Sajam automobila u Frankfurtu 2015 – New Mobility World [foto]

- Advertisement -

Sajam automobila u Frankfurtu, koji se održava svake druge godine, jedan je od najvažnijih događaja u svijetu kada je riječ o automobilskoj industriji, gdje njemački proizvođači na „svom terenu“ žele pokazati svu moć i prestiž. Jedanaest izložbenih hala dovoljno govore o veličini sajma, pa za odlazak do najudaljenije hale najbolje da koristite „shutlove“ koje su obezbijedili Audi, Volkswagen, Škoda, BMW, Mercedes i Toyota.

Ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu svoja vrata je otvorio 66-ti put, pod sloganom “New Mobility World”. Važnost povezivanja automobila sa pametnim uređajima novi je trend u automobilskoj industriji, pa svi veliki automobilski proizvođači pridaju veliku pažnju tom segmentu.

Također, električni i hibridni automobili sve su popularniji, pa je jasno zašto se proizvođači snažno okreću tom segmentu. Najbolji primjer za to je BMW, koji u narednih nekoliko godina želi kupcima ponuditi električne modele iz svih Serija koje proizvodi.

Na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila svoje izložbene prostore zauzelo je 1.103 izlagača iz 39 zemalja, a predstavljeno je čak 219 noviteta. Među predstavljenim novitetima je i nekoliko važnih premijera novih modela, koje su interesantne širokoj populaciji, kao što su, između ostalih, nova Opel Astra i novi Reanult Megane.

Svakako, tu su bile i premijere super luksuznih i super sportskih automobila, u proizvodnim ali i konceptnim oblicima. Tako je Bentley predstavio najluksuzniji SUV pod imenom Bentyaga, BMW je predstavio novu limuzinu Serije 7, dok su Lamborghini i Ferrari predstavili super sportaše bez krova s potpisom „Spyder“. Bugatti je predstavio koncept pod imenom Vision Gran Turismo koji bi trebao ukazati na izgled i performanse nasljednika Veyrona, dok je Porsche predstavio Mission E koncept i 911 Carreru S turbo. Sajam automobila u Frankfurtu za posjetioce otvoren je od 17. do 27. septembra 2015. godine.

Opel Astra, nova zvijezda među hatchbackovima

Ne tako davno Opel je prolazio kroz težak period u kojem je njegovo postojanje bilo upitno. Zdravo restrukturiranje, upornost i odlična vizija za budućnost u potpunosti su oporavili Opel, te ga doveli u poziciju da se vrati među uspješne automobilske proizvođače. Tako je Opel za ovogodišnji sajam u Frankfurtu “okupirao” više od 3.300 kvadratnih metara 8.0 izložbenog paviljona, gdje je izložio svoju bogatu ponudu automobila.

Pored vrlo uspješne Insignije i Corse, svoj daljnji uspjeh Opel je povjerio potpuno novoj Astri koja je bila glavna zvijezda na njegovom izložbenom prostoru, ali i jedna od glavnih zvijezda ovogodišnjeg frankfurtskog sajma.

Nova Astra postavljena je na novu laganu arhitekturu vozila koja je omogućila značajno smanjenje težine vozila, što je u konačnici donijelo značajne benefite u performansama, efikasnosti i smanjenju emisije štetnih plinova. Karoserija nove Astre lakša je za 20% tj. za 77 kg, dok je ukupna težina vozila smanjena od 120 do 200 kg.

Nova Astra u odnosu na prethodni model dolazi sa izmijenjenim dimenzijama, te slijedi trend smanjenja vanjskih dimenzija vozila, a povećanja prostora u putničkoj kabini. Tako je nova Astra kraća za 50 mm i niža 25 mm, a u isto vrijeme nudi više prostora za putnike.  Pored Astre hatchback Opel je u Frankfurtu predstavio karavansku izvedbu pod imenom Sports Tourer, koju su zajedno predstavili izvršna direktorica GM-a Mary Barra i izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann. Za njih, nova Astra je već uspješan model jer je za nju već zaprimljeno više od 30.000 narudžbi.

Unutrašnjost Astre ima novi izgled i znatno kvalitetnije materijale, a uz doplatu dostupna je i Opelova posljednja generacija IntelliLink multimedijalnog sistema. IntelliLink sistemom se upravlja preko centralnog ekrana osjetljivog na dodir, a jedna od njegovih opcija je i stalna konekcija sa sistemom za servisnu asistenciju Opel OnStar. IntelliLink nove generacije i servis OnStar su revolucionarna rješenja za povezivanje, koja su sada kompatibilna s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Astru je moguće uvezati sa Wi-Fi hotspotom koji dolazi sa snažnom ugrađenom antenom, pa je moguće povezati najviše sedam mobilnih uređaja. OnStar je jedinstven u Europi, pa Opel još jednom u ovom području diktira trendove.

Opel je s novom Astrom otvorio i nova tehnološka poglavlja u tom automobilskom segmentu. Naime, nova Astra nudi tehnologije i luksuz koji su dostupni samo u većim luksuznim klasama. Tako je nova Astra prvo vozilo iz kompaktne klase svih vremena koje nudi pametan sistem svjetala IntelliLux LED® s matricom. Uz to dolazi s cijelim nizom drugih inovativnih sistema pomoći i praktičnih detalja namijenjenih vozaču. Poklopac prtljažnika Astre Sports Tourer se, primjerice, sada otvara i zatvara laganim dodirom nogom ispod stražnjeg odbojnika. Tu su i potpuno ventilirana sjedišta, što je kod mnogih prizvođača rezervisano samo za luksuzne automobile.

„Nastavljamo slijediti našu filozofiju ponude tehnologija iz luksuzne klase svim Opelovim kupcima po pristupačnim cijenama. Nova Astra je prva u klasi i kad se radi o ukupnom trošku vlasništva. Dakle, nova se učinkovitost zaista isplati“, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann.

Za pokretanje nove Astre zadužena je nova generacija benzinskih i dizelskih motora u rasponu snage od 95 do 200 KS. Benzinsku paletu čine 1.0 i 1.4-litreni motori, dok dizelska paleta nudi motore zapremine 1.6-litara. Bez obzira da li se radi o benzinskim ili dizelskim motorima, sve ih odlikuju visok stepen efikasnosti, tih, miran i uglađen rad.

Benzinsku paletu motora čine 3-cilindarski 1.0-litreni Turbo Ecotec sa 105 KS, te 1.4-litreni potpuno aluminijski turbo benzinac sa 125 i 150 KS. Dizelska ponuda motora dolazi sa novim 1.6-litrenim CDTI motorom koji dolazi u verzijama sa 95, 110 i 136 KS.

Za bh. tržište poznata je i cijena nove Astre čija će osnovna izvedba sa benzinskim motorom od 100 KS iznositi prihvatljivih 24.800 KM. Za tu cijenu kupci će dobiti: klima uređaj, radio + USB + AUX + kontrole na upravljaču, bluetooth, tempomat + limitator brzine, ESP + pomoć pri kretanju na uzbrdici, 6 zračnih jastuka, LED poziciona svjetla i žmigavce, daljinsko zaključavanje, el. podizače prednjih prozora, grijane retrovizore, čelične felge od 15 inča, te nadzor pritiska u gumama.

Opel u Bosni i Hercegovini ima veoma dobre prodajne rezultate, te očekuje nastavak pozitivnog trenda. 

Renault predstavio potpuno novi Megane i Talisman

Renault je dugo pripremao novi Megane, a prethodna generacija pretrpjela je više „zatezanja bora“ nego i jedan model u ponudi francuskog proizvođača. Segment kompaktnih automobila od izuzetne je važnosti za Renault, pa bilo kakvo „kockanje“ s novim modelom nije dolazilo u obzir. Pored kompaktnog Meganea, Renault je predstavio i luksuznu limuzinu pod nazivom Talisman, s kojom očekuje značajan iskorak u automobilskom D segmentu.

Iako je Talisman javnosti predstavljen još početkom jula mjeseca 2015, ovo je njegovo prvo zvanično pojavljivanje na nekoj velikoj automobilskoj smotri. Zato i ne čudi što je bio okružen velikim brojem novinara koji su pažljivo proučavali svaki njegov dio, a već tradicionalno, bili su prisutni i „azijski špijuni“ sa metrom u ruci i bilježnicom.

Sa modelom Talisman Renault je napravio radikalnu promjenu u dizajnu i filozofiji, čime se želi ozbiljno približiti glavnim konkurentima iz Njemačke. Dizajn Talismana odiše elegancijom prema svjetskim mjerilima, a Renaultovi dizajneri vratili su se osnovama kreiranja limuzine, pri čemu su uspostavili idealne proporcije i savršenu ravnotežu između različitih volumena.

Talisman sa dužinom od 4,85 metara i širinom od 1,87 metara naglašava velikodušni unutrašnji prostor, spojen u jedinstveni vanjski dizajn neočekivan za limuzinu ovog tipa. Bliska saradnja dizajnera i inžinjera omogućila je postizanje idealnog omjera, jedna trećina/dvije trećine, ostakljenih površina i karoserije. Uz međuosovinski razmak od 2,81 metra izduženi poklopac motora i velike točkove, profil Talismana djeluje dinamično, a ujedno i skulpturalno.

Jedan od najupečatljivijih detalja Talismana su njegova svjetla. Renaultov novi vizuelni potpis nastavlja se kroz dnevna svjetla ”C” oblika, koja se protežu sve do branika. Nizak završetak zadnjeg poklopca dopunjen je neobičnim dizajnom svjetlosnih tijela u 3D tehnologiji, koja se vizuelno spajaju u jednu cjelinu.

Kada je riječ o unutrašnjosti, Renault je i tu napravio veliki korak naprijed, kako u dizajniranju, tako i u završnoj obradi znatno kvalitetnijih materijala.

Unutrašnji prostor je vizuelno podijeljen na tri horizontalne cjeline koje čine noseću strukturu unutrašnjeg prostora. Kontrast toplih boja i materijala mekanih na dodir doprinosi dojmu velikodušnosti i prostranosti, dok mukotrpna pažnja i posvećenost detaljima na ergonomiji i dizajnu, stvaraju prirodnu privlačnost na prvi pogled.

U svom segmentu Talisman konkuriše za prvaka po najprostranijoj kabini i prostoru za odlaganje. Užitak koji ima vozač jednako je primamljiv i saputnicima, a kabina, kao jedna od najprostranijih u klasi, posebno se ističe u tri područja: prednji i stražnji prostor za glavu, te prostor za koljena u drugom redu sjedišta.

Visina od sjedišta do krova iznosi nenadmašnih 902 mm sprijeda i 855 mm straga, dok 262 mm za koljena na stražnjoj klupi Talismanu daju punopravan status predsjedničke limuzine. Dozu poslovne limuzine sposobne da preveze četiri torbe za golf, nadopunjuje, sa zapreminom među najboljima u svojoj klasi, 608 dm3 (VDA) izdašni prtljažnik, idealan i za porodične potrebe.

Talisman se može pohvaliti s tri nivoa multimedijske opreme. Osnovni model donosi digitalni radio uređaj spojen na 4,2 inčni ekran, sa besprijekornim prijemom i kvalitetom zvuka jednakom CD-u. Kod srednje opremljenih modela stiže multimedijski paket R-Link2 povezan na 7-inčni horizontalno postavljeni ekran, dok se top opremljene verzije mogu pohvaliti ”portretno” ugrađenim 8,7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir.

Za pokretanje Talismana zadužena su dva benzinske motora TCe 150 i TCe 200, i tri dizelska motora dCi 110, dCi 130 i dCi 160, koji ispunjavaju Euro 6 normu. Oba benzinska motora opremljena su 7-stepenim EDC automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom. Ulazni i srednji dizelaš moguće je upariti sa 6-stepenim ručnim ili 6-stepenim EDC automatikom, dok je za najsnažnijeg TwinTurbo dizelaša dCi 130 rezervisan EDC sa šest stepeni prijenosa.

Pored limuzinske izvedbe Talismana Renault je izložio karavansku izvedbu koja nije ništa manje privukla pažnju.

Novi Renault Megane, svjetska premijera

Epitet glavne zvijezde Renaultovog štanda na frankfurtskom sajmu automobila ipak je pripao novom Megane modelu. Za ovaj model to je ujedno bila i svjetska premijera, od kojeg francuski proizvođač ima velika očekivanja. Kao i model Talisman, novi Megane kreiran je u duhu nove dizajnerske filozofije francuskog proizvođača, a nije izostavljen napredak u završnoj obradi i korištenju znatno kvalitetnijih materijala za izradu unutrašnjosti.

Četvrtu generaciju modela Megane odlikuju uravnotežene proporcije, novi identitet, velika ponuda visoke tehnologije iz viših automobilskih segmenata i Energy motori visoke efikasnosti i niske potrošnje, koji će iznova zadati nova mjerila u kompaktnoj klasi.

Novi Megane nosi novi identitet marke pokrenut sa modelom Clio, uključujući veliki logotip u obliku ”dijamanta” i široku rešetku hladnjaka naglašenu i oivičenu hromiranim letvicama, koje svoj ”dodir” imaju i na bočnim prozorima i ručkama vrata.

U poređenju sa prethodnikom, novi Megane duži je za 64 mm i 25 mm niži, te nudi širi trag točkova za 47 mm naprijed, odnosno 39 mm nazad, kao i duži međuosovinski razmak za 28 mm. U skladu sa izraženim dinamičnim stilom, stražnji prevjes je skraćen, a raspon dostupnih točkova narastao je do 18 inča. Kapacitet prtljažnika Meganea četvrte generacije iznosi 434 litra, što je drugi najveći rezultat u klasi, a prtljažni prostor nadopunjuju praktični pretinci unutar kabine sa dodatnih 25 litara.

Aerodinamika je također bila značajna kod stvaranja novog Renaultovog hatchbacka. Naime, zračne lopatice sprijeda, reflektori zraka straga i motorizirane letvice koje se automatski zatvaraju, doprinose redukciji aerodinamičkog otpora. Novi Megane postavljen je na novu CMF modularnu platformu, što je omogućilo da budući kupci imaju širok izbor naprednih tehnoloških mogućnosti, karakterističnih za više automobilske segmente. Iste tehnologije mogu se pronaći u većim modelima Talisman i Espace.

Novi Megane pokreće šest motora, tri benzinska TCe motora sa rasponom snage od 100 KS, 130 KS i 205 KS i tri dCI dizelska motora sa rasponom snage od 90 KS, 110 KS i 130 KS. Po prvi put Megane model bit će opremljen sa EDC automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, a koji će biti dostupan sa motorom dCi 110 u izvedbi sa šest stepeni prijenosa i TCe 130 i TCe 205 u izvedbi sa sedam stepeni prijenosa.

Renualt je predstavio i Meganea GT model kojeg pokreće benzinski TCe motor sa 205 KS koji je uparen sa 7-stepenim EDC mjenjačem. Pored sportskog ovjesa GT model odlikuje i jedan tehnološki novitet. Naime, GT model po prvi put opremljen je 4Control sistemom upravljanja sva četiri točka koji će doprinijeti boljim voznim karakteristikama. Početkom 2016. godine GT model bit će dostupan i sa najjačim bi turbo dizelskim motorom, dCI 165.

Za 2017. godinu Renault najavljuje i dolazak hibridnog Megane modela kojeg bi trebala odlikovati potrošnja goriva ispod 3 litra te 76 g/km CO2. 

Pogled u budućnost kroz koncepte

Na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljen je veliki broj konceptnih automobila koji predstavljaju viziju budućih modela. Konceptni modeli koji su predstavljeni javnosti orijentisani su ka potpunom električnom pogonu, smanjenju potrošnje energije i povećanju autonomije, bežičnom punjenju baterija, umrežavanju sa raznim servisima, itd.

Audi predstavio potpuno novi A4 i električni e-tron quattro koncept

Izložbeni prostor Audija u Frankfurtu već tradicionalno privlači veliku pažnju, jer svakog puta prisutne, na poseban i maštovit način, iznenade sadržajem. Tako su ovog puta ulaz u izložbeni prostor uredili kao startno ciljni pravac staze sa odgovarajućom svjetlosnom i zvučnom vizuelizacijom.

Na centralnom dijelu bio je izložen potpuno novi Audi S4, u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, kojeg pokreće 3.0-litreni V6 TFSI motor sa 354 KS i 500 Nm okretnog momenta. Radi se o novoj generaciji TFSI motora koji je uparen sa novim 8-stepenim tiptronic mjenjačem.

Novi Audi S4 u ovoj kombinaciji ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,7 sekunde i postiže maksimalnu elektronski ograničenu brzinu od 250 km/h. Uz to, ovaj model odlikuje i niska prosječna potrošnja, koja prema fabričkim navodima iznosi 7,4 l/100 km.

IMG_2979

Novi Audi A4 u odnosu na prethodnika ima veće dimenzije, pa je novi model od svog prethodnika 25 mm duži i 16 milimetara širi, a povećano je i međuosovinsko rastojanje za 12 mm. Iako su dimenzije automobila povećane, njegova masa je smanjena za 120 kilograma. Također je smanjena i vrijednost otpora zraka, što se pozitivno odražava na smanjenu potrošnju goriva.

Audi je u novi A4 implementirao svu novu tehnologiju koju ima u svojoj ponudi, pa novi model nudi novu generaciju potpuno digitalne instrument table koja je već viđena u modelima TT i Q7. Tu je i ambijentalno LED osvjetljenje raspoloživo u 30 različitih boja, vrhunski MMI sistem sa 8,3 inčnim ekranom, te opcioni, Bang & Olufsen audiosistem.

Pored S4 modela bili su izloženi i standardni A4 modeli koje pokreću TFSI benzinski i dizelski TDI motori. Bazni benzinski Audi A4 pokreće 1.4-litreni TFSI motor sa 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta. Snažnija izvedba je sa 2.0-litrenim TFSI motorom koji dolazi u izvedbi sa 190 KS i 320 Nm i sa 252 KS i 370 Nm okretnog momenta.

Dizelsku ponudu čine dva četverocilindarska 2.0-litrena TDI motora, osnovni sa 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta, i snažniji sa 190 KS i 400 Nm obrtnog momenta. U ponudi su i dva 3.0-litrena TDI motora u izvedbi sa 218 KS i 400 Nm i 272 KS i 600 Nm okretnog momenta.

Audi e-tron Quattro koncept kao vizija za budući potpuno električni SUV model

Audi namjerava da u 2018. godini predstavi potpuno električni SUV model. Konceptni Audi e-tron Quattro predstavlja viziju budućeg modela, kako bi on trebao izgledati i sa kakvom će tehnologijom raspolagati.

Audi e-tron Quattro koncept pokreću tri elektromotora, jedan pokreće prednju osovinu, dok druga dva pokreću zadnje točkove. Brojke na papiru govore da ovaj koncept raspolaže sa stalnih i ukupnih 435 KS. To nije sve, jer vozač može kratkotrajno povećati snagu na 503 KS i 800 Nm. Očekivano, ovaj koncept ima i vrhunske performanse, pa od 0 do 100 km/h ima ubrzanje za 4,6 sekundi, te postiže maksimalnu elektronski ograničenu brzinu od 210 km/h.

Elektro motori energiju crpe iz litijum-ionske baterije koja je smještena u podnicu automobila, te omogućava autonomiju od 500 kilometara. Punjenje baterija vrlo kratko traje, pa je istu moguće napuniti za samo 50 minuta. Da Audi ide korak ispred konkurencije, najbolje govori i činjenica da ovaj koncept nudi tehnologiju bežičnog punjenja.

Volkswagen predstavio novi Tiguan i Golf GTI Clubsport

Volkswagen zvanično predstavio potpuno novu generaciju Tiguan modela. Novi Tiguan donosi potpuno novi dizajn i veće dimenzije, a postavljen je na novu MQB platformu. Novi model u odnosu na prethodnika duži je za 60 mm, te širi 30 mm. Povećano je i međusovinsko rastojanje za 77 mm, čime se dobilo na dodatnoj prostranosti putničkog prostora. Putnici na zadnjim sjedištima u predjelu koljena sada imaju 29 mm više prostora. Povećan je i prtljažni prostor, koji nudi osnovnih 615 litara. Pored povećanja dimenzija novi Tiguan, u odnosu na prethodnika, lakši je za 50 kg.

Novi Tiguan pokreće osam motora u rasponu od 125 do 240 KS. Tako benzinska paleta TSI motora nudi raspon snage od 125, 150, 180 i 220 KS. Bazni model sa benzinskim motorom od 125 KS imat će samo prednju vuču, dok će za druge modele biti obezbijeđena peta generacija 4Motion sistema. Dizelsku paletu čine četiri TDI motora sa rasponom snage od 115, 150, 190 i 240 KS. Motori koji pokreću novi Tiguan u prosjeku su 24% štedljiviji od motora koji su pokretali prethodnu generaciju.

Volkswagen je predstavio novi Tiguan u izvedbi R-Line i GTE. R-Line standardno donosi drugačiji prednji i stražnji branik, 19-inčne Sebring aluminijske felge, dvobojni krovni spojler i sjajno crni zadnji difuzor zraka, te druge vizuelne promjene. Unutrašnjost paketa R-Line prepoznatljiva je po drugačijim oblogama sjedišta, aluminijskim oblogama pragova, papučicama i osloncu za nogu od nehrđajućeg čelika, kožom obloženom upravljaču,  R-Line oznakama itd.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport napravljen je u čast obilježavanja 40 godina od proizvodnje prvog Golfa GTI. Golf GTI Clubsport stiže sa agresivnim aerodinamičkim karoserijskim komponentama. Pored vizuelnih izmjena GTI Clubsport dobio je i povećanje snage motora pa tako 2.0-litreni TSI motor sada razvija 265 KS uz “overboost“ funkciju koja motoru kratkotrajno snagu podiže za još 10%.

Motor je standardno uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, pa u toj kombinaciji GTI Clubsport ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6 sekundi. Opciono je dostupan i 6-stepeni DSG mjenjač sa duplim kvačilom, a u toj kombinaciji GTI Clupbsport do sto 100 km/h stiže nešto brže, tačnije za 5,9 sekundi. Maksimalna brzina za obje izvedbe iznosi 250 km/h. Također treba reći da Golf GTI Clubsport ima i elektronski djelimičnu blokadu diferencijala.

BMW na IAA u Frankfurtu: U fokusu nova Serija 7 i novi X1

BMW je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio novu Seriju 7 i novi X1. Oba modela već su ranije prikazana javnosti, ali kao za još neke modele drugih proizvođača, za novi BMW 7 i X1 ovo je svjetska premijera.

Oba modela izazvala su veliko interesovanje prisutnih novinara, a pored njih BMW je izložio bogatu paletu električnih modela, te drugih luksuznih i sportskih modela. Također, na izložbenom prostoru bavarskog proizvođača bio je izložen takmičarski M6 GT3 model.

Ipak glavna zvijezda BMW izložbenog prostora bila je nova Serija 7, koja će se nuditi i u izvedbi sa produženim međuosovinskim rastojanjem. Nova BMW Serija 7 nudi raskošan luksuz i visoke performanse motora koji je pokreću.

Mercedes predstavio konceptni IAA, automobil budućnosti

Mercedes je na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu predstavio “Dream Car” kolekciju u okviru koje se ističu tri svjetske premijere: “Concept IAA” (Intelligent Aerodynamic Automobile), Mercedes-Benz S-Class Cabriolet i Mercedes-Benz C-Class Coupe.

Mercedes Concept Intelligent Aerodynamic Automobile odlikuje vrhunska aerodinamika zbog koje ovaj model ima izuzetno nizak otpor zraka od 0,19. Za ovaj rezultat zaslužno je i korištenja aktivnih elektropokretanih karoserijskih panela na prednjem i zadnjem dijelu automobila. Pored tehnološki naprednog Concept IAA modela Mercedes je predstavio modele poput AMG S 63 4Matic Cabriolet, Novi GLC, AMG A 45 4Matic, E-Class Coupe i Cabriolet te V-Class.

Alfa Romeo Giulia, konačni povratak na staze slave?

Alfa Romeo već godinama nije ponudila neki model sa kojim bi očarala javnost, ali ni većinu svojih ljubitelja. Ipak, dugoočekivana Giulia na dobrom je putu da Alfa Romeo povrati na stare staze slave. Na frankfurtski sajam automobila italijanski proizvođač dopremio je Giuliu samo u najsnažnijoj Quadrifoglio izvedbi, a za koju je potrebno izdvojiti cca 80.000 eura. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bila je izložena u atraktivnim bojama Competizione Red, Trofeo Bijela, Crna Vulcano, Vesuvio siva i Montecarlo Blue.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pokreće 2.9-litreni V6 turbo motor koji je proizvod slavnog Ferrarija, a isti isporučuje 510 KS i 600 NM okretnog momenta. S ovim motorom Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,9 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 307 km/h.

Snaga i brzina u luksuznom pakovanju

Ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu pored velikog broja premijera automobila koje će moći kupiti veliki broj stanovnika evrope, ali i čitavog svijeta, donio je nekoliko premijera super luksuznih i super sportskih automobila. Tako je na ovogodišnjem sajmu predstavljen najluksuzniji SUV koji je ikad napravlje, ali i dva super sportska automobila u cabrio izvedbi, novi Lamborghini Huracan Spdyer i Ferrari 488 Spyder. Također, predstavljen je i Lamborghini Huracan sa 1.250 KS koji je specijalno preradila tunerska kompanija Mansory.

Bentley Bentayga, prvi SUV slavnog britanskog proizvođača

Bentley je sa ponosom predstavio svoj novi SUV Bentayga, čime su luksuz prenijeli i u SUV vozila. Bentayga je bila predstavljena u vidu koncepta 2012. godine na sajmu u Ženevi pod nazivom EXP 9 F. Od 2012. godine pa do premijernog predstavljanja Bentayg-e, Bentley je doradio i unaprijedio sam dizajn automobila. Bentayga je do sada najluksuzniji, najjači i najbrži SUV na svijetu. Bentayga je zadržala tradicionalne Bentley farove i dobila je agresivniji i više sportski izgled.

U Bentyagu je ugrađen 6.0 litara W12 twin-turbo motor koji isporučuje 600 KS, što ovome SUV-u omogućava ubrzanje od 0 do 100 za 4 sekunde, što je ravno sportskim automobilima. Okretni  moment od  900 Nm omogućava da sve to izgleda veoma jednostavno u vožnji. Snaga se prenosi na sva četiri točka preko osmostepenog automatskog mjenjača.

Čitavom dužinom proteže se panorama krov koji doprinosi luksuznom izgledu Bentyag-e. Unutrašnjost je ručno rađena, a korištena je koža visokog kvaliteta sa kojom su ukomponovani drveni i metalni detalji, što dovoljno govori o luksuznosti novog Bentleya. Novi Bentley opremljen je sa displejom od 8 inča touchscreen i ugrađenim hard-diskom od 60GB. Ovaj za sada najluksuzniji, najsnažniji i najbrži SUV očekuje se na tržištu u toku 2016. godine.

Lamborghini Huracan Spyder

Lamborghini je u Frankfurt došao sa novim modelom Huracan Spyder. Huracan Spyder je varijanta Huracana, samo ovaj put bez krova. Huracan Spyder dobija elektrohidraulični, lahki mehki krov, kojem treba samo 17 sekundi da se zatvori pri brzini od 50 km/h. Boja krova će biti dostupna u crnoj, smeđoj i crvenoj boji.

Ispod haube nalazi se 5.2 litara V10 motor koji razvija 610 KS pri 8.250 rpm i isporučuje 560 Nm na 6.500 rpm. Snaga se kao i do sad prenosi na sva četiri točka, što omogućuje novom Lamborghiniju ubrzanje od 0 do 100 za samo 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h za 10,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 324 km/h. Huracan Spyder sadrži Lamborghinijevu tehnologiju “Cylinder on demand” u kombinaciji sa start stop sistemom.

U novi Huracan Spyder ugrađen je Lamborginijev sedmostepeni mjenjač sa duplim kvačilom (Lamborghini Doppia Frizione – LDF). Šasija novog Lamburghini Huracan Spyder LP 610-4 izgrađena je od aluminijskih i karbonskih komponenti, čime je nastojalo da se poboljšaju performanse ovog sportskog automobila. Ukupna težina iznosi 1.542 kg, što je teže od kupe varijante za 120 kg.

Huracan Spyder ima nevjerovatan odnos težine i snage i iznosi 2,53 kilograma po jednoj konjskoj snazi. Unutrašnjost je opremljena sa 12,3 inča TFT ekranom koji se može podesiti i nudi vozaču sve bitne informacije. Kupci će moći birati jednu od 17 boja za unutrašnjost koje će im biti ponuđene i 11 boja za vanjski izgled samog automobila. Na novom Lamborghini Huracan Spyderu nalaze se 20 inčne felge sa Pirelli gumama dimenzija: prednje, 245/30 R20 i stražnje, 305/30 R20.

Kupci će ovaj Lamborghini model moći nabaviti u proljeće 2016. godine po cijeni od vrtoglavih 364.664 KM.

Bugatti sa konceptom Vision Gran Turismo predstavio viziju budućeg modela

Bugatti je na sajmu u Frankfurt predstavio Vision Gran Turismo koncept, omogućavajući nam da  makar na trenutak dobijemo uvid u buduće planove same komapnije. Dizajn bi po svemu sudeći trebao da se oslanja na bogatu trkaćku hirstoriju Bugattija, a naročitno na pobjede na Le Mans-u iz 1937. i 1939. sa Type 57 Tank.

Plava boja predstavlja dvobojnu izvedbu automobila iz 1937. pri čemu kompanija tvrdi da svaki drugi detalj, ne računajuci boju, ima svoju funkcionalnu svrhu.

Bugatti je nedavno proizveo svoj 450. i posljednji Veryron i trenutno je čitav svijet automobilizma u stanju iščekivanja sljedećeg koraka Bugattija i nasljednika Veyrona koji bi po navodima mnogih trebao da nosi ime Chiron.

Bugatti Vision Gran turismo predstavlja novu formu dizajna same kompanije, kojom će da proslave novo poglavalje u historiji uzimajuci u obzir kraj Veyronove ere. Koncept predstavlja extremno performansama orijentisanu izvedbu vozila koje bi trebalo da bude staza vodilja dizajnu Bugattija u narednih par godina.

Porsche na IAA u Frankfurtu: Mission E i turbo za 911 Carreru S

Na prošlom sajmu automobila u Frankfurtu Porsche je predstavio model 918, a ograničeni broj primjeraka istoimenog modela rasprodan je za nešto manje od dvije godine. Porsche je tako za ovogodišnji sajam u Frankfurtu pripremio dva noviteta, turbo Carru 911 S i Mission E Concept.

Nakon vrlo uspješne epizode za modelom 918, Porsche otvara novo poglavlje u svojoj historiji, te sa konceptom Mission E želi ući u svijet potpuno električnih automobila. Kao glavnog konkurenta Porsche je odabrao Tesla S model, o kojem ne treba puno govoriti.

Porsche Mission E dolazi sa pogonom i upravljanjem na sva četiri točka. Elektro motori koji pokreću ovaj model razvijaju preko 600 KS, što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,5 sekunde, dok do 200 km/h stiže za 12 sekundi. Porsche luksuzni električni sportista trebao bi imati autonomiju od 500 km.

Porsche 911 Carrera S sa novim turbo motorom

Porsche je predstavio još jedan novitet, model 911 Carrera S sa novim turbo motorom. Ovaj model donosi blago izmijenjena prednja svjetla, nove felge, ručke za otvaranje vrata, te blago preoblikovane branike.

Ipak glavna novost u ovom modelu je ispod poklopca motora. Tako je Porsche 911 Carrera S dobila novi još snažniji motor koji uz pomoć turbo punjača razvija dodatnih 20 KS nego prethodni atmosferski motor. Novu Carreru S pokreće novi 3.0 litreni šetocilindarski twin-turbo motor razvija 420 KS i 500 Nm okretnog momenta.

Novi motor modela 911 Carrera S uparen je sa PDK mjenjačem i Sport Chrono paketom pa za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 3,9 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 308 km/h.

Mansory, specijalista za snagu i luksuz

Ohrabrljeni uspjehom koji je Mansory doživo sa fascinantnim modelom Carbonado, kompanija se odlučila da lepezu svojih modela proširi sa još jednim nevjerovatnim automobilom također porijeklom iz Lambove garaže. Naime riječ je o aktuelnom modelu Huracan koji kao agresivna i radikalna obrada fabričkog modela poprima novi identite “Lamborghini TOROFEO”.

Promjene načinjene na motoru, karoseriji i unutrasnjosti su malog Lamba pretvorile u auto vrijedan MANSORY-evog imena. Kao što se dalo očekivati od Mansorya, nije se ni u najmanjoj mjeri štedilo na karbonskim vlaknima, tako da se mogu pohvalit ultra laganom i izrazito čvrsitom krajnjom izvedbom ovog malog remek djela.

Najočitiji primjer genijalnosti njihove kreacije je upotpunosti novo dizajnirana karbonska karoserija, koja sa agresivnim prednjim ususnicima zraka  ne samo da automobilu poboljšavaju izgled, već i vozne karakteristike automobila radi boljeg protoka zraka. Samim tim poboljšava se downforce i automobil biva lakše upravljiv i više zaljepljen za cestu kada se testriaju krajnje granice samog vozila. Za poboljšavanje pasivne sigurnosti vozila zadužena su potpuno nova dnevna svijetla kristalne izvedbe, koja se mogu pohvaliti naročitom svjetlinom. Prednji kraj proširen je za 30 mm, dok je zadnji dio TOROFEA proširen za čak 40 mm.

Da su funkcionalnost i izgled usko povezani pokazuje činjenica da karbonska karoserija čini automobil lakšim od standardne izvedbe. Na zadnjem kraju automobil krase difuzor i energični spojler koji omogućavaju perfektno proticanje zraka ispod samog vozila. Sve promjene na šasiji i karoseriji  bile su potrebena da se ukroti zvijer koja se krije ispod poklopca motora. U principu Mansory je rekonstruisao atomosferski 5.2-litreni V10  motor, fabrički ugrađen u Huracana i iz njega izvukao brutalnih 1.250 KS.

Da bi postigli ovu količinu snage, Mansory biva primoran motor “ukrasiti” sa dvije turbine koje su serijskih 610 KS dovele do gore navedene brojke. Odlukom Mansoryevih inžinjera okretni moment biva elektronski ograničen na 1000 Nm. Sve ovo dovelo je do toga da se brizina od 0 do 100 km/h razvije za zapanjujućih 2.7 sekundi, dok vozilo sa ubrzavanjem prestaje tek na “skromnih” 340 km/h.

Da bi ova količina čiste snage bila uspješno prenesena na cestu, sprijeda su zadužene 20 inčne felge u kombinaciji sa 245/30ZR20 gumama dok na zadnjem dijelu kontakt sa zemljom predstavljaju 21 inčne felge uparene sa gumama 325/25ZR21.

Kada je riječ o enterijeru, riječi su nedovoljne za opisivanje rapsodije unutar cockpita. Svaki pojedinačni dio unutrašnjosti dizajniran je i proizveden od strane samog Mansorya, koji po ko zna koji put pokazuje da nema namjeru štediti kad su prefinjeni materijali u igri.

Unutrasnjost u potpunosti opšivena kožom, koja ukolopljena sa redizajniranim volanom, aluminiumskim papučicama gasa i nebrojenim karbonskim dotacima predstavlja harmoniju na svom vrhunucu. Detalj vrijedan pažnje jest Start dugme koje pomjereno sa centralne konzole, a svoje mjesto pronašlo je na krovu kao u zrakoplovnim cockpitima. Da Mansory i dalje nastavlja da fascinira svojim kreacijama neosporna je činjenica, ali također i činjenica da će samo nekolicina ljudi imati prilike iskusiti te čari ostavlja naša lica tužnima.

Svota novac koja je potrebna da se izbroji za ovaj automobil je vrtoglava, pa još ako u obzir uzmemo da će proizvodna serija biti u maloj, ograničenoj količini, onda nam preostaje samo da se zadovoljimo posterom zaljepljenim na zid sobe, koji će nam svako jutro i večer izmamiti osmjeh i radost na lice.

AKRAPOVIČ, svjetski lider u proizvodnji ispušnih sistema

Ovogodišnji sajam automobila koji se održava u Frankfurtu privukao je veliki broj onih koji razvijaju, proizvode i koriste automobile. Svoj štand na ovogodišnjem sajmu ima i slovenački proizvođač ispušnih sistema Akrapovič. Kao jedan od vodećih proizvođača ispušnih sistema u svijetu svoje ultralagane proizvode predstavio je na svjestki poznatim sportskim automobilima.

Predstavljen je novi ispušni sistem za Lamborghini Aventador, koji je lakši 13,8 kg od standardnog sistema i omogućuje dodatnu snagu u iznosu od 9,9 KS na 3.100 okretaja, kao i poboljšan okretni moment na 2.100 okretaja. Tu je i bolji zvuk, o kojem nema potrebe puno govoriti.

Na štandu je  istaknut Audi R-18 e-tron quattro, prototip koji se utrkivao na utrci 24h Le Mans, a koji koristi ispušni sistem ove slovenačke firme. Izložena su i dva sportska automobila koja su dozvoljena da se koriste za cestovnu vožnju, Porsche 911 GT3 RS i Lamborghini Huracan. Tu su i ispušni sistemi za Koenigsegg Regeru te MotoGP mašine koje također koriste ispušne sisteme slovenačkog proizvođača.

Piše_carlander.ba

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...