MOLIMAO Dizajn bez kompromisa

- Advertisement -

Unikatni dizajn majica jedna od stvari koja, nažalost, tek sada dolazi na naše prostore i koja je zastupljena u malom obimu ali se njeni plodovi sve više pronalaze na bh. ulicama. Slijedi mala poučna priča sa sarajevskim dizajnerom, Sandinom Međedovićem, liderom mladog brenda Molimao.

Šta je Molimao, kako je nastao i kome je namijenjen…? Koja je razlika između Molimao majica i ostalih majica sa različitim dizajnom koje su sve češće dio portfolija mnogih domaćih i stranih dizajnera?

Mali clothing brendovi postoje od 80-tih godina i od tada se razvijaju u raznim pravcima. Globalno gledano Molimao nije ništa novo, ali lokalno je veoma važno imati ovakve projekte jer su oni na neki način odraz subkultura. Molimao je nastao u momentu kada nije bilo aktivnih brendova sličnog tipa. Iako je prije bilo sličnih pokušaja, nažalost se ništa nije održalo niti razvilo u nekom konkretnijem obliku. Svaki clothing brend koji drži do sebe mora imati svoju priču i pozadinu. Ono po čemu želimo da se razlikujemo jeste dizajn koji ni u jednom momentu ne smije ulaziti u kompromise da bi se zadovoljile šire narodne mase, niti smije postati samo ljuska bez unutrašnjosti. Trudimo se da svaki dizajn ima priču iza sebe te da se, kada je moguće, pokuša dovesti u lokalni kontekst, a da se opet cijela priča ne banalizira i ne izvede na pravac kvazi-patriotizma i neosnovanog iskorištavanja lokalnih simbola. Molimao nije niti želi postati suvenir u baščaršijskom smislu, više suvenir bosanske subkulture.

Ko je publika Molimao brenda?

PROČITAJTE JOŠ:  Tuga: Danas će biti klanjana dženaza Amili Šehović, a njenom sinu Salihu sutra

Po Facebook statistikama ciljana grupa se kreće od 25 do 35 godina ali to je previše uopšteno. Publika su ljudi sa razvijenim osjećajem za estetiku, ljudi koji vole dizajn u bilo kojem obliku te znaju prepoznati kvalitet, pozadinu i inspiraciju svakog dizajna, ljudi koji majicu vide kao odraz svoje ličnosti prije nego kao odjevni predmet…

Šta je uopšte Molimao?

Osnova Molimao-priče sigurno je dizajn majica. Dizajn je duboko inspirisan grafiti-ideologijom čije je glavno pravilo… da nema pravila. Samim tim Molimao se ne ograničava samo na clothing brend. Od samog početka tu su art printovi, organizacija izložbi i raznih drugih događaja. Iako je “brend” malo ozbiljna etiketa, Molimao lagano ide u tom pravcu. Ja sam taj koji potpisuje art direction cijelog projekta, i na neki način određujem pravac njegovog razvoja, ali, Molimao ne vidim kao lični projekt nego kao platformu za saradnju sa dizajnerima i ostalim umjetnicima istog senzibiliteta i srodnih interesovanja.

Svaki dizajnerski rad nastaje pod nekim utjecajima. Na šta se oslanja dizajn Molimao majica?

Grafiti i street art su temelj mog dizajna… čak i kada se ne vide na prvi pogled, njihova energija i estetika je sigurno tu. Pored grafita, velika inspiracija je muzika, klubska scena, prijatelji muzičari i dizajneri te njihov kreativni rad… Koliko god banalna bila izreka – “s kim si, takav si”, mislim da me dosta određuje a samim tim i Molimao kao projekt.

Šta novu kolekciju majica razlikuje od prve? Kako će Molimao doprijeti do publike?

PROČITAJTE JOŠ:  U Sarajevu preminula Fatima Husejnović, Srebreničanka koja je "zarobila" generala Morillona

Prva kolekcija je bila testna, znači da je prošla godina protekla u testiranju kvalitete majica i štamparija, te dizanova u smislu njihovog funkcionisanja na majicama. Ova godina će svakako biti pomak u kvaliteti u svakom smislu, nastavljamo beskompromisno eksperimentisati sa dizajnom te se nadamo da će što više ljudi postati dio Molimao priče, autorski ili kolekcionarski. Sama promocija će biti dvodnevni event. Prvo, 17. marta u galeriji BlackBox dešavaće se promo showroom nove kolekcije i izložba art printova, a sljedeći dan, 18. marta je promo-party u sarajevskom klubu so.ba gdje će nastupati čak desetak DJ-eva, prijatelja Molimao projekta, te prirediti zasigurno najveću zabavu sa ovakvim povodom na našim prostorima.

Budući planovi? Masovna proizvodnja i probijanje u prodavnice široke potrošnje ili ostanak među ljubiteljima unikatnih sitnica?

Masovnost nikada nije bila cilj, radije bismo imali 20 ljudi koji znaju šta i zašto kupuju nego 20.000 ljudi kojima bi bili samo još jedna stvar u kesi. Najveća prednost ovog projekta je vjerovatno to što ne živim od njega te mi daje mnogo prostora stavljajući na stranu materijalnu dobit, koja u većini drugih slučajeva određuje kreativni smjer kretanja. Grafiti su uvijek dosta vezani za ego, koji vas uvijek tjera da radite više i bolje…ista ta filozofija me tjera da se konstantno takmičim sam sa sobom i pokušam napraviti bolju stvar od prošle. Molimao je savršen klijent koji će mi uvijek vjerovati i i davati kreativnu slobodu koju je prečesto teško pronaći u nekom drugom poslu.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Na tržištu BiH opasni toksini pronađeni u raženom brašnu

Agencija za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine je putem...

Maloljetniku koji je prijetio masakrom u školi u bh. gradu produžen pritvor

Vijeće Osnovnog suda u Trebinju produžilo je pritvor sedamnaestogodišnjem...

Pekar optužen za krijumčarenje migranata: Afganistance i Turčina preuzeo u Sarajevu

Tužilaštvo Bosne i Hercegovine podiglo je optužnicu protiv Duška...

VSTV BiH imenovao nosioce pravosudnih funkcija

Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine (VSTV...

Lijepa vijest: Za samo 19 sati prikupljena sredstva za liječenje djevojčice Amine iz Bugojna

Zbog bolesti, 19-godišnja Amina Zjakić iz Bugojna potpuno je...