Stvari su se dramatično promijenile zadnjih dvadesetak godina govorimo li o klasifikaciji potrošača u BiH. Mnogo malih klubova koji u bivšoj državi nisu igrali najelitnije takmičenje danas su timovi na koje se mora računati u takmičarskom smislu.
Međutim, realno gledajući, problem sa navijačkom bazom imaju svi klubovi u Bosni i Hercegovini. Posebno što u pojedinim dijelovima BiH timovi iz Srbije i Hrvatske imaju više navijača nego lokalni timovi.
Piše: Samir Zečević, magistar menadžmenta u sportu i diplomirani kondicioni trener. Za sva pitanja dostupan na sd.semperparatus@gmail.com ili na telefon:+387 61 710 158
Više od istog autora na ovom linku
Međutim, jedna od marketinških strategija u sportskoj organizaciji jeste upravljanje klijentima. U jačanju sportske marke, upravljanje klijentima je veoma važna karika u ostvarivanju većih prihoda.
Vezani sadržaj:
Marketinške tehnike u nogometu
Sama zamisao upravljanja vlastitim klijentima nova je u svijetu sporta. Marketinška kratkovidnost menadžera u smislu „ako igramo, doći će“ polagano zamjenjuje pažnjom usmjerenom prema navijačima koje do sada nije bilo.
Zadržavanje postojeće baze navijača ključna je ekonomska pokretačka sila u pozadini upravljanja navijačima. U tu svrhu veoma važnu ulogu igraju mediji, a samim tim, uloga marketinškog stručnjaka u sportu postaje veoma važna u organizacijskom smislu. Navijači troše dovoljno novca na ono što ih zanima tako da upravljanje navijačima itekako ima ekonomskog smisla što se vidi u praktičnom slučaju 1.
Slučaj 1. Ovdje su navedeni tipični troškovi i prihodi po jednom navijaču.
Pretpostavimo da smo u upravi nogometnog kluba kojem je interesantna regija Sarajeva. Recimo da nam svaki navijač godišnje vrijedi 100 KM (recimo da navijač gleda u sezoni 10 utakmica po cijeni ulaznice od 10 KM).
Marketinške aktivnosti dobijanja novih navijača odvijaju se na procjeni troška, samo za ovaj primjer i samo za ovu priliku, izmišljenim radio stanicama „Radio X“, „Radio Y“ i novinama „Dnevne novine“ čiji se cjenovnici naslanjaju na dostupne cjenovnike relevantnih radijskih stanica i dnevnih novina u BiH.
Dakle, oglasi u štampi 57.200 KM i na radio stanicama 22.449,80 KM što ukupno iznosi 79.650 KM.
Broj novih navijača 1.000. Troškovi marketinga po svakom novom navijaču su: 79.650 KM/1.000 = 79,6 KM Svaki novi navijač vrijedi 100 KM pa je ukupan prihod: 1.000 x 100 = 100.000 KM
Marža aktivnosti za dobijanje novih navijača: 100.000 KM – 79.650 = 21.350 KM