Gastro Life

5 namirnica koje podižu raspoloženje i daju energiju

0
5 namirnica koje podižu raspoloženje i daju energiju, Life.ba
Ilustracija - Muzej čokolade u Zagrebu

Ono ste što jedete, poznata je izreka. I postoji mnogo istine u njoj: ono što jedemo direktno utječe na na naše raspoloženje i razinu energije. Stoga, ako se bolje osjećate nakon porcije povrća s roštilja, a umorno i bezvoljno nakon porcije pomfrita – ne treba čuditi jer dobra i raznovrsna prehrana osigurava dovoljno energije i podiže raspoloženje, dok ona loša ne samo da ne opskrbljuje organizam energijom nego ga i dodatno iscrpljuje.

Neke od namirnica koje zbog svojih kemijskih sastojaka djeluju na hormone sreće u organizmu i poravljaju raspoloženje su:

Tamna čokolada

Čokolada s visokim udjelom kakaaa sadrži aminokiselinu triptofan koja umirujuće djeluje na naš organizam, smanjuje napetost i negativne efekte koje stres uzrokuje našem tijelu. Osim toga, najnovije studije su pokazale da tamna čokolada umanjuje lučenje kortizola i kateholamina, hormona koji se luče u stresnim situacijama. Stručnjaci preporučuju dnevnu konzumaciju od 30 do 50 grama čokolade koja sadrži minimalno 60% kakaa.

Zeleni čaj

Čajevi blagotvorno djeluju na živčani sustav, a u tome je posebno uspješan zeleni čaj, bogat teinom, supstancom koja smiruje i podiže koncentraciju. Nekoliko šalica zelenog čaja dnevno snižava nivo stresa i do 20% – pokazali su rezultati istraživanja provedenog u Japanu. Osim toga, zeleni čaj jača imunitet i štiti organizam od infekcija i brojnih bolesti.

LIFE:  Namirnice koje nikad ne biste smjeli podgrijavati!

Cjelovite žitarice

Vitamin D u tijelu uzrokuje dobro raspoloženje i smanjuje depresiju. Ako osjećate nagle promjene raspoloženja i depresiju, moguće je da vam nedostaje vitamina D. Među namirnicama koje sadrže velike količine spomenutog vitamina te magnezij i tiamin koji popravljaju raspoloženje su cjelovite žitarice, mekinje i zobena.

Banana

Banana sadrži triptofan – aminokiselinu koju tijelo pretvara u serotonin, poznat po tome što opušta, poboljšava raspoloženje i daje osjećaj sreće. Banana sadrži i magnezij, čiji je manjak usko povezan uz pojavu depresije, tjeskobe, iritabilnosti i drugih poremećaja raspoloženja.

Čili papričice

Čili papričice sadrže velike količine kapsaicina koji potiče lučenje endorfina, hormona sreće. No, važno je biti umjeren jer svatko ima svoj prag tolerancije ljute hrane.

Facebook komentari

You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *