Automoto

Opel Manta i Ascona A navršile 40 godina

0

Opel Manta i Ascona A navršile 40 godina, Life.baOpel je odavno savladao vještinu pretvaranja specijaliziranih proizvoda u beststelere. Dok danas fleksibilni jednovolumeni kao što su Meriva i Zafira diktiraju trendove, u 1970-ima su Manta i Ascona otvorile nove segmente za Opel kao proizvođača automobila, prodavši se za samo pet godina u gotovo 1,2 milijuna primjeraka. No premda su dijelile istu tehničku osnovu, bile su namijenjene različitim skupinama kupaca: Manta je bila dinamičan sportski kupe, a Ascona udoban obiteljski automobil ili kompaktni karavan.

Manta – kupe s obiteljskim nagnućem

Opel Manta i Ascona A navršile 40 godina, Life.baManta je predstavljena medijima u rujnu 1970. u Hotelu Maritim na Timmendorfer Strandu, nedaleko njemačkog grada Lübecka na Baltičkom moru. Ovaj elegantni kupe nosio je crtež velike raže temeljen na fotografijama koje je načinio francuski oceanolog Jacques-Yves Cousteau. Oblikovan prema takozvanim pony-automobilima koji su tada bili popularni u SAD-u, sportska je Manta bila pozicionirana kao vozilo koje je odgovaralo na nove zahtjeve tržišta – negdje između klasičnog kupea i tradicionalne limuzine. Kao pony-automobili, Manta je bila moderna, no istovremeno i pogodna za svakodnevne potrebe obitelji.

Do kraja šezdesetih sve se više mladih kupaca automobila (i onih koji su bili mladi u srcu) odlučivalo za atraktivne kupee. Individualizam je bio u modi, a robusne linije Mante pogodile su ravno „u sridu“. U prvoj polovici 1971. kada je počela prodaja, Opel je prodao 55.399 Manti.

Svestrana – automobil za svakoga

Manta je dijelila proizvodnu liniju i podvozje ugođeno za dinamičnu vožnju s Asconom. U njoj su 1,6-litarski motori sa 68 i 80 KS bili novost. 1,9-litarski S motor u ponudi sa sportskom Mantom SR došao je iz Opel Rekorda, imao je 90 KS i prvotno je bio rezerviran za Mantu. Početni model iz linije Manti bila je 1,2-litarska verzija sa 60 KS predstavljena 1972. Manta GT/E imala je premijeru 1973. s 1,9-litarskim S motorom i Boshovim L-Jetronicom. Imao je snagu od 105 konja. Manta A je bila prvi Opel s elektroničkim ubrizgavanjem. Tako opremljen GT/E imao je 15 KS više od 1,9-litarskog S motora. U skladu sa stilom tog doba, Manta GT/E je odustala od kromiranih ukrasa u korist crnih matiranih površina.

U travnju 1975., ubrzo nakon debija Mante B, predstavljen je posljednji specijalni model: Manta Black Magic je bila posve crna s crveno-narančastim ukrasnim trakama na bočnim dijelovima karoserije. Opel je napravio 498.553 primjeraka Mante A.

Ascona – automobil za tehničku budućnost

Opel Manta i Ascona A navršile 40 godina, Life.baAscona A imala je svoju premijeru na Torinskom salonu 1970. te je prema novinskim napisima odmah bila prozvana „automobilom za tehničku budućnost“. Bila je pozicionirana između Kadetta i Rekorda ciljajući na sve veći segment kupaca. Do ožujka 1975. napravljeno je 691.438 Ascona A.

Podvozje, ovjes i pogonski sustav Ascone i Mante bili su posve jednaki. Na prednjoj su osovini bili nezavisno ovješeni kotači s oprugama i teleskopskim amortizerima. Krutu stražnju osovinu kontrolirala su dva odvojka i Panhardova šipka.

LIFE:  Croatia Rally: Gledatelji zagađuju više od takmičara

Ascona je bila dostupna kao limuzina s dvojim i četvorim vratima u standardnoj i luksuznoj verziji. Imala je 1,6-litarski četverocilindrični motor sa 68 KS, a postojala je i S-verzija s većom kompresijom i 80 KS. Kao i veći četverocilindrični motori kod Rekorda, pogonski sustav Ascone također je imao poprečno postavljenu bregastu osovinu u glavi cilindra, što je poznato kao „bregasta osovina u glavi“. Jeftin početni model bio je predstavljen uz premijeru 1,2-litarskog motora sa 60 KS u ožujku 1972.

Ascona Voyage – nova sredina

Opel Manta i Ascona A navršile 40 godina, Life.baPionir svih obiteljskih karavana, inovativna Ascona Voyage, bila je vrlo popularan dodatak Opelovoj ponudi. Karavanska izvedba s dvama vratima nije bila klasični karavan, nego više automobil za slobodno vrijeme, s dovoljno prostora za gumeni čamac ili bicikle. Bio je to savršen automobil za mlade obitelji. „Tih su dana želja za putovanjem, kampiranjem, bavljenjem sportovima – posebno onima koji iziskuju dosta opreme kao što su sportovi na vodi – jednostavno zahtijevali osobni automobil s puno prostora i mogućnosti transporta. No nisu smjeli biti napravljeni nikakvi ustupci kada se radilo o udobnosti za putnike. Automobil koji smo dizajnirali kako bi zadovoljio sve te potrebe je Ascona Voyage“, navodi se u medijskim materijalima. Ascona Voyage originalno je ponuđena samo kao verzija L – linija je proširena prvi put 1974. manje luksuznom karavanskom verzijom.

Ascona SR – izbor pobjednika

Ascona 1.9 S i Ascona SR bile su predstavljene u proljeće 1971. Verzija SR dolazila je s 1,6-litarskim S motorom s 80 KS ili 1,9-litarskim agregatom s 90 KS. Moguće je bilo naručiti dvije još snažnije verzije s trostupanjskim automatskim mjenjačem kao opcijom. Oprema s modelom SR bila je također dostupna za Voyage, što je tada bila novost u segmentu karavana. Kod limuzine je to ilustriralo Asconin sportski potencijal.

Opel Manta i Ascona A navršile 40 godina, Life.baGodine 1974. Walter Röhrl i Jochen Berger našli su se na startnoj crti Europskog relijaškog prvenstva s dvovratnim limuzinama. Ascona tima Opelovih europskih distributera imala je modificiran četverocilindrični motor nabrijan na zapreminu od 2 litre s aluminijskim glavama cilindara, koji je davao 200 KS pri 6.700 okretaja u minuti. Röhrl i Berger su pobijedili u šest od osam utrka i osvojili Europsko relijaško prvenstvo, sakupivši dotad nedosegnutih 120 bodova. Godine 1975. Röhrl i Berger osvojili su Akropola reli i zabilježili prvu Opelovu pobjedu na utrci svjetskog relijaškog prvenstva u svojoj Asconi A, koja je nedugo zatim zamijenjena Asconom B.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

Comments

Comments are closed.

You may also like