Intervju

Sebastien Morioux: Pirinejski sir i vino iz Bordoa mi nedostaju iz Francuske

0

Sebastien Morioux: Pirinejski sir i vino iz Bordoa mi nedostaju iz Francuske, Life.baInterex pripada francuskoj grupaciji Intermarche (poznat također pod nazivom grupa Musketira) i dio je supermarketa lidera u Evropi sa preko 4.000 objekata i prometom od 38 milijardi eura. Prvi prodajni objekat otvoren je 1999. godine u Sarajevu, a zatim je uslijedilo širenje diljem BiH. Danas Interex u BiH ima 25 supermarketa od 600 do 3.300 m2. Ovaj razvoj bazirali su na strategiji koja se uspješno održava već 11 godina. A strategija je jednostavna, najjeftiniji su u BiH, nude asortiman koji se prilagođava gradovima u kojima su prisutni, na stalnoj su usluzi kupcima, daju podršku zapošljavanju i ekonomskom razvoju u lokalnim zajednicama. Rođendan su proslavili u periodu od 15 oktobra do 18 novembra.

Imajući u vidu ekonomsku krizu, kako je raditi danas u odnosu na period od prije jedanaest godina?

Usprkos ekonomskoj krizi koja je pogodila Europu, također i BiH, ovo teško ekonomsko okruženje je prilika za Interex da predloži alternativu potrošačima putem naših marki kao što su (Top budget, Apta, Mytra, Saint elois, Labell, … itd.) čije reference su jeftinije od 15% do 25% u odnosu na druge marke. Također, razvili smo brojne marke i to u saradnji sa lokalnim proizvođačima pod nazivom Top budget, kako bismo ispunili potrebe i očekivanja potrošača te da bismo pomogli razvoju lokalne proizvodnje. Naše promocije i naša kampanja sniženja cijena zasniva se na 500 referenci i to najprodavanijih u BiH i radi se već o drugoj etapi, sve to kako bismo se izborili sa skupim životom u BiH, ali i da bismo našim kupcima obezbijedili uštedu prilikom kupovine.

Kako biste Vi opisali poslovni ambijent u BiH?

Već 11 godina prisustva u BiH razvili smo vještine na svim nivoima te zadržavamo profesionalni standard uz podršku Intermarchea i prenos bogatog iskustva i znanja. Uostalom, BiH je tržiste u kojem se nalazi zaista kvalifikovana radna snaga željna da integriše svoju sposobnost u evropsku i zapadnu praksu i to u svim domenima. Stručnost i standardi naše prakse koja je stalan i dugoročan posao tako osvaja veoma povoljan teren. Na kraju, mi smo zaista ponosni da imamo najbolje radnike u BiH, da poštujemo zakonske odredbe i socijalne norme. Tako osiguravamo redovnu zaradu za 900 domova u BiH.

Vaš trgovački lanac plasira i robu domaćih proizvođača. Da li toj robi dajete prednost nad uvoznim proizvodima?

Imamo preko 25% referenci lokalne proizvodnje koja čini 30% našeg ukupnog prometa. S druge strane, pokrenuli smo saradnju sa privrednom komorom u Sarajevu te zajedničku kampanju u razvoju lokalnih dobavljača voća i povrća koji nam obezbijeđuju svježinu i kvalitet ovih proizvoda. Naša želja, kao i želja Intermarchea u Francuskoj je da zaključimo ugovore o partnerstvu sa lokalnim dobavljačima te da tako razvijamo i lokalne vještine i sposobnosti.

Šta je ono u čemu, prema Vašem mišljenju, griješe domaći proizvođači?

Sebastien Morioux: Pirinejski sir i vino iz Bordoa mi nedostaju iz Francuske, Life.baBosna i Hercegovina posjeduje zaista dobre poljoprivredne resurse (voće i povrće, vina, mliječne proizvode itd…). Ovaj potencijal mora se razvijati, kako na nivou svih supermarketa, tako i globalnom nivou. Tako će se pomoći mnogim proizvođačima da se iznađu dodatni resursi u razvoju njihove proizvodnje. S druge strane, logistička mreža u BiH nas prisiljava, kao i mnoge proizvođače, da nađemo manje skupa rješenja u razvoju supermarketa na cijeloj teritoriji BiH.

LIFE:  Orlando Duque: Mostarci „dišu“ za skokove

Možete li istaći nekog bh. proizvođača koji je dobar primjer poslovanja?

Radimo sa mnogim lokalnim proizvođacima, prije svega svježih proizvoda (delikates, mesnica, peciva, sirevi, suho meso itd…) ali i ostalih odjela kao sto su: odjel hemije, prehrane, pića, artikala za domaćinstvo. Pokušavamo da se prilagođavamo regijama da bismo našim kupcima obezbijedili što specifičnije proizvode koje traže i koje poznaju. Ne mogu sada navesti konkretan primjer, ali se tu radi o mliječnim, mesnim, suhomesnatim proizvodima te pićima, u kojima Interex također želi sklopiti jako partnerstvo na lokalnom nivou.

Odnedavno ste pristupili permanentnom rezanju cijena, šta Vas je ponukalo na to?

Naša politika je biti najjeftinije mjesto u gradu. Ta borba koju vodimo već 11 godina se stalno mora obnavljati, obogaćivati, da bismo bez prestanka mogli biti inovatori koji odgovaraju potrebama naših kupaca. Trenutno, znamo za poskupljenje sirovina koja se veže za fenomen ekonomske krize, a koja otežava stanje u BiH. Željeli smo obnoviti našu poruku kod kupaca kao najjeftinijeg supermarketa u BiH sa sniženjem cijena 500 artikala koji čine polovinu našeg prometa.

Prema nekim analizama Interex je na drugom mjestu po prometu. Imate li ambiciju preuzeti lidersku poziciju na tržištu i koliko je to teško imajući u vidu poslovno okruženje?

Što se prometa tiče, još uvijek zauzimamo mjesto lidera i čuvamo našu cjenovnu sliku najjeftinijeg supermarketa u BiH. Naš razvoj se već godinu i po zasniva na dva velika pristupa. Prvi, remodeling mnogih objekata te isticanje svježine i kvalitete naših proizvoda.

S druge strane, trenutno radimo na novom određivanju asortimana da bi naši kupci mogli imati bolju i lakšu mogućnost u odabiru proizvoda na polici te da bi što lakše mogli uporediti cijene raznih artikala koje nudimo.

Prije svega, želimo da naši kupci mogu ostvariti uštedu i iskoristiti najbolje odnos između cijene i kvaliteta u našim prodajnim objektima. Interex u BiH je prisutan kao prvi izbor što se tiče cijene i asortimana. Naša grupa (intermarche lider u Evropi) se neće zaustaviti na 25 objekata.

Sebastien Morioux Top 5

1. Po mom mišljenju karijera i posao su sinonimi. Vrijedan rad otvara vrata svim profesionalnim uspjesima, sa ekipom u kojoj vlada sloga.

2. Za mene je porodica primjer stabilnosti „par ekselans“.

3. Bivši sportista visokog nivoa u skijanju pokušava da nađe slobodnog vremena da ide na planinu da skija i to na dvije olimpijske staze (Bjelašnica i Jahorina).

4.      Mrzim nepoštenje.

5.      BiH ili Francuska – Bosnu i Hercegovinu sam otkrio 2003. kada je velika distribucija tek počinjala sa razvojem. Ovo je predivna zemlja sa odličnim ljudima i izuzetno bogatom muzičkom kuturom i istorijom. Ono što mi najviše nedostaje iz Francuske jeste pirinejski sir, vino iz Bordoa, i još jedna pobjeda na svjetskom prvenstvu u fudbalu.


Comments

Comments are closed.

You may also like