Opel Astra: Priča o legendi

- Advertisement -

Opel je njemački proizvođač automobila s najbogatijom tradicijom u segmentu kompaktnih automobila. Prvi Kadett predstavljen je davne 1936. godine, a do 1940. prodan je u više od 100.000 primjeraka. S pravom se može reći da je upravo Kadett stvorio i oblikovao evropsku kompaktnu klasu. Slijedi kratak pregled devet generacija koje su prethodile današnjoj Opel Astri.

Prvi Kadett (1936. – 1940.): Njegova samostojeća karoserija bila je revolucionarna, kao i cijena od 2.100 tadašnjih njemačkih maraka. Prvi je Kadett imao 23 KS, bio je dostupan kao dvovratna ili četverovratna limuzina ili kabriolet i bio je iznimno uspješan: prije početka Drugog svjetskog rata proizvedeno ih je 107.608 komada. Poslije 1947. reinkarnirao se kao Moskvič, koji je u Rusiji proizveden u daljnjih 247.439 primjeraka.

Povratak Kadetta kao samostalne modelske linije

Kadett A (1962. – 1965.): Povratak Kadetta kao samostalne modelske linije s vlastitom, specijaliziranom tvornicom u Bochumu. Ovaj jednolitarski automobil bio je dostupan s 40 ili 48 KS u limuzinskoj, karavanskoj ili kupe-izvedbi te ga je krasio velik prtljažni prostor i sigurno upravljanje vozilom.

Novi model vrlo brzo postao je hit

Kadett B (1965. – 1973.): Nešto veće od prethodnika – i s maksimalno 90 KS kao reli Kadett, novo je izdanje postalo hit s prodanih čak 2,6 miliona komada. Bio je dostupan kao dvovratna ili četverovratna limuzina, kupe, karavan ili kao verzija Olympia sa samog vrha ponude.

Na nekim tržištima poznatiji kao Chevette

Kadett C (1973. – 1979.): Minimalistički dizajnirana verzija iz sedamdesetih dolazila je u dvije varijante karoserije: osim dvovratne i četverovratne notchback-limuzine, kupea i karavana, u ponudi su bile i verzije City i Targa (Aero). Ubrizgavanje je prvi put predstavljeno s modelom GT/E (maksimalno 115 KS) te je proizveden u ukupno 1,7 miliona primjeraka. Kadett je na drugim, neevropskim tržištima predstavljan kao Chevette.

Revolucija je krenula ispod haube

Kadett D (1979. – 1984.): Prava revolucija ispod poklopca motora – Kadett prvi put s prednjim pogonskim točkovima. Motor zapremine 1,3 litre s koljenastim vratilom počeo je svoju dugu karijeru, a pojavila se i dizelska verzija (1,6 litara, 54 KS). Dok su kupe i kabriolet uzeli malu pauzu, prvi je put kupcima ponuđen kombi. Ukupno je proizveden u 2,1 miliona primjeraka.

Najaerodinamičnija limuzina na svijetu u svoje vrijeme

Kadett E (1984. – 1991.): Posljednji Kadett bio je u svoje vrijeme najaerodinamičnija limuzina na svijetu (cD GSI: 0.30) i krasila ga je izvanredna svestranost. Dolazio je u hatchback i notchback-izvedbama, kao karavan i dostavno vozilo Combo. Bertone je napravio kabrio, a trkaća verzija s 270 KS bila je prava senzacija na šampionatu Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM). Osnova je bio GSi motor s četirima ventilima i 150 KS, što je dotad i u to vrijeme bilo praktički nezamislivo u kompaktnoj klasi. Napravljen je čak i prototip vozila na električni pogon nazvanog Impuls. Ovaj „automobil godine 1984.“ prodao se u gotovo 3,8 miliona primjeraka.

Najprodavaniji Opel svih vremena

Astra F (1991. – 1997.): Novo ime, nova priča o uspjehu – ime je uzeto od britanskog bratskog branda Vauxhalla i uvedeno u cijeloj Evropi. Predstavljen je novi turbo dizelski motor (1,7 litara, 82 KS) te zračni jastuci za vozača i suvozača. ABS je postao standard; maleni zaslon na središnjoj konzoli postao je svjetska novost, a proizvodnja 500 komada Astri karavan s pogonom na ukapljeni prirodni plin bio je snažna gesta podrške nastojanju oko ekološki prihvatljive mobilnosti. Pod imenom Impuls 3, na otoku Rügen testirano je deset Astri s električnim pogonom koje su u razmaku između 1993. i 1997. prošle ukupno 350.000 kilometara. Prodajni rezultati bili su fantastični: s prodanih 4,13 miliona primjeraka Astra F ostaje najprodavaniji Opel svih vremena. Neki od tih modela proizvedeni su u novoj tvornici u Eisenachu.

Tehnologija Twinport napravila je benzinske modele učinkovitijima

Astra G (1998. – 2004.): Modelska obitelj raste – prvi put od 1979. dodan joj je kupe, a jednovolumen Zafira temeljen na arhitekturi Astre donio je revoluciju u segment obiteljskih automobila. Predstavljen je prvi OPC model (2-litarski, 160 KS), ponuda dizelskih motora je upotpunjena (do 2,2 litre, 125 KS), tehnologija Twinport napravila je benzinske modele učinkovitijima, krenulo se s masovnom proizvodnjom karavana s pogonom na ukapljeni prirodni plin, a model ECO 4 bio je prvi pravi četverolitreni automobil na tržištu. Astra G se proizvodila kao „Classic“ u tvornicama u Gliwicama (Poljska), zabilježena je brojka 3,95 miliona prodanih primjeraka.

Od samog početka tehnološki lider

Astra H (od 2004.): Astra nove generacije bila je od samog početka tehnološki lider. Od elektroničke kontrole ovjesa do AFL prednjih svjetala, s njom su predstavljene brojne inovacije, i to premijerno u kompaktnoj klasi. Značajke koje su privukle pažnju javnosti: sklopivi čvrsti krov verzije TwinTop koja predstavlja kombinaciju kabrioleta i kupea, panoramsko vjetrobransko staklo sportskog modela GTC koje nudi posve novu perspektivu i Astra OPC – s 240 turbo KS, to je prilikom predstavljanja 2005. godine bio najmoćniji model s prednjim pogonom u masovnoj proizvodnji na svijetu. Do danas je proizvedeno oko 2,5 miliona Astri H.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...