Opel Ampera: Muzika na struju

- Advertisement -

Opel podiže svijet mobilnost na novu razinu i ispunjava svoje obećanje: revolucionarna, elegantna i praktična Opel Ampera prvo je europsko električno vozilo koje će ponuditi mobilnost „bilo kamo, bilo kada“. Prve isporuke produkcijskih verzija ovog automobila očekuju se krajem ove godine.

Kotače Ampere u svakom trenutku pokreće električna energija. Jedinstvena 16-kilovatsatna litij-ionska baterija napaja napredni elektromotor snage 111 kW/150 KS čime se dobiva između 40 i 80 km – ovisno o terenu, tehnici vožnje i temperaturi, te uz potpuno napunjenu bateriju – čistog električnog pogona, bez ikakve emisije plinova. Prema odredbi ECE R101 za mjerenje potrošnje goriva i emisije ugljičnog dioksida, Ampera troši manje od 1,6 l/100 km i emitira manje od 40 g/km ugljičnog dioksida (preliminarni podaci).

Amperin pogonski sustav Voltec osigurava živahne performanse i obećava izvanredno iskustvo vožnje. Trenutačni okretni moment od 370 Nm osigurava ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 9 sekundi te najveću brzinu od 161 km/h. Amperin pogonski sustav radi gotovo bešumno te nudi visoke performanse u pogledu izolacije od buke i vibracija čak i prilikom vožnje u načinu rada s produljenim  dosegom.

Zahvaljujući Amperinoj inteligentnoj i praktičnoj mogućnosti produljenja dosega, vozači mogu biti mirni jer nikada neće ostati na cesti s ispražnjenom baterijom. Ampera ima mnoge ekološke prednosti, ali istovremeno nudi i dinamičnu vožnju na baterijski pogon bez nedostataka u pogledu performansi.

Nezavisno istraživanje pokazalo je da je doseg Ampere na čistoj bateriji bez ikakvih plinskih emisija dovoljan za svakodnevno putovanje čak 80% europskih vozača, ali osim toga Ampera zahvaljujući svojem benzinskom motoru koji omogućuje produljenje dosega nudi i ukupan vozni doseg veći od 500 kilometara. Benzinski se motor uključuje bez ikakvog zastoja kako bi generirao struju kada se baterija nađe na minimalnoj razini napunjenosti.

Jednako revolucionaran kao Amperin pogonski sustav Voltec je i njen izgled koji će privući svačiju pažnju. Elegantna i aerodinamički učinkovito oblikovana vanjština skriva kabinu u kojoj su uobičajeni instrumenti i brojčanici zamijenjeni zaslonima u boji visoke razlučivosti i osjetljivima na dodir.

Radi se također i o automobilu kojega je praktično koristiti. Izvedba karoserije s petorim vratima nudi udoban smještaj za četiri odrasle osobe, a tu su i sklopivi naslon stražnjeg sjedala te prtljažnik kapaciteta 310 litara.

Preporučena maloprodajna cijena Ampere za čitavu Europu je 42.900 eura (s PDV-om; cijene se mogu razlikovati u pojedinim državama zbog različitih paketa opreme na različitim tržištima). Za razliku od ostalih proizvođača, Opelova cjenovna politika uklanja svaku mogućnost zabune jer se uvijek navodi ukupna cijena automobila skupa s baterijom.

Opel Ampera je doista vrlo dobro prihvaćena od strane stručnjaka i već je odabrana kao dobitnica raznih nagrada medija i javnosti. Opelovo električno vozilo također su imali priliku isprobati ePioniri širom Europe. Radi se o potencijalnim kupcima koji su među prvima dobili Amperu na testnu vožnju, imaju pravo na ekskluzivne informacije i usluge uz još cijeli niz drugih pogodnosti.

„Za razliku od uobičajenih električnih vozila, Opel Ampera može biti jedini automobil koji ćete posjedovati“, kaže Alain Visser, potpredsjednik prodaje, marketinga i postprodaje u Opelu. „Ampera nudi sve: revolucionaran pogonski sustav, futuristički izgled, izvanrednu sigurnost, visoku kvalitetu i funkcionalnosti koje je lako koristiti – sve okrunjeno vrhunskom voznom dinamikom.“

Ampera je više od fascinantnog high-tech proizvoda velike ekološke vrijednosti. Visser je dodao: „Ona pretvara viziju u stvarnost i na taj način predstavlja filozofiju i vrijednosti Opelovog branda na iznimno napredan način, diktirajući trendove. Ampera je rezultat najzelenijeg, najpozitivnijeg, najkreativnijeg i prema budućnosti najviše orijentiranog razmišljanja ove kompanije i naš je odgovor na izazove budućnosti.“

Ampera predvodi predstavljanje Opelovog revolucionarnog programa e-mobilnih proizvoda koji uključuje male automobile na čisti baterijski pogon za gradsku vožnju kao i razvoj vozila na vodikove gorivske ćelije koja će sama generirati električnu energiju potrebnu za svoj pogon.

Revolucionarni pogonski sustav Voltec

Električni pogonski sustav, smješten ispod poklopca pored benzinskog motora, sastoji se od pogonskog elektromotora, električnog motor-generatora te planetarnog zupčanog prijenosa koji poboljšava ukupnu učinkovitost smanjenjem ukupne brzine vrtnje elektromotorâ. Za razliku od uobičajenog pogonskog sustava, nema stupnjeva prijenosa.

U načinu rada produljenog dosega koji se aktivira kada baterija dosegne razinu minimalne napunjenosti, pogonska snaga iz generatora usmjerava se automatski na električni pogon. Generator pogoni visokoučinkoviti 1.4-litarski benzinski motor sa 63 kW/86 KS.

Opel očekuje da će 90% vremena vozači birati jedan od dva glavna načina vožnje: Normal i Sport. Način rada „Sport“ povećava osjetljivost papučice gasa. Osmišljena su i dva dodatna načina rada za posebne prilike: Mountain osigurava da ima dovoljno energije u bateriji za nesmetanu vožnju planinskim cestama. Način rada „Hold-charge“ čuva preostali kapacitet baterije aktiviranjem benzinskog motora, što je izuzetno korisno kada želite posve iskoristiti prednost vožnje Ampere isključivo na baterijski pogon u zonama u kojima je ograničena emisija – primjerice urbanim područjima ili središtima gradova.

Jedinstvena 16-kilovatsatna baterija (tvornički kapacitet) u obliku slova „T“ mase 198 kg smještena je u središnjem tunelu vozila i zaštićena zaštitnim prečkama Martensite ultravisoke čvrstoće. Sastoji se od 288 litij-ionskih ćelija u obliku prizme te je konfigurirana za optimalne performanse i trajnost. Kao prava inovacija i revolucija u branši, ona koristi tekući sustav upravljanja toplinom i jedina je baterija iz masovne proizvodnje koja se može grijati ili hladiti. Opelov europski centar za alternativne pogonske tehnologije u  Mainz-Kastelu nedaleko Rüsselsheima odigrao je ključnu ulogu u osmišljavanju i izvedbi napredne konstrukcije ovog baterijskog sustava.

Amperu je lako ponovno napuniti – dolazi opremljena šest metara dugim kabelom za punjenje koji je praktično smješten u prtljažniku. Korištenjem standardne strujne utičnice vlasnici će moći potpuno napuniti bateriju za manje od četiri sata te također unaprijed programirati vrijeme punjenja kako bi za to iskoristili vrijeme kada je električna energija jeftinija.

Dizajn eksterijera i interijera: stil koji pogađa poput munje

Elegantno oblikovana i dorađena,  Ampera donosi Opelovu nagrađivanu dizajnersku filozofiju u segment električnih vozila, spajajući umjetničku skulpturalnost s njemačkom preciznošću. Uravnotežene proporcije spojene su sa spuštenim robusnim stavom, a sve to čini da Ampera izgleda dinamično i futuristički. Električno vozilo nikada nije izgledalo tako dobro!

Prepoznatljiva kućišta prednjih svjetala u obliku bumeranga – novi element Opelove dizajnerske filozofije – ono su po čemu će se Ampera razlikovati od svih ostalih vozila, kao i po istaknutoj rešetci s naglašenim Opelovim znakom. Svaki aspekt ovog doista revolucionarnog automobila dizajniran je i analiziran kako bi bio što efikasniji: Ampera je jedno od najaerodinamičnijih i energetski učinkovitih vozila na tržištu.

Amperina kabina odražava revolucionarnu prirodu njenog pogonskog sustava. Dva interaktivna zaslona u boji visoke rezolucije svjedoče o jedinstvenom statusu ovog automobila u Opelovom portfelju proizvoda. Zasloni su integrirani u prepoznatljivo Opelov obgrljujući dizajn armaturne ploče.

Umjesto uobičajenih instrumenata, ispred vozača nalazi se informacijski centar – podesivi grafički zaslon. Dizajniran kako bi ga bilo što lakše koristiti, informacijski centar je uparen sa zaslonom u boji osjetljivim na dodir koji se nalazi na vrhu središnjeg dijela. On je primarno sučelje za upravljanje multimedijskim sustavom, navigacijom, klimatizacijom te služi za nadzor punjenja i trošenja energije.

Informacija o učinkovitosti vožnje zajedno s očitanjem brzine predstavljena je na informacijskom centru u obliku rotirajuće kugle koja se pomiče gore ili dolje i mijenja boju ovisno o brzini vozila, ubrzanju i kočenju. Držanjem kugle u središtu zaslona postiže se optimalno korištenje snage.

U kabini se nudi razina prostranosti, udobnosti i luksuza kakvu biste očekivali od vrhunskog kompaktnog automobila iz premium segmenta: pet vrata, udoban smještaj za četiri odrasla putnika i kapacitet prtljažnika od 310/1.005 litara (podignut naslon stražnjeg sjedala/s preklopljenim naslonom). Baterija je smještena nisko ispod srednjeg dijela automobila, što omogućuje da se naslon stražnjih sjedala preklapa posve ravno.

Bogata oprema: vrhunske mogućnosti multimedijskog sustava

Pored elektroničke kontrole klimatizacije i radija s kontrolama na upravljaču kao dijelovima standardne opreme, kao opcija ponuđen je i vrhunski audiosustav tvrtke Bose® zajedno s navigacijom.

Boseov® audiosustav iz energetski učinkovite serije nudi vrhunsko iskustvo slušanja glazbe, a istovremeno troši 50% manje energije od uobičajenog automobilskog audiosustava sličnih performansi. Multimedijski sustav uključuje šest zvučnika i subwoofer, 60-gigabajtni čvrsti disk s mogućnošću pohrane 30 GB glazbe, satelitsku navigaciju s dinamičnim navođenjem u stvarnom vremenu, kontrole na upravljaču, glasovne komande te hands-free telefoniranje uz korištenje Bluetootha.

Električni sustav grijanja i klimatizacije u kabini koji uključuje grijana prednja sjedala osigurava udobnu vožnju u cijelom nizu ambijentalnih uvjeta. Dostupne su tri postavke klimatizacije – Fan only, Eco i Comfort – koje prilagođavaju učinak sustava klimatizacije na električni vozni doseg vozila i potrošnju goriva.

Podvozje razvijeno prema zahtjevima europskih vozača nudi zabavnu vožnju

Ampera je upravljiva poput sportski ugođene dinamične limuzine. Njeno podvozje razvili su Opelovi inženjeri u Rüsselsheimu, a njegove karakteristike posebno odgovaraju ukusu europskih kupaca.

Prednji ovjes je tipa McPherson s aluminijskim donjim kontrolnim vezama i hidrauličkim ležajevima. Polunezavisan stražnji ovjes temelji se na složenoj polukrutoj torzijskoj osovini koja kombinira prednosti uobičajene torzijske polukrute osovine – male dimenzije – s malom masom i konzistentnom kontrolom otklona kotača od vertikalne osi. Električno servo upravljanje sa zubnom letvom sastavljeno je od komponenti vrhunske kvalitete. Ima dvostruke zupčanike – jedan za upravljanje i drugi za pomoć, tako da se upravljač okreće uz korištenje promjenjive sile. Napredan sustav kočenja trenjem maksimizira energiju koja se stvara prilikom kočenja. Omogućuje maksimalno regenerativno kočenje preko elektromotora, puni bateriju prilikom kočenja i aktivira kočenje trenjem kada se papučica kočnice snažnije pritisne u cilju bržeg zaustavljanja – sve posve neprimjetno za vozača.

Maksimalna pasivna sigurnost

Osnovna struktura karoserije Ampere osigurava izvanredna svojstva prilikom sudara kao i čvrstoću jer se oko 80% strukture sastoji od čelika visoke čvrstoće, napredne visoke čvrstoće ili pak ultravisoke čvrstoće radi vrhunske zaštite u slučaju udarca. Tijekom razvoja Amperinih sigurnosnih sustava provedeno je više do 50 crash-testova pri različitim brzinama i kutevima, uključujući frontalni, bočni i stražnji udarac kao i razna prevrtanja.

Također je proveden cijeli niz testova kako bi se provjerila sigurnost litij-ionskog baterijskog sustava, uključujući otpornost na vlagu ili ponašanje u uvjetima vožnje na poplavljenoj cesti. U hitnom slučaju moguće je bateriju odspojiti, i to vrlo lako.

Izvor: Opel

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...