IntervjuLife

Interview: Jarno Trulli, Lotus F1

0

Interview: Jarno Trulli, Lotus F1, Life.baJarno Trulli nije tipičan Italijan. Ranije dolazi na sastanke, a to mu je, kako i sam priznaje, loša navika. Ne zanima ga fudbal, čak ni nastupi nacionalne fudbalske selekcije. Ni ime mu nije italijansko. Finsko je i dobio ga je po finskom motociklisti, što je, nakon što je zakoračio u svijet Formule 1, u prvi mah zbunilo italijanske medije. Jer, svi su mislili da je Finac. Ipak, ljubazno im je pojasnio da za njega nisu znali vjerovatno zato jer nije ni vozio u Italiji.

Prije toga, vježbao je za volanom kartinga. Njegovom ocu karting je bio hobi, a on je, još kao dječak, s majkom išao na trke i podržavao ga. Tako se rodila ljubav. I nakon što je tu osvojio sve što se osvojiti moglo, odlučio se okušati u Formuli 1.

Strastveni je zaljubljenik u automobilske, ali i druge sportove. Formula 1 samo je dio njegove životne priče. Jednako strastveno posvetio se proizvodnji vina. Međutim, najviše od svega, kako nam je rekao, uživa u trenucima provedenim sa svojom porodicom, suprugom Barbarom, te sinovima Enzom i Marcom. 2010. godina je njegova 14. sezona u Formuli 1. u kojoj će nakon Panasonic Toyota Racing F1 tima svoje umjeće imati priliku pokazati za volanom Lotusa. Rođen je 13 jula 1974. godine u Pescari – Italija.

Također kaže da ga slava i novac nisu promijenili, te da je ostao ista osoba.

– Ne živim životom na visokoj nozi. Umjesto toga, draže mi je provoditi vrijeme sa mojom porodicom. Nemam skupocjene automobile ni jahte. Jedina moja velika investicija je vinograd koji je u mom, i vlasništvu nekoliko mojih prijatelja.

Napravili ste dobar posao i prodali stotine hiljada boca tog vina.

Interview: Jarno Trulli, Lotus F1, Life.ba– Porijeklom sam iz Abruzza, italijanske regije u kojoj je osnovna aktivnost uzgajanje grožđa i proizvodnja vina. I moj djed bavio se proizvodnjom vina. Ipak, kod njega je to bilo više zadovoljstvo nego posao. Dakle, to je tradicija u našoj porodici. Tako da mi se to činilo  potpuno logičnim. Čak i kada mi je otac sugerirao da se umjesto trkama bavim nečim drugim, pomislio sam zašto ne baš to. Jednostavno, to mi ima smisla. Tako smo i kupili zemlju na kojoj smo započeli posao zajedno s našim bliskim prijateljima. Bilo je to 2000. godine. Vinograd je zapravo dio jednog starog zemljišta koje datira još iz davne 1793. godine. Smješten je u predgrađu mog rodnog grada Pescare. Nalazi se na 350 metara nadmorske visine, što je idealno za grožđe. Ispočetka je to išlo prilično sporo, prodavali smo manje od 10.000 boca. Međutim, danas posao ide mnogo bolje. Prodamo oko 800.000 boca različitih vrsta vina godišnje, crvenog, roze i bijelog.

Dakle, niste porijeklom iz bogate porodice.

– Ne. Dolazim iz siromašne porodice koja je za sve morala naporno raditi. Ipak, znam da sam veoma sretan u životu. To je ono zbog čega uvijek dajem sve od sebe i zbog čega sam uvijek u potpunosti motiviran.

Imate li onda neostvarenih snova?

– Da. Postati prvak svijeta u Formuli 1.

Čime se još bavite kada niste za volanom bolida Formule1?

– Uživam provodeći vrijeme sa porodicom. Također, uživam u vožnji biciklom, trčanju i skijanju. Ako se opuštam, onda volim slušati muziku i, s vremena na vrijeme, svirati bubnjeve kod kuće.

Bili ste prvi F1 vozač koji se okušao u maratonu. Bilo je to 2000. godine. Pretrčali ste tada 42 kilometra za 4 sata 2 minute i 21 sekundu. Poslije toga, željeli ste trčati u New Yorku, ali niste, zbog toga što, kako ste rekli, niste imali dovoljno vremena da se pripremate. Otkud interes za ovu vrstu sporta?

– Kao vozač Formule 1 moram biti izuzetno spreman. Zbog toga svakodnevno vježbam. To podrazumijeva i mnogo trčanja. Osim toga, kada već trčite prilično dugim dionicama, lijepo je okušati se u nekom takmičarskom okruženju, umjesto da trčite sami. A s obzirom na to da sam vozač, te da sam takmičarskog duha, uživam u takvoj vrsti izazova.

Pretpostavljam da onda volite i biciklizam?

– Svakako. Jednako kao i trčanje. Vožnja bicikla dio je mog regularnog fitness programa. Osim toga, Danilo di Luca i ja bliski smo prijatelji, a znate da se on biciklizmom bavi profesionalno, pa je i to jedan od razloga zbog kojih sam veoma zainteresiran i za ovu vrstu sporta.

Ranije ste se za utrke F1 pripremali trčeći padinama Kilimanjara u Keniji. Kako se danas pripremate za sezonu?

– Fizička spremnost vrlo je važna. Zbog toga mnogo trčim i vozim se biciklom. Čak i skijam kad god za to imam priliku. U tome zaista uživam. Tokom zime vrijeme u Evropi i nije baš najbolje, te se tada moj fitness program seli u dvorane kako bih zadržao najbolju formu. Također, mnogo radim i s mojim ljekarom da bih zadržao menatlnu kondiciju. Naporno vježbam, pa su tako i kad ne vozim, moje vrijeme reakcije ali i ostale sposobnosti uvijek na najvišem nivou.

LIFE:  Vlada KS usvojila Program sufinansiranja boravka djece u privatnim vrtićima

Gdje se odmarate?

– Oduvijek sam bio zaljubljenik u zimske sportove. Volim skijanje. Volim St Moritz. Zapravo, volim to mjesto toliko da sam morao tamo kupiti kuću! Očigledno je koliko sam sretan sa mjestima u kojima sam živio. Ljeti, recimo, zaista volim otići u rodnu Pecaru na istočnoj obali Italije. Tamo su predivne pješčane plaže, vrlo dobre za sportove poput odbojke ili fudbala. Ipak, mjesto koje sam najviše posjećivao kada sam imao slobodnog vremena su Maldivi. Posebno kada imamo slobodan vikend između utrka u Australiji i Maleziji odlazim tamo. To traje već godinama. Maldivi su prekrasno mjesto za opuštanje.

Šta najviše volite, šta Vas čini sretnim?

– Moja porodica.

Imate dva sina, Marco i Enzo. Imate li ih namjeru usmjeriti da idu Vašim stopama?

– Ne. Vidite, ovo nije jednostavan život. Stoga, volio bih kada oni ne bi krenuli mojim stopama. Naravno, ukoliko se zaista budu željeli baviti ovim poslom ja ću im pružiti maksimalnu podršku. Ali, definitivno bih volio da odaberu drugačiju karijeru.

Sinu ste dali ime Enzo. Da li je ime dobio po Enzu Ferrariju? Ima li tu neka tajna veza?

– Ne. On je dobio ime po mom ocu.

Često učestvujete u humanitarnim akcijama. Jednom ste izjavili da „u svijetu svakih pet sekundi od gladi umre po jedno dijete, a da je vama za to vrijeme potrebno da razvijete 200 km/h, te da je vrijeme da stavite nogu na kočnicu”. Mislite li da ste do sada imali uspjeha?

Interview: Jarno Trulli, Lotus F1, Life.ba– Nadam se. Trudim se pomoći kada mogu, ali ne volim to mnogo isticati u medijima. Očigledno je da se mnogo toga još mora uraditi na globalnom nivou, jer činjenica je da mnogo ljudi danas pati.

Nakon 11. septembra poslali ste kacigu s Vašim autogramom guverneru New Yorka kao znak podrške u teškim trenucima kroz koje su prolazili. Koliko mislite da se svijet promijenio nakon tog događaja?

– Naravno da se promijenio. Mnogo toga se od tada dogodilo. I dobrih i loših stvari. Teško je objasniti šta se tačno promijenilo, ali, vjerujem da mnogi razmišljaju drugačije otkako se to dogodilo.

Ko je Vaš favorit u Formuli 1?

– Nemam pojma!

Robert Kubica je smršao pet kilograma kako bi ostvario bolje rezultate. Mislite li da bi i Vama timski ljekari mogli predložiti slično kako bi se uspostavio idealan balans bolida i postigli još bolji rezultati?

– U vrlo dobroj sam formi i siguran sam da ne moram gubiti kilograme. Također, timski ljekari su mi osigurali najbolje vježbe i dijetni program, tako da sam siguran da ne mogu biti u boljoj formi.

Jeste li u svojoj F1 karijeri bili dovoljno efektni ili mislite da ste mogli napraviti više?

– Veoma sam ponosan s ovim što sam do sada napravio u Formuli 1. Osvojio sam Grand Prix, a nema danas mnogo vozača koji se time mogu pohvaliti. Uvijek sam se trudio biti maksimalno konkurentan koliko su mi to performanse bolida dozvoljavale. Ipak, vjerujem da mogu i više.

Nakon GP Kanade ostali ste u Sjevernoj Americi. Posjetili ste i Michigan u USA, gdje ste se susreli sa Kyle Busch, jednim od čelnika iz Toyota Motor Sporta zaduženog za NASCAR. S obzirom na to da ulazite u godine u kojima se većina vozača odlučuje napustiti F1, znači li to da bi Vas mogli gledati u NASCAR-u?

– Zapravo, Kyle Busch je jedan od Toyotinih NASCAR vozača i u tome je jako dobar. Otišao sam samo zbog toga da bih iskusio NASCAR utrku jer se u potpunosti razlikuje od Formule 1. Pročitao sam na internetu neke priče o tome kako sam navodno u potrazi za poslom u NASCAR-u, ali sve su to besmislice. Moj fokus je na Formuli 1 i vjerujem da još mogu postići mnogo.

http://www.youtube.com/watch?v=K_KmhrbsDDg

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like