Novi Volkswagen Tiguan Plug-in hibrid

- Advertisement -

Marka Volkswagen sada na tržište donosi opsežan update najprodavanijeg modela s novim progresivnim pogonskim sustavima, sustavima potpora i infotainment sustavima te novim dizajnom prednjeg dijela vozila.

Brzi pregled tehnoloških značajki novog Tiguana: marka Volkswagen prvi će put u Europi nuditi SUV vozilo s učinkovitim plug-in hibridnim pogonom. Doseg modela Tiguan eHybrid1 snage 180 kW (245 KS) isključivo na električni pogon iznosi do 60 kilometara2 (prema Novom europskom ciklusu vožnje). Osim toga, kao novitet se na tržište probija prvi Tiguan R1.

Model Performance pogonjen na sve kotače potpuno nanovo definira dinamiku u ovoj klasi SUV vozila svojom snagom od 235 kW (320 KS) i prilagođenim sustavom razdjelnika okretnog momenta iz svijeta sportskih automobila pod nazivom R-Performance Torque Vectoring. Usavršeni su i 2,0 l turbodizelski motori (TDI) novog Tiguana. Oni daju snagu od 90 kW (122 KS)3, 110 kW (150 KS)4 i 147 kW (200 KS)5 te su u ovoj seriji prvi put povezani s dvostrukim SCR katalizatorom s dvostrukim ubrizgavanjem AdBlue sredstva (dvostruko doziranje). U odnosu na prethodni model emisije dušikovih oksida smanjuju se dvostrukim doziranjem, a preuzeti su 1,5 l turbobenzinski motori visoke tehnologije (TSI s isključivanjem cilindara ACT) sa stupnjevima snage od 96 KW (130 KS)6 i 110 kW (150 KS)7. Svi novi modeli Tiguan ispunjavaju strogu normu za ispušne plinove Euro 6d-ISC-FCM.

Inovacije u svim područjima. Novi sustavi potpora kao što je “Travel Assist”8/9 (vožnja uz potporu na brzinama do 210 km/h) jamče najveći stupanj udobnosti. S modularnim infotainment sustavom treće generacije (MIB3) marka Volkswagen u Tiguan donosi novi spektar online usluga, a prvi put i značajku “App-Connect Wireless”8 (povezivanje aplikacija smartphonea bez kabela). Novi je također 480-W sound sustav8/10 stručnjaka za zvuk Harman Kardon. Potpuno novorazvijeno je upravljanje sustavom “Air Care Climatronic”8 (dio serijske opreme od linije “Life”); ovdje su prvi put u Tiguanu integrirana dodirna polja i klizači. Njima se rukuje intuitivno te su potpuno osvijetljeni.

Novi dizajn prednjeg dijela vozila. Najvažnije vanjsko obilježje prepoznavanja Tiguana dužine 4509 mm, širine do 1859 mm (bez vanjskih zrcala) i visine 1665 mm (4MOTION: 1675 mm) je potpuno novooblikovan, karizmatičan prednji dio vozila s novokoncipiranim LED glavnim svjetlima. Poklopac motora konstruiran je na višem položaju iznad markantne rešetke hladnjaka i pritom čini stilsku poveznicu između većeg Touarega i novog američkog SUV modela Atlas Cross Sport11. Novodizajnirani kotači od lakog metala veličine 17″, 18″7, 19″7 i 20″7 te također novi donji završetak stražnjeg dijela vozila zaokružuju stilski update vanjskog dizajna Tiguana.

“Tiguan”, “Life”, “Elegance” i “R-Line”. Marka Volkswagen nanovo je koncipirala matricu opreme Tiguana. SUV će ubuduće biti dostupan u verzijama “Tiguan”, “Life”, “Elegance” i “R-Line”. Sve su one puno bolje opremljene od usporedivih prethodnih modela.

Sada se u zajedničku opremu svih Tiguana između ostalog ubrajaju i LED glavna svjetla, novo višenamjensko kožno kolo upravljača, “Air Care Climatronic”, infotainment sustav sa zaslonom minimalne veličine 6,5″ te online usluge “We Connect” i “We Connect Plus”. Za osnovnim modelom “Tiguan” slijedi verzija “Life” (usmjerena na praktičnost, između ostaloga dodatno s automatskom regulacijom razmaka “ACC”9). “Tiguan” i “Life” serijski se isporučuju sa 17″ kotačima od lakog metala (“Life” kao verzija s pogo- nom na sve kotače 4MOTION s 18″). Osim toga, model Tiguan Life eHybrid ima ugrađen infotainment sustav “Ready 2 Discover” (navigacija se može naknadno ugraditi) s dodirnim zaslonom veličine 8,0″. Vrhunske linije opreme “Elegance” i “R-Line” raspo- lažu između ostalog serijskim detaljima kao što su LED glavna svjetla s LED svjetlima za dnevnu vožnju i svjetlom za vožnju zavojima, sustav “Digital Cockpit Pro” (digitalni instrumenti s dijagonalom ekrana od 10″), ambijentalno osvjetljenje koje se može namjestiti u 30 boja i infotainment sustav “Ready 2 Discover”. Linija “Elegance” k tomu je opremljena stražnjim poklopcem s električnim otvaranjem i zatvaranjem, uzdužnim krovnim nosačima eloksiranim u srebrnoj boji i 18″ kotačima od lakog metala, dok se linija “R-Line” isporučuje s 19″ kotačima i branicima u stilu “R-Line”.

Kratak pregled važnih detalja o pogonskim sustavima

eHybrid s modusom “E-Mode”. Jedan od najvažnijih novih sustava motora u Tiguanu je održiv i agilan plug-in hibridni pogon sa 180 kW (245 KS) sistemske snage. Zahvaljujući litij-ionskoj bateriji sa sadržajem energije od 13 kWh novi Tiguan eHybrid vozit će isključivo na električni pogon – dakle lokalno bez emisija – u modusu “E-Mode” na udaljenostima do 60 kilometara (prema Novom europskom ciklusu vožnje)2. U modusu “Hybrid” surađuju turbobenzinski motor (110 kW / 150 KS) i e-motor (85 kW / 115 KS). U kombinaciji s jednim od navigacijskih sustava Tiguan eHybrid može automatski aktivirati prediktivnu hibridnu strategiju kada je aktivno navođenje na odredište putem GPS-a i kartografskih podataka. U tu će svrhu u izračun rute sustav integrirati topografiju, podatke o dionici i područje odredišta. Prediktivna hibridna strategija pomaže pogonskom sustavu da optimalno koristi električnu energiju pohranjenu u litij-ionskoj bateriji i da minimizira potrošnju goriva. Tako će Tiguan eHybrid neko vrijeme moći opet voziti isključivo na električni pogon, a time i lokalno bez emisija.

TDI s dvostrukim doziranjem. Usavršeni su i turbodizelski motori. Oni su sada povezani s dvostrukim SCR katalizatorskim sustavom (dvostruko doziranje) koji u odnosu na prethodni model smanjuje dušikove okside (NOx). 4-cilindrični TDI motori u novom Tiguanu bit će dostupni odmah na početku prodaje s 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 147 kW (200 KS). K tomu je verzija od 147 kW uvijek opremljena pogonom na sve kotače (4MOTION), dok je on dio opcijske opreme kod TDI modela od 110 kW. Koliko su štedljiva sva tri 2,0 l TDI motora, pokazat ćemo na primjeru motora od 110 kW u Tiguanu s prednjim pogonom: kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje iznosi između 4,7 i 4,5 l/100 km – u odnosu na ionako već vrlo štedljiv prethodni model to odgovara smanjenju od 0,3 l/100 km.

TSI s isključivanjem cilindara. Izrazito moderni 1,5 l TSI motori snage 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS) ubrajaju se u najnoviju generaciju benzinskih motora marke Volkswagen. Oba 4-cilindrična motora već su se dokazala u prethodnom modelu. Oni rade sa selektivnim isključivanjem cilindara (ACT) zahvaljujući kojemu se potrošnja i dalje smanjuje. Verzija od 110 kW može se opcijski kombinirati sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Tako je Tiguan s ovim stupnjevima snage TSI motora uvijek pogonjen na prednje kotače, a usto je i izrazito štedljiv. Na primjer 1.5 TSI snage 96 kW: njegova kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje između 5,7 i 5,5 l/100 km odgovara smanjenju od 0,2 l/100 km u odnosu na prethodni model.

Detaljan pregled varijanti pogona novog Tiguana

Plug-in-hibrid, TSI visoke tehnologije i TDI s dvostrukim doziranjem

Tiguan eHybrid s TSI motorom i e-motorom

Snažan spoj. Marka Volkswagen prvi put u Europi nudi novi Tiguan s plug-in hibridnim pogonom. Učinkovit spoj 1,4 l turbobenzinskog motora (TSI) snage 110 kW (150 KS) i e-motora tipa HEM80 snage 85 kW (115 KS) u sličnom se obliku ugrađuje i u druge bestselere marke Volkswagen. Plug-in hibridni pogon u novom modelu Tiguan eHybrid razvit će sistemsku snagu od 180 kW (245 KS); maksimalni sistemski okretni moment iznosi 400 Nm. E-motor i 6-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG (DQ400e) konstruiran upravo za ovu svrhu čine kompaktnu cjelinu; modul je izravno spojen s poprečno ugrađenim TSI motorom. Pogonjena je prednja osovina.

Lokalno nulta stopa emisije kod pokretanja. Pogonski je koncept izveden tako da se Tiguan eHybrid pokreće u električnom modusu “E-Mode” kad je baterija dovoljno napunjena (iznimka: temperature baterije niže od -10°C). Zahvaljujući bateriji s velikim sadržajem energije od 13 kWh doseg isključivo na električni pogon iznosi do 60 kilometara prema Novom europskom ciklusu vožnje. Tako ćete moći prijeći svakodnevne prosječne udaljenosti isključivo na električni pogon i voziti lokalno bez emisija. U modusu “E-Mode” Tiguan eHybrid može postići brzinu do 130 km/h. Iznad te brzine SUV će automatski prebaciti u modus “Hybrid”. Sada elektromotor pomaže učinkovitom TSI motoru. Spoj elektromotora i motora na izgaranje u modusu “Hybrid” pokazuje fascinantno snažan razvoj snage jer e-motor djeluje kao dodatni pojačivač. Ako vozač želi manualno ponovno aktivirati “E-Mode”, to će učiniti preko tipke za izravan pristup “E-Mode” desno pokraj ručice DSG mjenjača na središnjoj konzoli ili putem infotainment sustava.

Sportski modus “GTE”. Modus “GTE” daje posebnu dinamiku. On se aktivira preko tipke za izravan pristup desno pokraj ručice DSG mjenjača. U modusu “GTE” pritiskom na gumb udružuju se e-motor i TSI motor kako bi stavili na raspolaganje maksimalnu sistemsku snagu.

Prediktivna hibridna strategija. Inteligentan softver i hardver u modelu Tiguan eHybrid pridonosi povećanju dosega na električni pogon i smanjenju potrošnje. Ako je plug-in hibridni model opremljen navigacijskim sustavom, vozač može koristiti prediktivnu hibridnu strategiju i tako optimizirati doseg. S jedne strane navigacijski sustav uključuje topografiju u izračun rute kada je aktivno navođenje na odredište putem kartografskih podataka i GPS-a kako bi mogao ponuditi najučinkovitiju dionicu – primjerice s malim brojem uspona. S druge strane zahvaljujući navigacijskom sustavu ovaj SUV može prosljeđivati napomene vozaču prediktivno – uz predviđanje situacija kako bi vozač primjerice na vrijeme smanjio brzinu vozila prije zavoja i tako iskoristio optimalnu rekuperaciju. Ako je serijski sustav ACC – automatska regulacija razmaka – aktivan, on će automatski provoditi regulaciju u modelu Tiguan eHybrid. Nije bitno vozite li u manualnom modusu vožnje ili uz pomoć sustava ACC, plug-in hibridni model prepoznat će na temelju prediktivne hibridne strategije primjerice ulaze u naselja te će automatski unaprijed prilagoditi primjenu pogonskih sustava.

Pokazivač stanja hibridnog pogona u sustavu “Digital Cockpit Pro”. Vozač Tiguana eHybrid može pozvati razne informacije o hibridnom pogonu preko digitalnih instrumenata. Između ostaloga prikazat će se pripravnost za pokretanje (READY) i ukupni doseg (spremnik za gorivo i baterija). Umjesto brojača okretaja u prikazu s klasičnim okruglim instrumentima u principu je aktivan pokazivač stanja hibridnog pogona (smješten s lijeve strane). Na lijevoj polovici te ljestvice prikazuje se je li vozač pozvao električnu energiju (“Power” / plavo područje) ili se električna energije rekuperacijom pohranjuje u bateriju (“Charge” / zeleno područje); desna polovica ljestvice prikazuje broj okretaja TSI motora. Ako je broj okretaja jednak nuli, to je vozaču dodatni znak da Tiguan vozi isključivo na električni pogon ili da “jedri” bez aktivnih motora. Ako vozač koristi e-motor kod jakog ubrzanja kao dodatni pojačivač, i to će biti prikazano (“Boost”).

Osim toga, preko infotainment sustava može se pozvati još informacija o plug-in hibridnom pogonu. To su između ostaloga prikaz dosega (protok energije između e-motora, baterije i TSI motora), “e-Manager” (programiranje vremena punjenja) i prikaz nulte stope emisije; potonji pokazuje koliko se kilometara odnosno postotaka vožnje može prijeći lokalno bez emisija.

Punjenje plug-in hibridnog vozila. Baterija modela Tiguan eHybrid u pravilu se puni do kraja na vanjskom izvoru, i to preko sučelja u prednjem blatobranu na vozačevoj strani. To mjesto za utikač (eng. plug-in) je i dalo naziv hibridnom pogonu. Baterija se ovisno o izvoru struje puni izmjeničnom strujom (AC) od 2,3 ili 3,6 kW. Uređaj za punjenje integriran u modelu Tiguan eHybrid upravlja postupkom punjenja potpuno automatski; vozač samo mora spojiti utikače. Osim toga, on može regulirati trenutak punjenja putem infotainment sustava (“e-Manager”) ili aplikacije “We Connect” na smartphone uređaju kako bi primjerice iskoristio povoljnu noćnu tarifu struje. Komforno: unutrašnjost se prije pokretanja može ohladiti ili zagrijati i tijekom punjenja s priključenim kabelom za punjenje i općenito tijekom parkiranja.

Izvor: Volkswagen

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...