GadgetsLife newsZdravlje

Istraživanje pokazalo negativne strane rada u virtualnoj stvarnosti

0
Istraživanje pokazalo negativne strane rada u virtualnoj stvarnosti, Life.ba

Pandemija koronavirusa utjecala je, među inim, i na potpunu promjenu načina rada jer su mnogi poslodavci, ali i zaposlenici uvidjeli da se posao može jednako učinkovito obavljati i udaljeno, iz kućnih ureda. Mark Zuckerberg uvjeren je kako budućnost donosi još jednu revoluciju u načinu rada te da bi klasične i kućne urede, mogli zamijeniti s uredima u – virtualnoj stvarnosti, objavio je zimo.dnevnik.hr.

No pred njegovom idejom metaversa, odnosno virtualnog mjesta u kojem će ljudi živjeti, zabavljati se i raditi puno je još problema i izazova.

Što se rada u virtualnoj stvarnosti tiče, čini se kako ga je, barem za sada – najbolje preskočiti. Takav se zaključak nameće na temelju rezultata istraživanja koje je provela ekipa s nekoliko sveučilišta (Coburg, Cambridge, Primorska) u suradnji s istraživačima Microsofta. Oni su proveli najveći dosadašnji eksperiment rada u virtualnoj stvarnosti i rezultati su, dakle, razočaravajući obeshrabrujući.

Ispitanici su proveli radni tjedan u trajanju od 40 sati u virtualnoj stvarnosti, za što su koristili Meta Quest 2, Metin naglavni VR uređaj te Logitechovu tipkovnicu i trackpad. Treba naglasiti kako danas već postoje neki uređaji koji su bolji od Questa, no ovim istraživanjem znanstvenici su htjeli stvoriti virtualne radne uvjete kakvi su danas dostupni, a ne one koji su idealni.

LIFE:  Marin: NATO ne planira postavljanje nuklearnog oružja ili baza u Finskoj

U virtualnom okruženju tako je povećano radno opterećenje za 35 posto, zaposlenici su bili 42 posto više frustrirani, 11 posto njih imalo je problema s anksioznosti, dok je kod skoro 50 posto zaposlenika zabilježeno povećano naprezanje očiju. Također, smanjena je i produktivnost za 16 posto, a dobrobit za 20 posto, a dva sudionika istraživanja već su prvog dana napustili studiju jer su zbog rada u VR-u dobili migrenu, mučninu i tjeskobu.

Iako su neki od ovih negativnih faktora s vremenom, odnosno dužom radom u virtualnoj stvarnosti ipak smanjili, ukupni rezultat pokazuje kako su ocjene rada u takvom okruženju metaversa za većinu faktora “značajno negativne”.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like