Automoto

Nissan: novi 3-cilindarski 1.2 litarski motor sa mehaničkim kompresorom i direktnim ubrizgavanjem

0

Nissan: novi 3-cilindarski 1.2 litarski motor sa mehaničkim kompresorom i direktnim ubrizgavanjem, Life.baNissan Motor objavio je informaciju kako je razvio novi 1,2-litarski motor kodne oznake HR12DDR kojim nastoji postići najmanju potrošnju goriva na svijetu među automobilima sa benzinskim motorom uz snagu jednaku snazi 1,5-litarskih motora i emisiju CO2 od 95 g/km (prema NEDC-u). Bazira se na motoru HR12DE, 1,2-litarskom trocilindarskom motoru koji pogoni novu Micru. Visoke performanse i mala potrošnja goriva ostvarene su primjenom Millerova ciklusa, direktnog ubrizgavanja goriva i mehaničkog kompresora visoke efikasnosti i sve to u kombinaciji sa sistemom isključivanja motora u mirovanju (Idling Stop System).

Primjenom Millerova ciklusa, kod kojeg je ekspanzijski (radni) takt povećan kompresijskim taktom usljed kasnijeg zatvaranja usisnog ventila, toplinska energija goriva mnogo se efikansije pretvara u kinetičku energiju nego kod klasičnih četverotaktnih motora i smanjen je gubitak pri usisu zbog podpritiska u usisnoj grani. Usto se visokokomprimirana i visokozagrijana mješavina zraka i goriva hladi latentnom toplinom isparavanja goriva direktno ubrizganog u cilindar, a temperatura komore za izgaranje smanjena je primjenom kanala za hlađenje klipa i ventila punjenih natrijem radi nadzora detonacija. Tim je tehnologijama ostvaren veći kompresijski omjer, čime je povećana efikasnost izgaranja.

LIFE:  Srbija: Potpisan ugovor o proizvodnji električnih automobila u Kragujevcu

Mehanički kompresor opremljen je automatskim prekidačem za uključivanje i isključivanje, što znači da se velika iskoristivost goriva i visoke performanse motora postižu automatskim isključivanjem komprimiranja pri malim brzinama, npr. pri gradskoj vožnji. Pored toga, primjena površinske obrade klipnih prstena slojem ugljika strukture slične dijamantu i podesiva uljna pumpa doprinose smanjenju trenja do 30% u odnosu na klasične 4-cilindarske motore sličnih performansi.

Opisane tehnologije vrhunac su Nissanovih istraživanja i razvoja provedenog prema Zelenom programu 2010 (NGP 2010) – Nissanovom srednjeročnom planu zaštite okoline koji obuhvata inicijative smanjenja emisija CO2 i uvođenja istinski efikasnih tehnologija, proizvoda i usluga na tržište. Na evropskom će se tržištu novi motor od prve polovine 2011. ugrađivati u novu Micru.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

Comments

Comments are closed.

You may also like