Preliminarna istraga Vlade SAD je pokazala da nije bilo grešaka na elektonici Toyotinog sistema za kontrolu gasa, naglašavajući da je greška vozača bila glavni uzrok za ubrzanje vozila.
Činjenice, sadržane u izvještaju Nacionalne Agencije za sigurnost saobraćaja (NHTSA) koji je u utorak podnešen članovima Kongresa, čini se da vraća Toyotin ugled po pitanju elektronskih sistema na vozilima koja rješava tužbe protiv nje.
NHTSA saopštava da, dok je trajala istraga u ranijoj fazi, inženjeri nisu identifikovali niti jedan sigurnosni defekt u Toyotinim vozilima nego što je bilo zaglavljivanje papučice gasa. U analizi baze podataka vozila koja su učestvovala u 58 nesreća, NHTSA je zaključila da je u 35 slučajeva uopšte nisu korištene kočnice. U devet slučajeva su korištene, ali kasno, a u jednom slučaju su pritisnuti gas i kočnica istovremeno. Jedan slučaj je slučaj zaglavljene papučice, ali NHTSA nije elaborirala razlog.