Generacija 4: Nova Nissan Micra

- Advertisement -

Nakon gotovo 30 godina postojanja i preko 5,65 miliona primjeraka, Nissan Micra u svojoj četvrtoj generaciji, nastavlja da postavlja standardne u klasi gradskih automobila. Nova Micra, kreirana je iz temelja, sa namjerom da postavi novu referentnu tačku za evropske gradske automobile i sa specifičnim ciljem pojednostavljenja gradskog saobraćaja. Nova Micra je prvi Nissan koji koristi novu V-platformu, te napredne i efikasne trocilindarske motore i prvi Nissan koji će se proizvoditi u Japanu i Evropi, ali i u tvornicama u Kini, Tajlandu, Indiji i Meksiku.

[nggallery id=104]

Nova fleksibilna V platforma je jedan od ključnih elemenata Micrine obnove. Dizajnirana da bude strukturalno čvrsta, a uz to i što laganija, ova platforma donosi agilne vozne osobine u kombinaciji sa manjom potrošnjom i emisijama, te se dobro adaptira najrazličitijim vrstama cesta. Posebna je pažnja posvećena smanjenju mase pa je tako rezervoar za gorivo oko 2,2 kg laganiji, izduvni je sistem također „smršao” 3,2 kg, dok je prednji ovjes lakši za čak 9 kg. Sve u svemu, masa praznog vozila sada iznosi 915 kg, što je za cijelih 35 kg manje od prethodnika. Osim toga, čak 98% materijala od kojih je nova Micra izrađena je moguće reciklirati. To će ekolozi znati cijeniti.

Vanjski dizajn

Zadržavajući zaobljen profil odlazećeg modela, ali sa brojnim novim detaljima, Nissanovi dizajneri su stvorili automobil koji kombinuje originalnu svježinu sa poznatim kvalitetama. Obzirom da će se prodavati u 160 zemalja širom svijeta, od kojih su neka sasvim nova tržišta za Nissan, nova Micra mora šarmirati globalnu publiku i svidjeti se što većem broju vozača širom svijeta, muškarcima i ženama, mladim i starim. Mora biti jednako privlačna porodici u Shanghaiju, sofisticiranim samcima u Parizu i urbanim trendseterima u Japanu.

U vrijeme kada automobili konstantno rastu, Micra je ostala istinski gradski automobil, te je dimenzijama gotovo identična modelu na odlasku; duža je za 61 mm (3.780 mm), šira za 5 mm (1.665 mm) i niža za 10 mm (1.530 mm), a međuosovinski razmak je veći za 2.450 mm (+ 20 mm).

Što se tiče dizajna, glavna značajka koja karakteriše Micru jeste njena naglašeno zaobljena bočna grafika, koja je zadržana i na novoj verziji. Cjelokupan oblik je odvažniji od prethodnika, sa naglašenim bokovima i stilizovanim svjetlosnim tijelima. Bitno je da Micrina hvaljena preglednost nije narušena. Prednjim dijelom nove Micre, dominira masivni usisnik zraka i zaobljena maska hladnjaka, dok je stražnji dio dobio novi branik, jednodijelna svjetlosna tijela i veliko treće kočiono svjetlo integrisano u elegantan krovni spojler. Dosta je pažnje posvećeno aerodinamici, čemu svjedoči bumerang oblik krova i brojne optimizacije na podvozju, što je rezultiralo koeficijentom otpora zraka od 0,33.

Unutrašnji dizajn

Unutrašnjost nove Micre dizajnirana je mladalački razigrano i maksimalno pregledno sa jednostavnim instrumentima i prekidačima, te brojnim pretincima za sitnice po cijeloj kabini. Nešto duži međuosovinski razmak u odnosu na prethodnika donosi više prostora za noge, dok visoka linija krova obećava dovoljno prostora za glavu. Mnogo je pažnje posvećeno kvaliteti izrade i materijala, pa je nova Micra i na tom polju napravila veliki korak naprijed. Dostupne su čak četiri kolor šeme unutrašnjosti od standardne crne, preko sive i boje slonovače do tamnoljubičaste.

Ponuda motora

Za pogon nove Micre, zadužen je par novih trocilindarskih benzinaca zapremine 1.2 litre u kombinaciji sa dva mjenjača, petostepenim manuelnim ili novorazvijenim CVT mjenjačem. Osnovna, usisna verzija razvija 80 KS te je krasi emisija ugljen dioksida od niskih 115 g/km (125 g/km sa CVT mjenjačem) i posječna potrošnja od tek 5 litara (5,4 sa CVT mjenjačem).

No, sve to nadjačava verzija sa direktnim ubrizgavanjem goriva i turbopunjačem (dostupna od proljeća 2011. godine), koja razvija 98 KS, a zauzvrat emitira tek 95 g/km ugljen dioksida (118 g/km sa CVT mjenjačem). Navedene brojke predstavljaju smanjenje potrošnje za 25% i štetnih emisija za 75% u odnosu na odlazeći 1,2 litarski motor. Tolika efikasnost znači da nova Micra neće biti ponuđena sa skupim dizelskim motorom, što je potvrdila i detaljna analiza tržišta.

Opremljena za grad

Ponuda nove Micre je krajnje jednostavna. Dostupna je u samo jednom karoserijskom obliku (hatchback sa pet vrata), dva motora i dva mjenjača (petostepeni manuelni i CVT), tri paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna). Već osnovni paket serijski nudi podesivi servo upravljač, klima uređaj, prednje prozore na struju, putni kompjuter, automatsko zaključavanje vrata, te ESP kontrolu stabilnosti, prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese, što je neobično za gradski segment.

Srednji paket opreme Acenta između ostalog donosi napredni audio sistem, automatski klima uređaj i tempomat, električno pokretane retrovizore, vozačevo sjedište podesivo po visini, kožni upravljač i ručicu mjenjača, dok najbogatiji paket Tekna donosi opremu dostojnu dvostruko većih automobila, kao što je satelitska navigacija, mjerenje raspoloživog parking prostora i slično.

Izvana se različiti paketi opreme prepoznaju po specifičnim detaljima. Tako se Visia „kotrlja” na 14-inčnim čeličnim felgama i posjeduje kučišta retrovizora i kvake u crnoj boji. Bogatija Acenta „vozi” na 15-inčnim čeličnim felgama i posjeduje retrovizore i kvake u boji vozila, ali i hromiranu letvicu na masci hladnjaka i crni B nosač krova. Najbogatija Tekna prepoznaje se po hromiranom obrubu donjeg usisnika zraka, maglenkama i 15-inčnim aluminijskim felgama.

Nadmašena očekivanja

Nova Nissan Micra je već na startu karijere nadmašila sva očekivanja. Naime, šest mjeseci nakon početka prodaje Micre na svom prvom tržištu u Tajlandu, Nissan je zabilježio preko 54.000 narudžbi. Samo u Tajlandu, gdje se Micra pod imenom March počela prodavati sredinom marta ove godine, naručeno je preko 25.700 jedinica, što je osjetno više od godišnjeg plana od 20.000 jedinica. Drastičan rast potražnje zabilježen je i u Japanu, Indiji i Kini. Modeli namijenjeni evropskom tržištu, dolazit će iz novog pogona u indijskom Chennaiju, a početkom 2011. godine pokrenut će se i proizvodnja u Meksiku.

Pohvalne kritike

Nova Micra je već osvojila i nekoliko vrijednih priznanja. Kompanija Grand Prix International koja dodjeljuje najuticajniju automobilsku nagradu u Tajlandu, proglasila je Micru “automobilom godine” u kategoriji ”automobila koji najviše štite okoliš”. Micra je na međunarodnom sajmu automobila u Pekingu, osvojila i kinesku nagradu za “najuzbudljiviji novi automobil 2010.”

Micrino nasljeđe

Micra je jedan od temelja poimanja Nissan automobila. Sa gotovo 30 godina iskustva i preko 5,65 miliona primjeraka, Micra je veoma važan automobil u istoriji japanskog proizvođača. Micra je svojevremeno (1993.godine) bila prvi japanski automobil, koji je osvojio titulu međunarodnog automobila godine, a jednako je popularna među starima i mladima, ženama i muškarcima. Micru smo dosad upoznali kroz tri generacije; 1. (1982. – 1992.), 2. (1992. – 2002.), 3. (2002. – 2010.), a nova četvrta generacija će nesumnjivo nastaviti stopama svojih prethodnika.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...