Glavni grad Indonezije Džakarta nosi neslavni rekord grada s najvećim saobraćajnim gužvama na svijetu. Istraživanje je objavljeno danas, a podaci su prikupljani satelitskim sistemom za navigaciju vozila, a obuhvaćeno je 78 zemalja svijeta. Istraživanje je pokazalo kako vozači u saobraćaju tokom jedne godine u prosjeku stanu i ponovo krenu 33.240 puta.
Na drugom mjestu je najveći turski grad Istanbul. Istraživanje je pokazalo da vozači u gradu na Bosforu prosječno u saobraćaju stanu i pokrenu motorno vozilo 32.520 puta tokom jedne godine. Stanovnik Džakarte Ari Budiani je jedan od mnogih koji ustaje u ranim jutarnjim satima kako bi izbjegao gradsku špicu u gradu sa 10,2 miliona stanovnika.
“Sada više volim da na posao odem prigradskim tramvajem nego automobilom iako je i tu osjetna gradska gužva”, kazao je.
Ardaiyene, koja poput drugih stanovnika Indonezije koristi samo jedno ime, kazala je kako na autobus ide u 7 sati ujutru te da radi svaki dan. Ističe kako najčešće na posao zakasni i do četiri sata. Ako zakasni sat, smatra to dobrim danom. Značajan faktor koji doprinosi zagušenju saobraćaja u Džakarti je nedostatak željezničkog sistema.
“Kada veliki gradovi poput Džakarte nemaju organizovan željeznički saobraćaj onda postoje zaista velike gužve u saobraćaju”, kazao je guverner Džakarte Basuki Tjahaja Purnama dodajući kako poziva sve građane koji žive u glavnom gradu Indonezije da “budu strpljivi sve dok ne bude osposobljen željeznički sistem 2018. godine”.
Jedan od indonezijskih političkih analitičara Andrinof Chaniago smatra kako odsustvo željezničkog saobraćaja u indonezijskoj prijestolnici nije jedini problem s kojim se taj grad susreće u domenu saobraćaja.
- Toyota Safety Sense, novi paketi aktivne sigurnosti
- Hroničan problem glavnog grada BiH: 200 vozila na jedno parking mjesto [foto]
Na svom Twitter profilu napisao je kako višemilionski gradovi imaju problem sa nedostatkom prostora za saobraćajne trake. Prema njegovom pisanju, optimalni prostor koji saobraćane trake imaju iznosi 20 posto površine dok u Džakarti one zauzimaju samo šest procenata. Gužvama u saobraćaju, kako je istakao, ide u prilog i nedostatak pješačkih prijelaza te tunela za pješake.
Sve veća potražnja stanovnika glavnog grada Indonezije za životom nau perifernim dijelovima grada rezultirali su sve dužim kolonama u saobraćaju te većem broju privatnih vozila.
Nakon Istanbula, Mexico City je treći grad s najvećim gužvama u saobraćaju, a nakon ovog grada slijedi drugi najveći grad Indonezije Surabaya potom St. Petersburg, Moskva, Rim, Bankok, Guadalajara i Buenos Aires.
Najmanje gužve u saobraćaju ima u finskom gradu Tampere.