Novi BMW M5 s M xDrive pogonskim sklopom

- Advertisement -

Inovativni sustav pogonskog sklopa M xDrive povećava agilnost i vučnu snagu novog BMW-a M5 (kombinirana potrošnja goriva: 10,5 l/100 km [26,9 mpgimp], kombinirana emisija CO2: 241 g/km), dajući vozačima bogato iskustvo visokih performansi automobila.

Novi BMW M5 (kombinirana potrošnja goriva: 10,5 l/100 km [26,9 mpgimp], kombinirana emisija CO2: 241 g/km) je najuzbudljivija i emocionalno zadivljujuća limuzina visokih performansi iz ovog raspona modela ikada lansirana od strane BMW-a M. Šesta generacija ovog fantastičnog sportskog stroja bit će lansirana 2017. godine zajedno s M xDrive sustavom, čija tehnologija pogona na sve kotače omogućava iskorištavanje dinamične snage poslovne limuzine u još većoj mjeri. Bez obzira na značajno poboljšane performanse, novi BMW M5 također ima daleko veću svakodnevnu praktičnost i vrhunsko držanje. Stoga predstavlja još jedan evolucijski korak u svakom pogledu za iznimno uspješan koncept vozila koji je prvi put pojavio 1984. s pokretanjem originalnog BMW-a M5.

Superioran pogonski sklop: M xDrive.

Vozna dinamika visokih performansi s jedne strane u kombinaciji s svakodnevnom praktičnosti i kvalitetom poslovnih limuzina s druge strane: time se uredno sažima tradicionalan M pristup razvoju modela – onaj koji nastoji uskladiti pojedine pogonske komponente u besprijekornu cjelinu.

“Glavna komponenta sustava M xDrive je središnja jedinica za inteligenciju s M-specifičnim softverom koja pruža integriranu kontrolu longitudinalne i lateralne dinamike. Nova tehnologija pogonskog sklopa – koji debitira na novom BMW-u M5 – stoga kombinira svu okretnost i preciznost standardnog pogona na stražnje kotače uz vrhunsku ravnotežu i vuču sustava s pogonom na sve kotače”, objašnjava Frank van Meel, predsjednik Upravnog odbora tvrtke BMW M GmbH. “Kao rezultat toga, novi BMW M5 može se pilotirati s poznatim spojem sportske i nepogrešive točnosti i na trkaćoj stazi i otvorenoj cesti – i u različitim vremenskim uvjetima također.”

Sustav M xDrive omogućava predivne brzo reagirajuće postavke bazirane na stražnjem pogonu aktivirajući prednje kotače samo kada stražnji kotači ne mogu prenijeti više snage na cestu i potrebna je dodatna vučna snaga. Čak i kad se vozi na posebno sportski način i oslobađa visoku razinu snage, novi BMW M5 sa sustavom M xDrive ponaša se predvidljivo i vozač njime može upravljati s lakoćom, utirući put do još bogatijeg doživljaja izvanrednih mogućnosti izvedbe poslovne limuzine.

Vozač može birati između pet različitih konfiguracija temeljenih na kombinacijama DSC (dinamička kontrola stabilnosti)režima vožnje (DSC uključen, MDM (M dinamički režim), DSC isključen) i M xDriverežima vožnje (4WD (pogon na sve kotače), 4WD Sport, 2WD (pogon na dva kotača)).

Konfiguracije omogućuju da se karakteristike pogonskog sustava prilagode vozačevim osobnim sklonostima i prirodi putovanja. Puristi se mogu odlučiti za klasični pogon na stražnje kotače tako da potpuno isključe sustav pogona na sve kotače.

Sve u svemu, novi pogonski sustav osigurava van klasnu dinamičnost rukovanja popraćenu neograničenom svakodnevnom upotrebljivošću. To omogućava središnja jedinica za inteligenciju s M-specifičnim softverom koja pruža integriranu kontrolu longitudinalne i lateralne dinamike. Rezultat je optimalna izvedba u svakoj od različitih konfiguracija. S pojavom sustava M xDrive, inženjeri su uspjeli spojiti klasične kvalitete standardnog pogona na stražnje kotače s prednostima sportski fokusiranog BMW-a xDrive.

To sve pridonosi osjećaju dinamičnog duha koji zanima čak i iskusne DTM vozače: “Ja sam veliki fan M5”, objašnjava BMW-ov vozač TimoGlock. “Često vozim velike udaljenosti i trebam mnogo mjesta za svoju obitelj, ali ne bih želio odustati od mogućnosti da istražim sportski karakter automobila. Sa sustavom M xDrive, ne samo da se novi BMW M5 može upravljati s uobičajenom preciznošću i agilnošću, nego mi i nudi nešto što cijenim, živeći u Švicarskoj: primjetan poticaj vučnoj snazi i upravljivosti – čak i kada vozite u posebnim vremenskim uvjetima, kao što su vlažno vrijeme i snijeg, i u voznim situacijama kao što su svakodnevna vožnja i pri iskorištavanju granica učinkovitostiautomobila.”

Sportski duh i uglađenost: M Steptronic prijenos s osam brzina s funkcijom Drivelogic.

U novom BMW-u M5 zadatak prijenosa snage motora pada na iznimno uglađen M Steptronic prijenos s osam stupnjeva s funkcijom Drivelogic. Zahvaljujući nevjerojatno kratkim vremenima prebacivanja i optimalnom omjeru razmaka, prijenos se kombinira s novim M xDrive sustavom i daljnjim poboljšanim V8 motorom s turbopunjačem kako bi se stvorila savršena orkestrirana cjelina.

Osim toga, prijenos nudi impresivno uglađene karakteristike pokretanja, olakšava manevriranje i ima širok omjer razmaka koji pomaže u održavanju niske potrošnje goriva. Vozač ima uobičajeni izbor od tri programa prijenosa, kao i mogućnost ručnog mijenjanja brzina pomoću ručica za mijenjanje na upravljaču i čak obavljanje sportskih višestrukih prebacivanja. M Steptronic s osam stupnjeva prijenosa čini dio novog, fino usklađenog cjelovitog paketa koji BMW M5 pretvara u limuzinu visokih performansi koja nudi istinsku svakodnevnu praktičnost, a također rješava očitu kontradikciju između sportskog duha i udobnosti. 

Snažniji i učinkovitiji: novi poboljšani V8 motor s turbopunjačem.

Skrivajući se ispod poklopca motora novog BMW-a M5 je najnovija inačica 4.4-litrenog V8 motora s M TwinPowerTurbo tehnologijom. Daljnji poboljšani motor s visokim okretajima nadmašuje svojeg prethodnika u smislu izlazne snage i okretnog momenta. Poboljšanja koja su inženjeri implementirali uključuju veći pritisak ubrizgavanja, nove turbopunjače, snažnije sustave podmazivanja i hlađenja, te modificirani, lakši ispušni sustav, što generira još jasnije prikazivanje nepogrešivog M zvuka. Tako opremljen, V8 potiskuje limuzinu do još većih granica dinamičkih performansi. Međutim, kombinacija motora, sustava M xDrive i M Steptronic prijenosa s osam stupnjeva je ta koja, čak i više od nadogradnje tehničkih specifikacija motora, zaista izoštrava visoki učinak novog BMW-a M5; postavlja dinamično vozno iskustvo na daleko višu razinu od one koju bi samo relativno umjereno povećanje snage postavilo.

Hardver i softver s M-specifičnim postavkama.

Glavne hardverske komponente sustava M xDrive temelje se na sustavima BMW xDrive inteligentnog pogona na sve kotače i aktivnog M diferencijala, a M-specifičan softver za upravljanje voznom dinamikom osigurava inovativnu implementaciju. Pogonski sklop je pojačan radi veće čvrstoće i snage kako bi uzeo u obzir visoki okretni moment, konfiguraciju stražnje strane i 2WD opciju. Dok kućište prijenosa dijeli dio pogona motora između prednjih i stražnjih kotača u glatko prilagodljivom omjeru (ovisno o zahtjevima), aktivni M diferencijal je odgovoran za distribuciju pogona između stražnjih kotača. Ovaj aktivni upravljački element dio je funkcije sustava M xDrive i njegov se efekt zaključavanja može mijenjati između nula i 100 posto, kako to zahtijeva situacija. To osigurava bolju vučnu snagu, agilnost i stabilnost rukovanja kada se vozilo vozi na vrlo sportski način ili na cestama s različitim stupnjevima prianjanja – tj. točno kada je to potrebno. Budući da M xDrive uključuje M-specifičnu sposobnost upravljanja dinamikom, stabilizacijske intervencije iz DSC sustava potrebne su samo u ekstremnim situacijama. Tako se moćna snaga motora može pretvoriti u propulzivnu silu s gotovo nula gubitka. Rezultat svega toga je da novi BMW M5 može biti vožen s još većom preciznošću i pravocrtnom točnosti, reagirajući senzitivno i izravno na zahtjeve vozača i time zahtijevajući nekoliko korekcija upravljanja prilikom vožnje na gornjoj granici.

Dinamično rukovanje sukladno ponuđenom: 4WD, 4WD Sport ili 2WD.

Svaki put kada se motor pokrene, BMW M5 se prebacuje na zadane postavke 4WD režima vožnje dok je DSC uključen. Čak i u ovoj osnovnoj konfiguraciji, koja u početku dopušta određenu količinu klizanja stražnjih kotača kako bi postigla agilnost po kojoj su M modeli poznati, sustav M xDrive nudi opipljive prednosti u situacijama kao što su ubrzavanje iz zavoja. Limuzina postiže brzine od 0 do 100 km/h (62 mph) ili 200 km/h (124 mph) u takvim trenucima koji ostavljaju njegovog prethodnika daleko iza sebe i potaknut će ljubitelje sportske vožnje svugdje da automatski načule uši.

Vozači s još većom žeđi za sportskim akcijama mogu iskoristiti potencijal potpunih performansi automobila zahvaljujući drugoj konfiguraciji: M dinamičkom režimu (MDM) s 4WD Sport režimom vožnje sustava M xDrive konfiguriran je za ultra sportski i dinamičan način rukovanja. Kao rezultat toga, novi BMW M5 postaje mnogo agilniji nego u standardnoj konfiguraciji, a pruža čak i više snage na stražnje kotače. Istodobno, MDM dopušta daleko veće klizanje kotača, omogućujući entuzijastičnom vozaču slanje limuzine u kontrolirano kočenje radi doživljaja izvanredne agilnost novog BMW-a M5 – poznate osobine M modela – u punom smislu. Početak preupravljanja se pravodobno telegrafira, a linearno povećanje kuta zakretanja omogućuje jednostavno upravljanje, posebice jer MDM pomaže zadržati stabilnost u granicama učinkovitosti.

S deaktiviranim sustavim DSC, postoji izbor od tri režima vožnje (4WD, 4WD Sport i 2WD). U režimi vožnje 4WD, sustav M xDrive ima neutralnu postavku koja omogućuje optimalnu upravljivost i izvanrednu vučnu snagu. To je osobito korisno na cestama koje su u osrednjem ili lošem stanju. Istodobno, 4WD režim omogućuje vozaču istraživanje mogućnosti dinamičkih performansi novog BMW-a M5 s deaktiviranim kontrolnim sustavom DSC.

Uključivanje 4WD Sport režima vožnje mijenja konfiguraciju sustava M xDrive za još veću agilnost i sportsku sposobnost. Mješavina apsolutne preciznosti, divnog rukovanja i fenomenalne vučne snage koju omogućuje je siguran put do vrhunskog zadovoljstva u vožnji. Postavljanje 4WD Sport režima vožnje je fino podešeno uz pomoć vrlo iskusnih stručnjaka i usmjereno je na korištenje staze u suhim uvjetima.

S aktiviranim 2WD režimom vožnje, novi BMW M5 nudi željnom vozaču iskustvo vožnje limuzine visokih performansi samo s pogonom na stražnje kotače, pružajući čisti oblik užitka vožnje koji osvaja na svoj jedinstveni način. Kombinacija nevjerojatno okretnog rukovanja, sjajnog osjećaja i izvanredne kontrole mogu se pripisati aktivnom M diferencijalu.

Koncept zaslona i kontrole.

Kokpit usmjeren na vozača novog BMW-a M5 sada ima još jasniji izgled zahvaljujući spuštenom zaslonu s instrumentima sa samostojećim kontrolnim zaslonom. Zaslon s instrumentima u M-stilu s dva klasična okrugla brojčanika i crvenim pokazivačima također smješta dodatni digitalni brzinomjer na lijevoj strani, dok brojač okretaja na desnoj strani uključuje polje upozorenja promjenjivog broja okretaja i sportska svjetla za promjenu kada je Head-Up zaslon uključen. U sredini zaslona s instrumentima, vozač će pronaći prikaz očitanja za odabir stupnja prijenosa, Drivelogic program prijenosa, M xDrivesustava i M1/M2 postavke, plus trenutno postavljene postavke pogona i ovjesa. Kad je Head-Up zaslon uključen, ključne informacije se mogu projicirati na vjetrobransko staklo tako da se pojavljuju u trenutačnom polju pogleda vozača. Grafike opcije M pogleda razvijene za dinamičnu vožnju su u potpunosti  revidirane, a M pogled sada također omogućuje prikaz podataka o navigaciji, ako to želite. Projekcijsko područje Head-Up zaslona u novom BMW-u M5 povećalo se za oko 70 posto.

Na vrhu redizajniranog izbornika brzina može se naći i pregibni prekidač u tri položaja za odabir Drivelogic programa prijenosa. Gumb P ispod njega za parkirno zaključavanje također je na dohvat ruke. U tipičnom M načinu, zupčanici novog M Steptronic prijenosa s osam stupnjeva mogu se mijenjati pomoću ručice mjenjača i ručica za mijenjanje na upravljaču, dok se vozač može odlučiti za automatizirani D režim vožnje. U ručnom S režimu vožnje, u međuvremenu, M Steptronic omogućuje višestruko prebacivanja u niži stupanj prijenosa, što rezultira značajnim smanjenjem vremena prebacivanja prilikom izvođenja sportskih voznih manevara, kao što je teško kočenje prilikom ulaska u zavoje.

Kao i na trenutnom modelu, upravljač M sport uključuje dvije pojedinačno konfigurirane M Drive tipke (M1, M2) koja vozaču omogućuju dohvaćanje prethodno pohranjenih postavki. Tipke su potpuno redizajnirane i vidljivo su istaknute. Time se osigurava lakši dohvat i, u uobičajenom M stilu, nude izvrsnu brzinu korištenja. Osim M xDriverežima vožnje i Drivelogic programa prijenosa, mogu se memorirati i mapiranje motora i prigušivača, Servotronic značajke upravljanja i očitanja na Head-Up zaslonu. Željene postavke mogu se pohraniti preko iDrive izbornika. Ikona na zaslonu s instrumentima pokazuje vozaču kada je aktivirana pohranjena M1/M2 postavka.

Kratki pritisak na tipku DSC na središnjoj konzoli aktivira M dinamičan režim rada (MDM) a dugi pritisak isključuje DSC režim rada. Kad je isključen DSC režim rada, istodobno se pojavljuje izbornik postavki M xDrive na kontrolnom zaslonu. Osim toga, sada je moguće odabrati 4WD, 4WD Sport ili 2WD režim rada pomoću iDriveizbornika ili funkcije zaslona osjetljivog na dodir. Režim rada je prikazan na zaslonu s instrumentima i može se spremiti i kao dio M Driverežim rada…

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...