Opel GTC Paris – Spoj brzine i ljepote

- Advertisement -

S dvije svjetske premijere i nekoliko novih uzbudljivih modela Opel će na najposjećenijem sajmu automobila na svijetu, Mondial de l’Automobile 2010 u Parizu (2. – 17. listopada), pokazati budućnost osobnog prijevoza, estetike i e-mobilnosti.

Oko milijun i pol posjetitelja imat će prilike vidjeti konceptni automobil GTC Paris i Astru Sports Tourer, karavansku izvedbu popularnog kompaktnog modela. Zatim je tu nova Meriva s proširenom ponudom dizelskih motora te značajni novi modeli iz Opelove obitelji ecoFLEX. Posjetitelji će također moći saznati najnovije vijesti o Amperi, Opelovom revolucionarnom električnom vozilu s produljenim dosegom.

Opelov novi koncept

“A brzina je bila čista ljepota.“ Ova jednostavna rečenica iz poznatog romana Richarda Bacha Galeb Jonathan Livingston inspirirala je viziju iz koje je nastao najnoviji Opelov konceptni automobil GTC Paris. Rečenica je tako značajna za čitav koncept da ju je Opel laserski utkao u presvlake na sjedalima.

Samo ime, GTC Paris, evocira dinamičan karakter vozila kao i legendarni grad u kojemu će biti prvi put predstavljen svijetu. Radi se o ekspresivnom, sportskom kompaktnom peterovratnom automobilu dojmljivih dimenzija, sa skulpturalnim površinama tipičnima za Opelovu dizajnersku filozofiju.

Svjetska premijera Opelovog primjera sportske svestranosti, Astre Sports Tourer

Predstavljena 2009. godine na sajmu IAA, peterovratna Astra izvrsno je prihvaćena – za nju je u manje od godinu dana zaprimljeno gotovo 200.000 narudžbi. Sada će na Pariškom sajmu automobila biti predstavljen model Astra Sports Tourer. Ovaj elegantni karavan donosi prvoklasnu praktičnost u sportskom i modernom obliku.

Iako dijeli isti Opelov dizajnerski DNA i ime Sports Tourer sa svojom većom sestrom Insignijom, Astra Sports Tourer ima svoj vlastiti dinamičan i istovremeno praktičan štih. Njen privlačan izgled spojen je s velikim i prilagodljivim prtljažnikom u koji se može smjestiti puno stvari. Učinkovit dizajn prtljažnika i visokokvalitetne značajke povećavaju funkcionalnost ovog dinamičnog i prekrasno konstruiranog karavana s kapacitetom utovara između 500 i 1.550 litara. Sa spuštenim naslonima sjedala, duljina prtljažnika se povećava na 1.835 mm, što je 28 mm više nego kod trenutne Astre karavan.

Nova Astra Sports Tourer

Nova Astra Sports Tourer dizajnirana je za što lakši utovar, dok čiste i ravne bočne plohe pažljivo konstruiranog prtljažnika optimiziraju količinu iskoristivog prostora uklanjajući nepraktične kuteve koje je teško iskoristiti. Opelovi inženjeri obratili su posebnu pažnju na povećanje funkcionalnosti, obogativši novu Astru Sports Tourer značajkama tipičnima za premium karavane dodavši im posebnu kvalitetu i preciznost.

Tako su razvili sustav preklapanja stražnjih sjedala FlexFold koji omogućuje da se svaki dio naslona stražnjeg sjedala, inače sklopivog u omjeru 60/40, preklapa prema naprijed pritiskom na gumb smješten u bočnim stranicama prtljažnika. Električnom strujom se pokreće opruga koja aktivira brzo i lako preklapanje naslona sjedala. Astra Sports Tourer je prvi kompaktni karavan opremljen ovom praktičnom značajkom.

Easy-Access pokrivalo za prtljagu klizi prema gore i nestaje na samo jedan dodir. Pokrivalo se uvlači brzim pokretom ruke. I ove su dvije nove značajke posuđene iz luksuzne klase.

Obitelji i poslovnjaci koji će koristiti Astru Sports Tourer moći će uživati u istoj harmonično konstruiranoj kabini kao kod peterovratnog hatchbacka. Obgrljujući motiv krila utkan u ploču s instrumentima i fluidni oblici koji krase čitavu kabinu daju izvrstan osjećaj prostranosti i sigurnosti.

Kabina je jednako praktična koliko je udobna. Vlasnici Sports Tourera žele spremiti cijeli niz predmeta na mjesta gdje će ih koristiti, a ne samo u prtljažnik. Kako bi im u tome pomogli, Opelovi su inženjeri dodali 25 litara prostora za pohranu unutar same kabine, što je dvostruko više nego u karavanu prošle generacije. Za udobnost pri dužim putovanjima kupci mogu izabrati jedina prednja ergonomska sjedala u segmentu koja nose certifikat nezavisnih stručnjaka ortopeda iz organizacije Aktion Gesunder Rűcken (AGR).

Astru Sports Tourer krasi visokokvalitetna završna obrada, a tu su i zanimljive Opelove inovacije koje čine život ugodnijim, a vožnju sigurnijom. One uključuju prilagodljivo mehatroničko podvozje FlexRide, prilagodljivi sustav prednjih svjetala AFL+ te ergonomske sustave prednjih sjedala. Osim toga, Opelovi inženjeri razvijaju novu generaciju integriranog nosača za bicikle FlexFix koja će biti predstavljena za izvedbe Sports Tourer sljedeće godine.

Nova Meriva

U Parizu će Opelova nova prvakinja fleksibilnosti Meriva pokazati svoju kompletnu ponudu motora. Tri nova značajna dizelska motora pridružuju se dosadašnjim dvama dizelskima i trima benzinskim motorima koji su dostupni od predstavljanja. Kupci sada mogu birati između osam motora snage od 55 kW/75 KS do 103 kW/140 KS, čime su nadmašeni gotovo svi konkurenti.

U skladu s Opelovim stalnim nastojanjima da bude što ekološkiji, nova 1.3 CDTI ecoFLEX verzija donosi 21 posto više snage (70 kW/95 KS) te 11,2 posto manje štetnih emisija (119 g/km CO2) nego njegov ecoFLEX prethodnik. Također su nove dvije snažne verzije 1.7 CDTI motora koje razvijaju 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS te maksimalno 300 Nm vršnog okretnog momenta pri prosječnoj kombiniranoj potrošnji goriva od 5,2 litre na 100 km. Svi dizelski motori koji dolaze s Merivom standardno su opremljeni filtrima za čestice te su sukladni s normama Euro 5.

Osim u ovoj proširenoj ponudi motora, kupci će također moći uživati u cijelom nizu inovativnih značajki koje optimiziraju korištenje prostora za pohranu i čine novu Opel Merivu prvakinjom u fleksibilnosti.

ecoFLEX motori

Kao dokaz Opelovog stalnog rada na usavršavanju svoje obitelji motora ecoFLEX, ova se ponuda znatno promijenila u posljednjih šest mjeseci. Novosti za Pariz je Corsa s tehnologijom Start/Stop, Meriva 1.3 ecoFLEX CDTI i Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX.

Opel sada nudi tehnologiju Start/Stop s Corsom 1.3 CDTI (55 kW/75 KS). Nadogradnjom na Euro 5 i optimizacijom postignuta je manja emisija ugljičnog dioksida te znatna ušteda u potrošnji goriva pri gradskoj vožnji. Do kraja 2011. godine sve će važnije modelske linije dolaziti sa Start/Stop tehnologijom koja donosi niže emisije.

Kod modela Insignia ecoFLEX smanjene su potrošnja goriva i emisija ugljičnog dioksida s 5,2 l/100 km i 136 grama na 4,9 l/100 km i 129 grama, što pokazuje da je ovaj brand predan svom radu na inovacijama koje mogu smanjiti – i na kraju posve ukloniti – ovisnost o nafti, smanjiti emisije ugljičnog dioksida i potaknuti korištenje raznovrsnih energetskih izvora.

Premijere u Opelovoj ponudi modela ecoFLEX Maksimalna snaga
(kW/KS)
Kombinirana potrošnja goriva
(l/100 km)
Kombinirana emisija CO2
(g/km)
Corsa 1.3 CDTI – Start/Stop 55/75 4.0 105
Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX 70/95 4.5 119
Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX 118/160 4.9 129

Opel Ampera

Opelov je cilj ponuditi prvo električno vozilo s produljenim dosegom u Europi. Posljednja razvojna verzija Opel Ampere, koja će biti predstavljena u Parizu, dokazuje da Opel djeluje kako je planirano te da će proizvodnja ovog revolucionarnog automobila početi krajem 2011. godine.

Ampera, električno vozilo s produljenim dosegom, bit će prvi automobil s nultom emisijom na električni pogon u Europi pogodan za svakodnevno korištenje. Sa svojim jedinstvenim pogonskim sustavom koji omogućuje normalno ubrzavanje i visoku razinu rafiniranosti u radu, peterovratna Ampera moći će povesti četvero putnika te nudi puno prtljažnog prostora i produljeni doseg preko 500 km. Ampera će biti izvrsno prilagođena svakodnevnim putovanjima koja poduzima većina europskih kupaca. Primjerice, oko 80 posto njemačkih vozača prevaljuje svakodnevno manje od 50 km.

Amperu u svakom trenutku i pri svim brzinama pogoni električna energija. Za putovanja duljine do 60 km ona koristi energiju pohranjenu u 16-kilovatsatnoj litij-ionskoj bateriji. Dok vozi na baterijski pogon, Ampera ne emitira ugljični dioksid niti bilo kakve druge štetne plinove. Kada se baterija isprazni uključuje se benzinski motor-generator koji automatski produljuje vozni doseg na preko 500 km s punim rezervoarom. Baterija se može ponovno napuniti (oko tri sata preko 230-voltne utičnice) uključivanjem Amperinog sustava za punjenje u standardnu kućnu utičnicu. Za razliku od uobičajenih električnih vozila s baterijama, s Amperom se ne morate bojati da ćete ostati na cesti s praznom baterijom, što vozačima daje osjećaj sigurnosti.

Baterija u obliku slova T sastoji se od preko 280 litij-ionskih ćelija, koje daju dovoljno snage za ugodnu pa i sportsku vožnju. Gotovo nečujan električni motor daje 370 Nm trenutnog okretnog momenta, što je ekvivalent 150 KS. Ampera ubrzava od 0 do 100 km/h za 9 sekundi te je sposobna za maksimalnu brzinu do 161 km/h.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...