Nova godina i odmah na počeku bum, Dakar Rally! Počeo je još jedan ultimativni test čovjeka i mašine, a flota automobila, motora, kamiona, quadova u buggija na 5.000 kilometara dugo putovanje od Lime do juga Perua i onda opet natrag. U 10 etapa.
Ovo, 41. po redu izdanje Dakara, po prvi put će u potpunosti biti održano u jednoj zemlji, od 6. do 17. januara 2019. godine.
Jedna od zanimljivosti najprestižnijeg rally takmičenja na svijetu je i povratak velikana, Francuza Sébastien Loeb koji će učestvovati u Dakaru kao nezavisni takmičar.
Loeb je, nakon povlačenja iz Svjetskog reli prvenstva prije šest godina, tri puta vozio najtežu svjetsku reli utrku – Dakar rally, a najbolji rezultat ostvario je 2017. godine sa drugim mjestom za Peugeot Total, iza timskog kolege Stéphana Peterhansela.
Nakon što se 2017. povukao sa Dakara zbog nezgode na pješčanim dinama u Peruu i povrede suvozača Daniela Elene, činilo se da legenda motosporta nikad više neće nastupiti u ovoj utrci.
Međutim, odlučio je da pokuša još jednom. Podsjećamo, Loeb se iz WRC-a povukao prije šest godina nakon devet uzastopnih titula nakon čega se takmičio u GT utrkama i rallycrossu, a povremeno je kao gostujući vozač nastupao i u WRC-u.
U svom novom poduhvatu imat će podršku Red Bulla, a brigu o njegovom vozilu vodiće nezavisni francuski tim PH Sport.
“Druga etapa je bila dobra, nismo imali problema. Namjera je bila zadržati dobar ritam i u tome smo i uspjeli, kazao je Loeb.
Red Bull TV vam i ove godine donosi najvažnije sa ovog velikog takmičenja, i sve možete gledati uživo na ovom linku
Nije loše da znate i ove zanimljivosti o vozilima i kategorijama
Kamioni
Podijeljeni u dvije grupe, ‘Series Production Trucks’ i ‘Modified Trucks’, ova vozila teže preko 3500 kilograma, a dio su takmičenja od 1980. godine.
Automobili
Ova kategorija uključuje vozila težine ispod 3500 kilograma podijeljena u nekoliko kategorija. Prvu grupu čine dizelska ili benzinska Cross-Country vozila. Drugoj grupi pripadaju dizelaši i benzinci poznati kao ‘Cross-Country Series Production’ automobili. Treću i četvrtu kategoriju – ‘Light Vehicles’ i ‘UTV Open’ čine vozila s pogonom na alternativne oblike energije ili 100% električna vozila.
Side-by-side vozila
Poznata SSV kategorija označava vozilo na četiri točka za dvije osobe – prvi put uvedeno na Dakar Rally u 2017. godini.
Quadovi
Od 2009. godine, quadovi nisu dio kategorije motora. Sad su podijeljeni u dvije grupe – quadovi na dva točka s jednocilindarskim motorom i maksimalnom radnom zapreminom od 750cc i quadovi s četiri točka i maksimalnom zapreminom od 900cc.
Motori
Vozači koji su dio ove kategorije podijeljeni su na takozvane elitne i ne-elitne.
Takmičari u ‘marathon’ disciplini nemaju pravo zamijeniti nijedan dio na motoru za vrijeme trajanja utrke, a prema pravilima iz 2011. radna zapremina motora ne smije prelaziti 450cc.
S druge strane, unutar kategorije motorista, postoje i oni koji se takmiče bez asistencije. Nekada su ih zvali ‘malle moto riders’, a danas su poznatiji kao ‘Originals.’