BMW Grupa ostaje vodeća svjetska premium automobilska tvrtka 2018. godine

- Advertisement -

BMW Grupa je ostvarila svoj osmi uzastopni godišnji rekord u prodaji s ukupno 2.490.664 (+ 1,1%) BMW, MINI i Rolls-Royce modela isporučenih diljem svijeta u 2018. godini.

I BMW i Rolls-Royce su ostvarili nikad bolje rezultate, a portfelj tvrtke električnih BMW i MINI vozila je povećao prodaju za 38,4% u odnosu na prethodnu godinu.

Ovaj rezultat prodaje potvrđuje poziciju BMW Grupe kao vodećeg svjetskog premium proizvođača automobila.

Pozitivni izgledi za 2019. godinu: očekuje se nastavak rasta prodaje

Gledajući prema sljedećih 12 mjeseci, BMW Grupa vjeruje da će njena trenutna ofenziva modela rezultirati nastavkom rasta prodaje. “Dok očekujemo da će tržišni uvjeti ostati izazovni ove godine, novi modeli poput potpuno novog BMW-a X7 i sedme generacije BMW-a serije 3, u kombinaciji sa sve većim fokusom na naše kupce i njihove potrebe, znače da ćemo mi u BMW-u nastaviti uspješnom putanjom. Očekujemo da ćemo neznatno povećati prodaju u 2019. godini, zadržavajući pritom jasnu usmjerenost na profitabilnost“, rekao je Pieter Nota, član uprave BMW AG zadužen za prodaju i brand BMW.

Rekordni rezultat BMW-a 2018. godine: Rast potaknut X vozilima i BMW-om serije 5

  1. godine BMW je ostvario najveću godišnju prodaju s ukupno 2.125.026 (+ 1,8%) vozila isporučenih diljem svijeta. Najveći pokretači rasta bila su BMW X vozila: Zahvaljujući uvođenju BMW-a X2 početkom 2018. godine i proširenju proizvodnje BMW-a X3 u Kinu i Južnu Afriku, osim SAD-a, ukupna prodaja BMW X obitelji porasla je za 12,1% na 792.590. To znači da su ova popularna vozila za sportske aktivnosti činila 37,3% ukupne prodaje BMW-a u 2018. godini (33,8% u 2017.).

Još jedan značajan pokretač rasta je BMW serije 5, koji je u cijelosti bio dostupan na svim tržištima tijekom 2018. godine. Prodaja najpopularnije svjetske premium limuzine povećala se za 12,7% u 2018. godini s ukupno 328.997 isporučenih primjeraka kupcima širom svijeta.

“Ponosni smo što smo postigli svoj najbolji godišnji rezultat prodaje, unatoč brojnim važnim promjenama modela i značajnim neprestanim preprekama rasta na nekoliko glavnih tržišta”, komentirao je Pieter Nota. “U 2018. godini je predstavljeno nekoliko uzbudljivih novih modela, uključujući BMW X2 i BMW serije 8, kao i lansiranje nove generacije BMW-a X4 i BMW-a X5 i dugo očekivanog BMW-a Z4. Uvjeren sam da će se zamah, koji su stvorili ti novi modeli, nastaviti do 2019. godine”, nastavio je Nota.

Postignut cilj: Preko 140.000 vozila na električni pogon isporučeno 2018. godine

Široka paleta vozila na električni pogon BMW Grupe i dalje osvaja sve veći broj kupaca, potvrđujući vodeću ulogu tvrtke u vrhunskoj elektromobilnosti. Ukupno je u 2018. godini diljem svijeta prodano 142.617 BMW i MINI vozila na električni pogon, što je porast od 38,4% u odnosu na prethodnu godinu. Plug-in hibrid BMW 530e (kombinirana potrošnja goriva: 2,3-2,1 l/100 km; kombinirana potrošnja električne energije: 13,9-13,3 kWh/100 km, kombinirane emisije CO2: 52-47 g/km) bio je najprodavanije vozilo na električni pogon tvrtke u 2018. godini. Ukupno je prodano 40.260 vozila diljem svijeta, što čini 12,2% globalne prodaje BMW-a serije 5 Limuzina.

To je ujedno i najprodavaniji luksuzni plug-in hibridni automobil u SAD-u. U međuvremenu je model MINI Countryman Cooper SE ALL4 (kombinirana potrošnja goriva: 2,5-2,4 l/100 km, kombinirana potrošnja električne energije 13,7-13,4 kWh/100 km, kombinirane emisije CO2: 56-55 g/km) isporučen za 13.219 kupaca širom svijeta , što čini 13,3% prodaje svih MINI Countryman modela. 2018. godina je bila peta uzastopna godina povećane godišnje prodaje BMW-a i3.

Uvođenje opcijski nove, snažnije baterije pomoglo je rastu prodaje modela i3 za 10,6% u 2018. godini s ukupno 34.829 isporučenih modela u svijetu.

Od lansiranja BMW-a i3 2013. godine, tvrtka je značajno povećala svoj portfelj električnih vozila i prodaju tih inovativnih proizvoda.

“Oduševljeni smo što smo jasno nadmašili naš cilj prodaje od 140.000 vozila na električni pogon u 2018. godini i vjerujemo da će do kraja 2019. godine na cestama biti pola milijuna vozila na električni pogon BMW Grupe. Do 2025. godine, BMW Grupa će u svojoj ponudi imati najmanje 25 modela vozila na električni pogon, od kojih će 12 modela biti u potpunosti na električni pogon“, komentirao je Pieter Nota.

Snažan rast u BMW-u M GmbH: cilj se ostvario dvije godine ranije

Automobili visokih performansi BMW-a M GmbH također su postigli novi rekord u prodaji gdje se više od 100.000 (102.780/+ 27.2%) ovih uzbudljivih vozila isporučilo kupcima širom svijeta u 2018. godini, što znači da je ambiciozna prekretnica postignuta dvije godine prije zadanog roka. Najprodavaniji modeli su BMW X3 M40i (19.670) (kombinirana potrošnja goriva: 8,4 – 8,2 l/100 km; kombinirane emisija CO2: 193 – 188 g/km), BMW M2 (13.731) (kombinirana potrošnja goriva: 10,0 – 9,0 l/100 km, kombinirane emisije CO2: 227 – 206 g/km) i BMW M5 (7.823) (kombinirana potrošnja goriva: 10,8 – 10,7 l/100 km; kombinirane emisije CO2: 246 – 243 g/km).

Priča o električnom MINI-ju se nastavlja

U 2018. godini, isporuke vozila marke MINI pale su za 2,8% (361.531) u odnosu na rekordnu prodaju ostvarenu u 2017. godini. Očekuje se da će 2019. godina biti uzbudljiva godina, s električnim MINI-jem koji će se prvi put pojaviti do kraja godine. “Unatoč zahtjevnim tržišnim uvjetima, MINI je brand koji i dalje oduševljava i uzbuđuje svoje kupce; uvjeren sam da će uvođenje vrlo očekivanog električnog MINI-ja donijeti još više entuzijazma”, rekao je Peter Schwarzenbauer, član uprave BMW AG odgovoran za marke MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad.  

Rekordno ostvarenje: Najbolja prodaja marke Rolls-Royce Motor Cars

  1. godine, marka Rolls-Royce Motor Cars ostvarila je godišnju prodaju od 4.107 primjeraka (+ 22,2%), što je najviša brojka u 115-godišnjoj povijesti branda. Amerika je zadržala svoju poziciju najvažnijeg tržišta, dok je prodaja u svim regijama rasla iz godine u godinu. “Potražnja kupaca za svim modelima i dalje postoji, sa modelom Phantom kao glavnim pokretačem rasta, te modelom Ghost kao najprodavanijim modelom”, komentirao je Peter Schwarzenbauer. “Također smo oduševljeni iznimnim reakcijama na terence Cullinan, čiji su prvi modeli dostavljeni kupcima za Božić, te skoro puna knjiga narudžbi u trećem kvartalu ove godine”, nastavio je Schwarzenbauer. 2018. godine je također zabilježen rekordan broj narudžbi, čime je dodatno ojačan položaj marke Rolls-Royce kao pravog luksuznog modela.

Osma zaredom: BMW Motorrad ponovno ostvario rekordnu prodaju

BMW Motorrad je ostvario osmu uzastopnu rekordnu godinu, s više motorkotača i maxi-skutera isporučenih kupcima nego ikada prije. Prodaja u cijelom rasponu porasla je za 0,9%, a ukupno je isporučeno 165.566 primjeraka širom svijeta. “2018. godina je bila važna godina za BMW Motorrad, s ukupno devet emocionalnih i inovativnih novih modela koji su počeli s proizvodnjom”, rekao je Peter Schwarzenbauer. “Predstavljanje mnogih novih modela bio je izazov, ali smo ponosni što smo to savladali, kao što ovaj novi rekord prodaje to i dokazuje. Siguran sam da ćemo nadograditi taj uspjeh kroz 2019. godinu”, zaključio je Schwarzenbauer.

Prodaja BMW & MINI modela u regijama/tržištima

“Mnoga od naših najvažnijih tržišta doživjela su značajne političke ili ekonomske posljedice ove godine. Međutim, BMW Grupa nastavlja s prioritetom dobiti za uravnoteženu prodaju diljem svijeta“, rekao je Pieter Nota.

Azija je uvelike povećala rast prodaje tvrtke u 2018. godini, dok je Kina ostvarila solidan rast djelomično zahvaljujući dostupnosti BMW-a serije 5 i popularnosti lokalno proizvedenog BMW-a serije 1 Limuzina.

Amerika je također pridonijela ukupnom porastu prodaje BMW Grupe, budući da je BMW bio jedini proizvođač premium automobila koji je ostvario rast prodaje u SAD-u 2018. godine. Trenutna politička i ekonomska neizvjesnost na nekoliko tržišta znači da su kombinirane prodaje BMW & MINI modela u Europi na istoj visokoj razini kao i prošle godine. BMW Grupa je bila vodeći proizvođač premium automobila u Velikoj Britaniji, gdje je tvrtka također povećala svoj udio na tržištu.

Povećani tržišni udio ostvaren je i u Njemačkoj, gdje je ukupna prodaja BMW-a i MINI-ja u 2018. bila veća nego prethodne godine.

  Prosinac 2018. godine Usporedba s prethodnom godinom % Početak godine do prosinca 2018. godine Usporedba s prethodnom godinom %
Europa 97.568 -5,2 1.097.654 -0,3
– Njemačka* 29.400 -0,1 319.134 +2,5
– UK 21.766 +2,8 237.895 -1,4
Azija 84.716 +8,8 874.828 +3,2
– Kina (kontinentalna) 62.895 +20,9 639.953 +7,7
– Japan 8.664 +2,5 78.001 -2,0
Amerike 45.176 -5,9 456.325 +1,4
– SAD 37.154 -4,4 354.698 +0,5
– Latinska Amerika 5.107 -6,3 54.858 +8,1

*Privremene vrijednosti registracija

Prodaja BMW grupe od početka godine do prosinca 2018. godine

  Prosinac 2018. godine Usporedba s prethodnom godinom % Početak godine do prosinca 2018. godine Usporedba s prethodnom godinom %
Automobili BMW grupe 232.505 -0,7 2.490.664 +1,1
BMW 198.395 +1,3 2.125.026 +1,8
– BMW M GmbH 10.268 +8,0 102.780 +27,2
MINI 33.432 -11,3 361.531 -2,8
Električna vozila BMW grupe* 17.252 +30,0 142.617 +38,4
Rolls-Royce 678 +55,9 4.107 +22,2
BMW Motorrad 13.385 +13,1 165.566 +0,9

*BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric

Predviđanja prodaje za 2019. godinu

BMW Grupa očekuje da će ostvariti blagi porast globalne prodaje u 2019. godini, u području niske  do srednje jednoznamenkaste vrijednosti. Očekuje se da će općenito dobro gospodarsko okruženje i pozitivne prognoze za premium segment, u kombinaciji s našim novim modelima, posebice ažurirani i prošireni portfelj X-obitelji, podržati rast prodaje u 2019. godini. Međutim, očekuje se da će političke i ekonomske okolnosti ostati nestabilne, što bi moglo utjecati na automobilsko tržište.

U kontinentalnoj Kini, BMW Grupa očekuje solidan rast prodaje u 2019. godini. Dok je kinesko tržište normalizirano, očekuje se da će premium segment pokazati dobar potencijal rasta. Lokalno proizvedena BMW vozila bit će glavni pokretači rasta, posebno BMW X3, koji će u potpunosti biti dostupan 2019. godine, počevši s proizvodnjom u Kini u lipnju 2018. godine.

U Europi, BMW Grupa predviđa blagi rast prodaje u 2019. godini, iako, ovisno o gospodarskom razvoju u regiji, ne možemo isključiti da bi opseg prodaje mogao ostati na prošlogodišnjoj razini.

Iako se čini da je cjelokupno tržište automobila u SAD-u dostiglo vrhunac, prognoze za premium segment pokazuju potencijal rasta za 2019. godinu.

S obzirom na pozitivne izglede i za tržište premium vozila i za cjelokupno gospodarstvo, BMW Grupa očekuje lagani porast prodaje, gdje će rast biti potaknut uglavnom našom obnovljenom ponudom SUV-ova.

Izvor: BMW

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...