Nico Rosberg pobjednik je prve Formula 1 utrke u ovogodišnjoj sezoni, a njegov dominatan nastup najavio je novu eru u F1- eru Mercedesa. Nije sve naravno prošlo bez problema, njegov kolega u timu, Hamilton, koji je utrku startao sa pole pozicije ubrzo je morao odustati zbog teničkog problema. Očigledno je da Mercedes na nekim stvarima po pitanju pouzdanosti mora poraditi, no prednost od preko 24 sekund u odnosu na drugoplasiranog govori sve o brzini novog Mercedesovog bolida.
Ovo je definitivno nova era u Formuli 1, sa novim pravilima i novim hibridnim turbo motorima i očekivala se promjena. Međutim, skoro ni jedan tim nije uspio iskoristiti testiranja da u potpunosti simuli trku, tako da je utrka u Australiji i faktički bila pravi test. Najviše problema na testiranjima prije sezone imao je upravo Red Bull. Skoro da su više vremena proveli u garaži i u fabrici nego na stazi, i bilo je malo onih koji su vjerovali da će Newey naći rješenje. Bilo je konflikta sa kontruktorima motora, i taj konflikt će se vjerovatno nastaviti.
Ipak, suprotno negaitvnim ocjenama prije prve trke, Vettel i Ricciardo su bili brzi. Brzi su bili i vozači Toro Rosso. Ne onako dominantno brzi kao proteklih godina, ali sasvim dovoljno brzi za prvu sezonu, a Ricciardo je pokazao da je bolid dovoljno brz da dođe do podijuma. Vettel nije imao sreće, kao i Hamilton morao je odustati zbog kvara na motoru, nešto čega se najviše i plašio, čime je prekinuta njegova velika serija utrka u kojima je pobjeđivao: punih 231 dan Vettel je bio neporažen na F1 utrkama, i tomu je danas došao kraj. Impresivan niz je prekinuo Rosberg.
Drugi rekord koji je 7 godina držao Vettel također je oboren: Daniil Kvyat u Toro Rosso bolidu utrku je završio na 10. mjestu. U momentu završetka utrke Kvyat je imao 19 godina i 324 dana, čime je postao najmlađi osvajač bodova u GP utrkama u istoriji Formule 1, oborivši rekord Vettela kada je on osvojio svoje prve bodove 2007. godine u USA.
Još jedno iznenađenje je i Mclaren koji je profitirao i od povratka Ron Dennisa na pitwall. Ekipa izgleda prilično preporođena, i Ronovo prisustvo očigledno pozitivno utiče na atmosferu u timu. McLaren se ponovno, kao i sa Hamiltonom odlučio riskirati i dovesti rookie na mjesto F1 vozača. Kao i sa Hamiltonom, opet im se isplatilo. Magnussen je u svom debiju osvojio 3. poziciju, i čak je možda mogao napasti i Ricciarda što mu je Ron Dennis i naređivao iz garaža, međutim, Magnussen je ostao smiren, nije riskirao i završio utrku. Time je pokazao veliku zrelost, veću zrelost nego i danas ima Hamilton koji je činio vrlo nepromišljene greške prve sezone.
Tako je Magnussen donio podijum ekipi McLaren koja se cijele prošle godine nije ni popela na podijum. U svom prvom nastupu Magnussen je bio bolji od Buttona, koji je ipak na kraju trke napravio odličan rezultat završivši utrku na 4. poziciji i pored oštećenja bolida. Prilikom zamjene guma, mehaničar je polomio sam vrh “nosa” bolida, i očekivalo se da će to imati uticaja na perfomanse bolida u negativnom smislu, ali čini se da je imalo uticaja u pozitivnom smislu. Utrku je odvezao do kraja bez problema, čak bio brži nego kad je bolid bio neoštećen.
Alonso je nastavio tradiciju da u Australiji uvijek završi u top 5 vozača. Počeo utrku na 5. i završio na 5. mjestu. Raikkonen iza njega imao je dosta problema, ali se penjao i padao na pozicijama da bi na kraju trku završio na 8. mjestu. Ferrari je pokazao da ima pouzdan bolid, koji međutim još uvijek ne odgovara najbolje Raikkonenu, i on će trebati vremena da se prilagodi. Ferrarijev glavni problem izgleda da će biti brzina. McLaren je brži od njih a čini se podjednako pouzdan, dok je Mercedes svjetlosne godine ispred. Ako i Red Bull riješi probleme sa pouzdanošću, Ferrari će imati jednu od najlošijih sezona u skorijoj istoriji. Naravno pod uslovom da u narednim trkama Ferrari ne napravi bolji napredak.
Pozitivno iznenađenje je svakako Williams. Bottas je završio trku na 6. poziciji, iako je imao velikih problema tokom cijele trke, od oštećenja bolida, do raznih drugih problema, no impresivno 6. mjesto najavljuje doru sezonu za Williams. Massa je odustao već na početku nakon sudara kojeg je izazvao Kobayashi, ali ne treba da bude razočaran. Williams je definitivno dobar tim za njega za nastavak karijere, jer u narednim trkama će tek doći do izražaja. Ukoliko poprave formu u kvalifikacijama, treba ih očekivati na podijumima ili barem blizu top 3 pozicije.
Piše: Edis Jašarević
Photo: (c) Getty Images, (c)Mercedes AMG F1 Team
Pos Driver Team/Car Time/Gap 1. Nico Rosberg Mercedes 1h32m58.710s 2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.525s 3. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +26.777s 4. Jenson Button McLaren-Mercedes +30.027s 5. Fernando Alonso Ferrari +35.284s 6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +47.639s 7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +50.718s 8. Kimi Raikkonen Ferrari +57.675s 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1m00.441s 10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m03.585s 11. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m25.916s 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 lap 13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap 14. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps 15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +8 laps* * Not classified Retirements: Romain Grosjean Lotus-Renault 43 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 29 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 27 laps Sebastian Vettel Red Bull-Renault 3 laps Lewis Hamilton Mercedes 2 laps Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0 laps Felipe Massa Williams-Mercedes 0 laps Drivers' championship: 1. Nico Rosberg 25 2. Daniel Ricciardo 18 3. Kevin Magnussen 15 4. Jenson Button 12 5. Fernando Alonso 10 6. Valtteri Bottas 8 7. Nico Hulkenberg 6 8. Kimi Raikkonen 4 9. Jean-Eric Vergne 2 10. Daniil Kvyat 1 Constructors' championship: 1. McLaren/Mercedes 27 2. Mercedes 25 3. Red Bull/Renault 18 4. Ferrari 14 5. Williams/Mercedes 8 6. Force India/Mercedes 6 7. Toro Rosso/Renault 3