Automoto

Lancia Delta HF Integrale: Vulkan na točkovima

0

Lancia Delta HF Integrale: Vulkan na točkovima, Life.ba

/Foto: PunGas.com/

Vulkan, koji kao da jedva čeka na erupciju. Doduše, sada još uvijek uspavan dubokim zimskim snom u jednoj sarajevskoj garaži. Ali, to ga ne čini ništa manje opasnim

Moja Lancia Integrale. Tako je zove Suad Hota, ponosni vlasnik i redovan učesnik na trkama ubrzanja na 402 metra, ali i bh. šampionata u brdskim trkama. Ovaj automobil dječački je san, ne samo Hote, nego i većine muškaraca. Posebno se to odnosi na one sa teškim stopalom na papučici gasa. Hota je svoj ostvario, pa sada na trkama ubrzanja na 402 metra širom zemlje, u oblaku prašine iza sebe ostavlja sve. Doslovno! Bilo da je u pitanju Kawasaki ZXR12 sa 200 KS ili Audi RS4 koji u serijskoj verziji oslobađa više od 400 KS i košta oko 100.000 eura. Ovaj drugi, RS4, na stazi dužine 402 metra iz njega zaostaje cijelih 150 metara. Hotina Lancia najbrži je automobil u BiH.

A sve je počelo prije nekoliko godina u maloj radionici u Sarajevu. Svoje ideje, Hota je u djelo proveo uz pomoć Adina Begovića i Admira Ćatića. Trio fantastico čijim venama umjesto krvi teku oktani i adrenalin, prije pet godina dovezli su ovu Lanciju, automobil bez srca, ali sa dušom.

Znao šta želi

Hota ju je kupio bez motora, onako, baš kao hrpu željeza. Ali, znao je šta želi. Godine truda isplatile su se. Ovaj automobil stazu od 402 metra sada prelazi za 11,2 sekunde, ne računajući vrijeme reakcije. Ispočetka je na njegovoj Lanciji urađen samo blagi tuning. Imala je praktično serijski motor, jer Hota nije imao novca odmah kupiti sve potrebne dodatke. Bilo je to “mizernih” 250 KS. Međutim, već godinu kasnije, snaga je porasla na tri stotine KS. Iz godine u godinu, neumoljivo je rasla.

Danas, nakon što je na njoj urađeno sve što je na automobilu moguće napraviti, pod haubom ove Lancije krije se cijela ergela. Gotovo 500 i to sirovih konjskih snaga, bez nitra, na svega 1.200 kilograma koliko iznosi masa automobila, oslobađa se poput vulkanske magme i vrtoglavo ispaljuju ovu Lanciju na startu trke uz zaglušujući zvuk od kojeg se ledi krv u žilama.

Teško je kontrolirati

Vozio je Hota Lanciu i van granica naše zemlje. Od Lovćena, gdje je u generalnom plasmanu bio najbolji i s velikom prednošću u odnosu na ostale, pa do Splita i Vodna… Ipak, njegova Lancia ima previše snage za brdske trke. Takvu eksplozivnost, kako i sam kaže, veoma je teško kontrolirati. Gotovo da je redvan učesnik trka ubrzanja na 402 metra, sve popularnijeg oblika takmičenja u kojem je pravilo da nema pravila. Dovoljno je da imate automobil dovoljno konkurentan kako s njega nakon trke ne biste skidali prašinu. Jer, za ovu vrstu takmičenja, snage nikada ne nedostaje. Hota planira još malo doraditi svoju Lanciju, kako bi oborio rekord, odnosno zakoračio u klasu ispod 11 sekundi. U BiH je daleko najbrži, i u to nema sumnje. Pojavi se s vremena na vrijeme Edi Grubelić, Slovenac, koji s Audijem, onako skupa s porodicom, k tomu još i karavanom, pa i crvenim, krene na godišnji odmor negdje na obalu Jadrana. Kao slučajno, putuje kroz BiH i to baš u vrijeme kada se održavaju trke na 402 metra. Oslobodi se suvišnih detalja u unutrašnjosti vozila, pa onda svima pomrsi račune. Njemu je za 402 metra dovoljno  10,5 sekundi. Izlazna brzina na 402. metru mu je gotovo 230 km/h. Kada prizemlji, vrati sjedišta i sve što je izvadio iz svog crvenog karavana, veže posadu sigurnosim pojasevima, i nastavi put ka moru. Niko ne zna tačno, ali vjeruje se da pod haubom ima oko 650 KS.

LIFE:  Beč postepeno okreće leđa tradicionalnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem

– Ipak, Edi ima nitro koji mu daje dodatnih 150 KS. Pokušat ćemo uskoro dostići njegovo vrijeme. Lancia bi u tom slučaju imala oko 650 KS i trebala bi na 402 metra ići za oko 10 sekundi. Nitro bi bio najlakši način da se to postigne. On košta oko 500 eura. Ugradnja traje oko dva sata. Podešavanje također i to je to, kaže Hota.

Vozio motocikle

Suad Hota iz Sarajeva, rođen je 1967. godine. Gotovo cijeli svoj život posvetio je automobilima. Njegov otac bio je mehaničar, pa je, kako kaže, znanje od njega naslijedio. Nekada je vozio motocikle, ali je sa 18 godina, nakon teškog udesa, odlučio pakt sklopiti samo s četverotočkašima. Preradom motora bavio se oduvijek. Nekada je imao Yugo, za kojeg tvrdi da je bio najbrži na svijetu, a danas je to Lancia. Još kao dijete želio se baviti automobilističkim trkama. Roditelji se ispočetka s tim baš i nisu slagali, ali sada, kad je već odrastao, stvari stoje malo drugačije.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like