Automoto

Novi SUV C5 Aircross Hybrid: SUV u klasi Ë-Confort

0

Novi SUV C5 Aircross Hybrid predstavlja prvi korak u pohodu marke Citroën na tržište električnih vozila, čiji je cilj da do 2025. uvede električne izvedbe u svoju cjelokupnu gamu.

Naime, 2020. će godina za Citroën biti godina širenja game koja će, osim motorima s unutarnjim izgaranjem visokih performansi, biti obogaćena i potpuno električnim vozilima i vozilima s punjivim hibridnim motorima.

Počevši od novog vozila SUV C5 Aircross Hybrid, svi novi modeli koje će Marka staviti na tržište imat će i električne izvedbe, čime će se ispuniti cilj marke Citroën u pogledu odgovornog energetskog prijelaza, a to je da se najvećem broju kupaca u središtu tržišta mogu ponuditi vozila inspirirana navikama samih kupaca, u svakom segmentu i na svakom tržištu.

Citroën je proizvođač za masovno tržište i kao takav ima ambiciju ponuditi vozila prilagođena potrebama svakog kupca i sudjelovati u energetskoj tranziciji proširivanjem ponude vozila s niskom emisijom (LEV) u svakom segmentu i na svakom tržištu te za najveći broj kupaca. Citroën novim vozilom SUV C5 Aircross Hybrid obilježava prijelaz na proširenu gamu koja će ubrzo biti obogaćena potpuno električnim vozilima i vozilima s punjivim hibridnim motorima, kao i s učinkovitim i snažnim motorima s unutarnjim izgaranjem te posebnim električnim vozilima.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid prvi je punjivi hibridni model marke Citroën u okviru strategije Core Model Strategy kojom se planira do 2023. postići da 80 % game ima električnu izvedbu, a do 2025. i cijela gama.

Dakle, počevši od modela SUV C5 Aircross, svi novi modeli koje će Marka staviti na tržište imat će i električne izvedbe, što je pokazatelj doprinosa marke Citroën odgovornoj energetskoj tranziciji.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid simbolizira pravu ponudu svestranosti za kupce koji žele iskoristiti sve prednosti obiju vrsta energija: potpuno električni način rada u gradu za svakodnevne vožnje, a motor s unutarnjim izgaranjem za duža putovanja.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

S ovom proširenom ponudom električne mobilnosti Citroën ispunjava očekivanja kupaca koji traže dobro osmišljenu mobilnost, posebno u svojim svakodnevnim vožnjama tijekom tjedna, a da se pritom ne moraju odreći dužih putovanja koja su sinonim za bijeg od svakodnevice i slobodu. Ovaj model s punjivim hibridnim motorom ispunjava očekivanja i privatnih i poslovnih kupaca jer svi oni žele manji trošak upotrebe. To su dva profila kupaca koji vode računa o energetskoj tranziciji i koji traže štedljive, snažne i učinkovite motore za praktičnu svakodnevnu mobilnost bez ograničenja.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid vozilo je prilagođeno svim namjenama, od svakodnevice do neočekivanih situacija, bez ikakvih ograničenja i uz potpunu slobodu.

Hibridna tehnologija nudi užitak tihog kretanja i vožnje bez ispuštanja ijednog grama CO2, uz mogućnost vožnje od 50 km/h u potpuno električnom načinu rada, što je domet prilagođen potrebi većine korisnika za svakodnevne vožnje, pri čemu se može postići brzina do 135 km/h.

Time se otvara mogućnost da vozač, primjerice, tjedan dana ne upotrebljava motor s unutarnjim izgaranjem, a da pritom odradi sve svoje uobičajene rute i prema potrebi napuni vozilo kod kuće, na poslu ili na javnoj stanici za punjenje.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

Osim užitka svakodnevne vožnje u električnom načinu rada, bez emisija CO2 i uz značajne uštede prilikom upotrebe, potpuno električni način rada olakšava pristup gradskim zonama s ograničenim prometom, koje su sve češće zabranjene za vozila opremljena motorima s unutarnjim izgaranjem: hibridna tehnologija nudi proširenu mobilnost, od kratkih svakodnevnih vožnji do velikih putovanja na otvorenoj cesti ili autocesti.

Posebna funkcija na upravljačkom sučelju dodirnog zaslona, ë-Save, omogućuje vozaču da predvidi svoje rute i osigura zalihu električne energije (10 km, 20 km ili cijelu snagu baterije) koju će iskoristiti kad god to poželi tijekom svog putovanja, posebice kad zna da će prolaziti kroz gradska područja, neovisno o tome hoće li se to dogoditi tijekom vožnje ili na njezinu kraju.

Kupcima se nudi najbolje od obje vrste energija: mogućnost svakodnevne vožnje u potpuno električnom načinu rada uz idealan domet od 50 kmi za svakodnevne rute, a istodobno je tu mogućnost daljih putovanja za vikend ili na godišnji odmor bez brige u pogledu punjenja jer je tu ekonomičan i učinkovit motor s unutarnjim izgaranjem koji u takvim situacijama dolazi do izražaja.

A kao dodatnu sigurnost, jamčimo da nazivni kapacitet baterije neće pasti ispod 70 % nakon 8 godina upotrebe, odnosno 160 000 prijeđenih kilometara.

Citroën je sinonim za udobnost već 100 godina. Dizajn vozila SUV C5 Aircross osmišljen je na temelju programa Citroën Advanced Comfort, pri čemu su se u svakoj etapi dodatno naglašavali elementi udobnosti.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid ide korak dalje i nudi tehnološki naprednu i modernu električnu mobilnost koja jamči udobnost i svestranost u upotrebi: mobilnost u klasi ë-Confort.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

To vam vozilo omogućuje da se svakodnevno vozite u električnom načinu rada uz savršenu izolaciju od buke s ceste i iz vanjskog svijeta, u potpunom miru kao da ste u čahuri: sva se buka izvana prigušuje.

U električnoj vožnji sve prepreke nestaju, a svi putnici u vozilu uživaju u ozračju tišine. Tišina pri radu, fluidnost u upravljanju vozilom, užitak u vožnji, mekani ovjes, mekoća sjedala Advanced Comfort, bez vibracija u kabini, ergonomičnost sučelja i prilagođenih usluga i jednostavnost njihove upotrebe: sve to pridonosi većoj udobnosti svih putnika u vozilu.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid ujedinjuje ë-Confort i sve kvalitete udobnosti na izvedbama s motorom s unutarnjim izgaranjem.

U potpuno električnom načinu rada, u situacijama gradske vožnje koje su obično najstresnije ili pak na kratkim putovanjima, akustična udobnost je dodatno poboljšana i nikakve vibracije ne narušavaju tišinu u vozilu.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid već u serijskoj opremi dolazi s višeslojnim prednjim staklima koja izoliraju zvuk čime se dodatno pojačava dojam izolirane čahure, a putnici su zaštićeni od vanjskih uvjeta.

Zahvaljujući ovjesima s progresivnim hidrauličkim graničnicima, novi SUV C5 Aircross Hybrid hvata se u koštac sa svim preprekama, rupama na cesti, kanalima, uspornicima i ostalim vrstama nepravilnosti na cestama uz potpuni mir i opuštenost: imate dojam da se vozite na tihom i dinamičnom letećem tepihu.

Iskustvo marke Citroën u automobilskim utrkama pokazalo je da hidraulički graničnici pružaju bolju apsorpciju udara. Predstavljeni su, testirani i upotrijebljeni u rally-raidu na pobjedničkim modelima ZX, uključujući utrku Pariz – Dakar održanu 1994. godine, a danas se upotrebljavaju na vozilu C3 WRC. Stoga je na temelju svog iskustva i znanja svojih inženjera Citroën razvio tu novu tehnologiju ovjesa čiji je cilj poboljšati kvalitetu prigušivanja vibracija, koja je svojstvena marki Citroën i koja je važna njezinim kupcima.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

U okviru razvoja ovjesa s progresivnim hidrauličkim graničnicima registrirano je 20 patenata.

LIFE:  Elon Musk potvrdio: Tesla prvu fabriku u Evropi otvara u Berlinu

Novi SUV C5 Aircross Hybrid ima i multilink stražnju osovinu, koja je tipični element na hibridnim vozilima, a jamči učinkovitu i sigurnu vožnju te neuništivu ravnotežu bez obzira na vanjske uvjete.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid u svojoj unutrašnjosti pruža sve prednosti prostranosti i modularnosti vozila SUV C5 Aircross.

Zasebna stražnja klizna sjedala iste širine, koja se mogu podešavati po nagibu i sklopiti i dalje su jedna od posebnosti vozila SUV C5 Aircross u njegovom segmentu, uključujući i u hibridnoj verziji.

Njegova je izuzetna modularnost zadržana, a obujam prtljažnika i dalje je Best in Class zahvaljujući domišljatoj ugradnji baterije ispod kabine: s obujmom u rasponu od 460 l do 600 l ovisno o položaju sjedala, prtljažnik novog vozila SUV C5 Aircross Hybrid ima najveći obujam u segmentu hibridnih vozila C-SUV i jedan od najvećih u svom segmentu, bez obzira na to koji je motor u pitanju.

Odvojiva podnica prtljažnika omogućuje jednostavno pohranjivanje opreme potrebne za punjenje vozila i stoga kada se preklope stražnja sjedala SUV C5 Aircross Hybrid ima ravnu podnicu i tovarnu duljinu od 1,90 m koja je identična onoj na izvedbama opremljenima motorom s unutarnjim izgaranjem.

Zbog te je savršene kombinacije ovo vozilo najudobniji i najsvestraniji hibridni SUV u svom segmentu.

Osim što je moderan i opremljen naprednom tehnologijom, novi SUV C5 Aircross Hybrid također nudi široku paletu od 20 tehnoloških rješenja za pomoć u vožnji kojima se jamči udobnost u vozilu i sigurnost u pokretu kako bi vožnja bila lakša bez obzira na vanjske uvjete.

Konkretno, Highway Driver Assist, sustav za autonomnu vožnju dostupan od druge razine opreme i posebno prilagođen za gradske prometne gužve i brze ceste, omogućuje vozaču da djelomično prepusti upravljanje samom vozilu, pri čemu mora samo ostati usredotočen na cestu.

  • FLUIDNOST ELEKTRIČNE VOŽNJE

U novi SUV C5 Aircross Hybrid ugrađen je ekonomičan motor izvrsne učinkovitosti, s emisijom CO2 od 39 g/kmi (ciklus WLTP).

Taj je motor posebno snažan i energičan bez obzira na okolnosti zahvaljujući kombinaciji motora s unutarnjim izgaranjem PureTech 180 koji ispunjava zahtjeve najnovijih normi za zaštitu okoliša Euro 6 i električnog motora od 80 kW koji je ugrađen između motora s unutarnjim izgaranjem i električnog mjenjača ë-EAT8. Baterija električnog motora od 13,2 kWh jest litij-ionska baterija visokog napona od 200 V. U načinu rada Hybrid dva motora udružuju snage kako bi se postigla sveukupna snaga od 225 KS koja se prenosi na prednje kotače, smanjena potrošnja i intenzivan doživljaj vožnje. Okretni moment od 320 Nm dostupan je odmah. Motor s unutarnjim izgaranjem opremljen je elektropokretačem kako bi se mogao iznova pokretati bez odgode i potpuno diskretno.

Električni automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa (ë-EAT8) brz je i učinkovit nasljednik mjenjača EAT8, s optimiziranim mijenjanjem stupnjeva prijenosa zahvaljujući kvačilu s više diskova uronjenom u ulje kojim se naglašava fluidnost i užitak u vožnji, a stvara se i trenutno dostupan okretni moment od 320 Nm.

Vozilo ima i funkciju Brake za pojačano usporavanje vozila bez pritiskanja papučice kočnice kako bi se povećao domet u potpuno električnom načinu rada (ZEV). Taj sustav na taj način omogućuje obnavljanje energije tijekom faza kočenja i usporavanja, za razliku od načina na koji funkcionira izvedba opremljena motorom s unutarnjim izgaranjem. Time se omogućuje da se baterija djelomično napuni i da se poveća domet u električnoj vožnji.

  • OPTIMIZIRANO VRIJEME PUNJENJA ZA JEDNOSTAVNIJE PUNJENJE

Optimizirano je vrijeme punjenja: na standardnoj kućnoj utičnici baterija se može napuniti preko noći, a potrebno joj je između 4 h (utičnica tipa Green’up™ Legrand od 14 A) i 7 h (standardna utičnica). Ako upotrebljavate Wallbox (32 A), neovisno o tome je li kupljen ili iznajmljen, s punjačem od 7,4 kW koji se može naknadno kupiti, punjenje baterije je brže i može se obaviti za manje od 2 sata.

Punjenje je pojednostavnjeno i može se programirati ili odgoditi kako bi se, primjerice, iskoristile povoljnije cijene (izvan vremena maksimalnog opterećenja).

Programiranje se izvršava putem tableta s dodirnim zaslonom koji se nalazi u kabini vozila ili putem aplikacije My Citroën. Punjenje je jednostavno zahvaljujući praktičnoj ergonomiji otvora za punjenje i kabelima za punjenje pohranjenim ispod odvojive podnice prtljažnika. Otvor za punjenje ima oznake u boji kako bi se vizualno mogao pratiti cijeli postupak punjenja, koji se može pronaći i na aplikaciji My Citroën.

  • INTUITIVNA SUČELJA ZA VEĆU OPUŠTENOST

Zajedno s punjivim hibridnim motorom CITROËN uvodi i pomoć za vozače u obliku jednostavnih i intuitivnih sučelja na kojima se prikazuju informacije koje je lako čitati, shvatiti i njima se koristiti.

Cilj je jednostavan: pospješiti povezanost između vozača i njegovog vozila, dodatno istaknuti modernost pogonskog sklopa, pojednostaviti svu interakciju i sve radnje u svakodnevnoj upotrebi kako bi novi SUV C5 Aircross Hybrid postao vaš drugi dom koji je razigran, praktičan, intuitivan i privlačan.

Vozaču se na digitalnoj instrumentnoj ploči od 12,3” prikazuje poseban zaslon koji sadrži različite elemente povezane s hibridnom tehnologijom: indikator snage, pokazivače razine električne energije odnosno goriva, domet u električnoj vožnji i u vožnji s motorom s unutarnjim izgaranjem, dijagram energetskih tokova.

Dok se vozilo puni, na instrumentnoj ploči prikazuje se preostalo vrijeme do potpune napunjenosti (u satima i minutama), domet obnovljene energije (u km), postotak obnovljene energije (u %) i brzina punjenja baterije (u km/h).

Osim toga, novi SUV C5 Aircross Hybrid ima posebne stranice na tabletu s dodirnim zaslonom za upravljanje parametrima hibridne tehnologije, a može im se pristupiti tipkom koja se nalazi ispod tableta.

Tu se mogu vidjeti podaci o energetskim tokovima kojima se ilustrira radni status hibridnog sustava, statistički podaci potrošnje električne energije i potrošnje goriva, pristup funkciji ë-Save ili parametri u vezi s različitim načinima punjenja baterije.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

–          Hibridni motor 225 s mjenjačem ë-EAT8

–          Motor s unutarnjim izgaranjem: PureTech 180 S&S Euro 6180 KS (132 kW)

–          Električni motor: 110 KS (80 kW) ugrađen između motora s unutarnjim izgaranjem i mjenjača

–          Sveukupna snaga: 225 KS (165 kW)

–          Baterija: litij-ionska baterija visokog napona od 200 V (13,2 kWh)

–          Pogon na dva kotača (na prednjim kotačima)

–          Okretni moment električnog motora: 320 Nm

–          Električni automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa (ë-EAT8)

–          Domet u potpuno električnom načinu rada (ZEV): 50 kmi (s maksimalnom brzinom od 135 km/h) ciklus WLTP

–          Emisije CO2: 39 g/kmiciklus WLTP

–          Potrošnja u mješovitoj vožnji: 1,7 l / 100 kmiciklus WLTP

–          Vrijeme punjenja:

o   manje od 2 h ako upotrebljavate Wallbox (32 A), s punjačem od 7,4 kW koji se može naknadno kupiti

o   4 h s utičnicom od 14 A tipa GreenupLegrand, sa serijskim punjačem od 3,7 kW

o   7 h sa standardnom kućnom utičnicom od 8 A, s punjačem od 3,7 kW

Izvor: Citroen

 

Facebook komentari


Misterija Napoleonovog omiljenog generala riješena u Rusiji

Previous article

Novi Peugeot e-Expert

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

More in Automoto