Blog

Kota 595: Isus, Machiavelli i mi

0

Teorijska postavka da je učenje iz iskustva jedna od karakteristika evolucije čovjeka, kada je inteligencija u pitanju je dobra ali se o njoj da raspravljati. Bilo bi preambiciozno dovoditi je u pitanje i negirati ali poigraćemo se malo sa evolucijom, inteligencijom i lokalnim izborima u BiH. Smjestit ćemo dva istorijska velikana u naš prostor i vrijeme, izložiti ih aktuelnim pitanjima i problemima pa da vidimo kako se snalaze.

Isus Krist na N1

Evo zamislimo da se veliki Isus Krist pojavi na N1 u ulozi dunjalučkog analitičara i odgovora na pitanja ljepuškaste voditeljice. Da li je normalno da učenja koja je govorio svome stadu prije 2000 godina mogu biti aktuelna kada su u pitanju lokalni izbori u BiH? Naravno da je normalno, nije Isus običan tip.

Dakle, sjedi Isus u visokoj stolici obučen u odjelo i kravatu, kosa mu je fino zalizana, brada podbrijana i njegovana a voditeljica cvrkuće:

“Pred nama su lokalni izbori, Vi imate ogromno iskustvo i mudrost.

Jesu li po vama svi isti?

Za koga glasati Isuse?”

Isus se počeše po bradi i mirno ali autoritativno odgovori:

…ko hoće da među vama bude najveći, neka vam bude poslužitelj!

I ko god hoće da među vama bude prvi, neka vam bude sluga. (Mk 10, 43-44).

Voditeljica je uzbuđena što pred sobom ima osobu dostojnu gostovanja u njenoj emisiji, uzdržava se od prekidanja velikog gosta u pola rečenice te čim je završio nestrpljivo nastavlja sa konkretnim pitanjem.

“Kako prognozirate ishod lokalnih izbora?”

“A mnogi prvi bit će posljednji, i posljednji prvi” (Mt 18, 30) odgovori Isus i zagleda se u kameru. Ona konačno ostade bez riječi, klimnu glavom i najavi vremensku prognozu.

U isto vrijeme mi sjedimo u kućama i komentarišemo, čovjek je u pravu 100%. Žena iz kuhinje dobaci “Što se on ne kandiduje kada je tako pametan?”.

Machiavelli kod Senada

Prebacimo kanal na FACE TV kad Senad ugostio Machiavellia, došao mu direktno iz Firence. Senad  ga najavljuje kao političkog filozofa, književnika i diplomatu.

“Radi se o čovjeku sa kojim bi mogli razgovarati stotinama godina, ali ćemo ga pitati samo dvije stvari obzirom da žuri. Gospodine Machiavelli kako gledate na to da redovno na izbore izlazi samo 50% stanovništva BiH?”

LIFE:  Temelj, a ne plafon

Machiavelli: Kada građani počnu gubiti interes za opće dobro i politiku općenito, odnosno kada počinje slabljeti građanski virtù s jedne strane, te kada privatni i partikularni interesi počinju nadvladavati nad općim interesom, može se govoriti o početku korupcije.

Senad: Ali Gospodine Machiavelli kod nas korupcija traje već predugo.

Machiavelli: Onda vi imate puno veći problem, vi niste slobodni. Korumpirani odnosno iskvareni narodi nespojivi su sa slobodom.

Senad: Kako smo se našli u takvoj situaciji i da li postoji izlaz?

Machiavelli: Iskvarenost je često posljedica porasti nejednakosti, odnosno toga da jedna društvena skupina počinje biti privilegirana u odnosu na ostale. Vjerovatno je to razlog. Izlaz možete pronaći u nekoj diktaturi kratkog trajanja i manjeg inteziteta.

Senad: Diktaturi? U 21 vjeku, u srcu evrope?

Machiavelli: Izvinite, ne pratim trendove već 500 godina a i moram da žurim.

Percepcija vlasti

Evolucija se ne dešava sama po sebi, ona je stvar izbora svakog pojedinca i društva. Lokalni bosanskohercegovački izbori možda neće donijeti ništa ali su prilika za ličnu evoluciju. Svaka odluka koju mi donesemo (izlazimo, ne izlazimo, glasamo lijevo ili desno) će odrediti nas po pitanju odgovornosti i dostojanstva.

Sve počinje od nas i percepcije naše vlasti. Prije svega evolucija je potrebna nama, kada lica sa plakata prestanemo doživljavati kao zvijezde i prerastemo ulogu fana koji trči da napravi fotografiju sa načelnikom opštine i ostalim birokratama možda se možemo i nadati da bi vlast mogla da krene putem evolucije.

Ukoliko zadržimo postojeći kurs, kurs sitnog i krupnog šićara sigurno nastavljamo život pećinskog čovjeka 21 vijeka. Vlast je slatka, ali mi smo ti koji dodaju šećer. Ako se odlučimo da skinemo mrenu sa očiju biće nam jasnija naša prava i njihova odgovornost a tada bi i oni osjetiti drugačiji okus, gorki okus vlasti.

Piše: Asif Osmanagić

Facebook komentari

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like