Nije ovo Corsa kakvu poznajemo, i uz malo agresivniju promociju, Opel bi ovaj, pod nekim drugim imenom, tržištu vjerovatno mogao ponuditi kao jedan potpuno novi automobil.
Ok, možda je bolje da ipak ostavimo menadžerima i stručnjacima za komunikaciju da se bave svojim poslom, a mi ćemo se umjesto toga malo pozabaviti Opelovim mališanom (Corsa zapravo više i nije mališan) koji je od rođenja 1982. godine prodan u 13.700.000 primjeraka.
Piše: Ajdin Delić
Nova Opel Corsa je uistinu potpuno nova i nema više ništa zajedničko sa starom.
Prvi je to dojam nakon dvodnevne vožnje krivudavom magistralom, proteklih dana prilično vjetrovite jadranske obale na potezu Šibenik – Split – Šibenik, gdje su novinari iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije imali priliku pobliže se upoznati s ovim automobilom.
Veća je i napravljena na potpuno novoj platformi koju sada dijeli sa sestrinskim PSA proizvodima (benzinske, dizelske i električne verzije Corse su sve na istoj platformi) uz, kako nam je rečeno, razliku u odnosu na sestrinske proizvode – specifično podešen ovjes (također i specifično podešeni amortizeri i upravljač) zahvaljujući kojem nova Corsa, a dalo se to i osjetiti, sada odlično drži vijugavu magistralu i pri većim brzinama.
Ideja im je, kako su nam rekli na novinarskoj promociji, bila dinamika, a pojasnili su i da novu Corsu između ostalog karakterišu i skuplji lim te veća čvrstoća.
Rezultat takvog odabira materijala je i ušteda na težini pa je ovisno o izboru motora i mjenjača, nova Corsa i do 108 kilograma lakša u odnosu na prethodnu generaciju. Najlakša verzija sada teži 980 kg. To je kumovalo i većoj agilnosti automobila te smanjenoj potrošnji goriva, ali i nižoj emisiji CO2.
https://www.instagram.com/p/B5m-GdABRNh/
I dok čekamo električnu verziju koja stiže u aprilu 2020. godine, na ovoj „jadranskoj“ mini probnoj vožnji mogli smo se malo zabaviti s dva turbo benzinca od 100 i 130 KS (1.2-litreni) te voziti sa 1.5-litrenim turbo dizelašem sa 102 KS. Dobro, treba biti realan, i dizeli su nekome zabava. Nama ipak nisu i uvijek ćemo vam rado preporučiti benzinske verzije, iz više razloga, sve dok na električnim ne poprave sve bagove, a onda…, no to je neka druga tema.
Ako poslije ovog s dizelima i dalje insistirate na mišljenju, „najzabava“ je u verziji GS Line sa 130 konjskih snaga zbog koje smo tokom vožnje više puta poželjeli i pokoju krivinu više. Dobro, bit će jednom i za to prilike.
Jeste li znali da uz novu Corsu možete birati i automatski mjenjač sa 8 stepeni prijenosa koji je dostupan na benzinskim motorima od 100 i 130 KS? Naravno da niste. Međutim, sada znate.
https://www.instagram.com/p/B5m9b6WB5b4/
Možete također birati i između tri režima vožnje – Eco, Normal i Sport, a svaki je moguće kombinovati i sa ručnim prebacivanjem stepeni prenosa putem polugica na volanu. Joj zabave!
Kožna sjedišta i masaža u njima još jedna je „zanimljivost“ iz premijum segmenta koja će vam uz panorama krov pružiti malo više ugodnosti u vožnji, naravno, ako ste među onima koji u takvim detaljima uživaju.
Kokpit nove Corse sada je potpuno digitaliziran, a od opreme iz premijum segmenta svakako još treba izdvojiti prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivnu pomoć za držanje vozne trake (nemojte nikome reći, ali ovo je odlična stvar ako vozite uz more i zalutate pogledom nepreglednim morskim plavetnilom), automatsko kočenje pri manjim brzinama, tempomat s automatskim limitatorom brzine…
Veća je od prethodnice pa je, jasno, i vožnja sada daleko ugodnija. Sjedite niže, težište automobila je niže, a čak će i malo „manje kompaktne osobe“, poput autora ovih redova, bez problema pronaći odgovarajući položaj za volanom.
Uprkos dimenzijama, nova Corsa je ekonomičnija, pa je, kažu tako fabrički podaci, najniža i uz najniži CO2 u segmentu te se kreće od 4,1 u verziji sa 75 KS (93g/km) do 4,5 litara na 100 kilometara u verziji sa 130 KS (103 g/km), dok je u dizelskoj verziji potrošnju moguće spustiti i na 3,2 litra (85 g/km).
Vanjske dimenzije nove Opel Corse
Cijena početnog modela sa 1.2 motorom od 75 KS iznosi 23.400 KM. Jedan takav opremljen je klima uređajem, a tu su još i radio + c/b touchscreen 5 ” + Bluetooth + USB + 4 zvučnika + kontrole na upravljaču, prednja kamera s 4 funkcije (prepoznavanje znakova ograničenja brzine + upozorenje na opasnost prednjeg udara i detekcija pješaka + aktivna pomoć za držanje vozne trake + automatsko kočenje pri malim brzinama), putni računar + ekran na instrument ploči color 3,5”, tempomat s automatskim limitatorom brzine, pomoć pri pokretanju uzbrdo, centralno daljinsko zaključavanje, električni prednji prozori i grijani retrovizori.