51. MESS: Radionice vrhunskih teatarskih profesionalaca

- Advertisement -

Future MESS, kao zaseban dio festivala MESS, ove godine će u okviru 51. Internacionalnog teatarskog festivala sarajevskoj publici ponuditi predstave, a poseban fokus će staviti na radionice i master-class za teatarske profesionalce i studente. Future MESS u saradnji sa SSST (Sarajevo School of Science and Technology) poziva aplikante/ice koji su iskusni profesionalci/ke, mladi profesionalci/ke, studenti/ice završne godine dodiplomskih studija i studenti/ice postdiplomskih studija da se prijave na radionice koje će držati neki od najprominentnijih evropskih i svjetskih teatarskih stručnjaka.

Cilj radionica je spajanje gostiju i gošći koji/e se već godinama uspješno i na zanimljiv način bave glavnim sferama teatarske umjetnosti, od produkcije, preko glume i režije do dramskog pisanja i kritike sa mladim umjetnicima i umjetnicama, ali i iskusnijim profesionalcima i profesionalkama širom Evrope koji žele da prošire svoje znanje o teatru. „Ovogodišnji predavači Future MESS radionica su Anna Zubrzycki (tehnika glasa za glumce/ice), Stefan Kaegi, dobitnik ovogodišnjeg Srebrnog lava na Internacionalnom teatarskom festivalu u Veneciji, koji će mu biti uručen u oktobru 2011. i Goran Stefanovski (za dramske pisce/spisateljice i scenariste/kinje)“, najavila je Selma Spahić, selektorica Future MESS programa.

Pored ove tri radionice, za koje je otvoren poziv za prijave, Future MESS 2011 će upriličiti master class Fernanda de Itae, jednog od vodećih teatarskih kritičara Latinske Amerike. „Želja nam je da vremenom Future MESS postane mjesto razmjene najsmjelijih teatarskih ideja i razmjene iskustava kako vrhunskih profesionalaca, tako i progresivnih mladih umjetnika i umjetnica na početku karijere“, zaključila je Spahićeva.

Rok za prijave je do 15. septembra 2011. na obje e-mail adrese futuremess@mess.ba, irma@mess.ba putem kojih je moguće dobiti formular i dodatne informacije.

Future MESS je zaseban dio festivala MESS koji ima za cilj afirmaciju rada, promociju i dodatnu edukaciju mladih teatarskih umjetnica i umjetnika.

FUTURE MESS RADIONICE 2011

Future MESS je zaseban dio festivala MESS koji ima za cilj afirmaciju rada, promociju i dodatnu edukaciju mladih teatarskih umjetnica i umjetnika. Future MESS Radionice su edukativni dio Future MESS-a koji umjetnicima i umjetnicama pruža nadgradnju njihovih teatarskih iskustava i znanja i nudi im susret sa najistaknutijim teatarskim stručnjacima/kinjama. Cilj radionica je spajanje gostiju i gošći koji/e se već godinama uspješno i na zanimljiv način bave glavnim sferama teatarske umjetnosti, od produkcije, preko glume i režije do dramskog pisanja i kritike sa mladim umjetnicima i umjetnicama, ali i iskusnijim profesionalcima i profesionalkama širom Evrope koji žele da prošire svoje znanje o teatru. U budućnosti Future MESS Radionice ugostit će stručnjake/inje i ostalih autorskih teatarskih zanimanja – dizajnere/ice tona i svjetla, scenografe/kinje, kostimografe/kinje i sl.

Radionice su poseban ovogodišnji fokus programa i održat će se u periodu trajanja festivala MESS od 30.09. do 9.10. 2011. godine i ugostit će neke od najprominentnijih evropskih i svjetskih umjetnika/ica i predavača/ica.

Ovogodišnji predavači Future MESS Radionica su gđa Anna Zubrzycki, g. Stefan Kaegi i g. Goran Stefanovski. Pored ove tri radionice, za koje objavljujemo poziv za aplikacije, Future MESS 2011 upriličit će master class gosp. Fernanda de Itae, jednog od vodećih teatarskih kritičara Latinske Amerike.

Podijelimo znanje o teatru! Prijavite se na Future MESS Radionice!

GORAN STEFANOVSKI – RADIONICA ZA DRAMSKE PISCE/SPISATELJICE I SCENARISTE/ICE

7/8/9.10.2011.

Dramski pisac Goran Stefanovski rođen je u Republici Makedoniji 1952. U bivšoj Jugoslaviji je radio do kraja devedesetih godina prošlog stoljeća kao jedan od najistaknutijih teatarskih profesionalaca. Nakon toga se seli u Veliku Britaniju. Osnovao je Odsjek za dramaturgiju pri Fakultetu dramskih umjetnosti u Skoplju 1986. gdje je i predavao kao redovni profesor do 1998. godine. Dobitnik je Fulbrightove stipendije za istaknute umjetnike, te je proveo šest mjeseci na Univerzitetu Brown u Providenceu, na Rhode Islandu u SAD-u. Od 1998. do 2000. bio je gostujući profesor Dramskog instituta u Štokholmu, Švedska. Godine 2002. počinje da predaje na Univerzitetu Canterbury Christ Church u Velikoj Britaniji. Aktivno učestvuje u istraživanju metodologije i teorije dramskog pisanja, istraživanju dramskog pisanja zasnovanog na praksi, kao i u istraživanju pitanja identiteta i kulturne historije, politika i praksi.

Stefanovski je opsežno pisao za pozorište, televiziju i film. Njegove drame i eseji prevođeni su i višestruko objavljivani. Stefanovski je 2007. dobio nagradu Međunarodnog literarnog festivala Vilenica u Sloveniji, koju dodjeljuje međunarodni žiri autoru/ici iz Centralne Evrope za izrazito dostignuće u polju književne kreativnosti i esejistike. Također, 2009. je dobio Godišnju nagradu Sterijinog pozorja za životno djelo u Novom Sadu, u Srbiji. Član je Europskog kulturnog parlamenta (ECP), foruma istaknutih umjetnika/ca, mislilaca/teljki i ličnosti iz svijeta kulture Europe.

Drame Gorana Stefanovskog igrane u pozorištima su: Jane Zadrogaz, Divlje meso, Let u mjestu, HI-FI, Duplo dno, Tetovirane duše, Crna rupa, Long Play, Kula babilonska, Černodrinski se vraća kući, Sarajevo, Bahanalije, Casabalkan, Euralien, Hotel Evropa, Everyman i Demon iz Debar mahale.

ANNA ZUBRZYCKI- RADIONICA TEHNIKE GLASA ZA GLUMCE/ICE

1/2/3/4.10.2011 10-16h

Anna Zubrzycki je suosnivačica i jedna od direktora/ica trupe Piesn Kozla, kao i njihova glavna glumica, predavačica tehnike glasa, te voditeljica magistarskog programa za glumce/ice koji Piesn Kozla vodi za Manchester Metropolitan University School of Theater. Piesn Kozla je prve četiri godine od osnivanja provela pri centru Jerzy Grotowksi za teatarsko kulturno istraživanje u Wroclawu, Poljska. Od 2002. godine kompanija radi u vlastitom teatarskom prostoru u blagovaonici manastira iz XIV st. u srcu Wroclawa. Kompanija koja je sačinjena od internacionalnog ansambla ima reputaciju najuzbudljivije i najinovativnije u cijelom teatarskom pokretu nove avangarde u Poljskoj, čime nastavlja dugu tradiciju poljskih teatarskih trupa, ali je kroz svoju posvećenost i stalno istraživanje stvorila jedinstven izvođački stil.

Anna Zubrzycki započela je svoju teatarsku karijeru 1975. godine u Theater-in Education Jigsaw Company u Kanberi, Australija. Od 1977. do 1992. bila je glavna glumica u Centru teatarske prakse Gardzienice u Poljskoj. Među njenim istaknutijim nagradama su: nagrada teatarske kritike za najbolju žensku ulogu – Isolde u Carmina Burani, najbolja ženska uloga 2009. godine za Lady Macbeth u Macbeth-u, Poljski nacionalni orden za zaslugu u kulturi 2005. godine, medalja Lublinskog vojvodstva za promociju kulture u regiji. Kao osnivačica poljskog ogranka međunarodne dobrotvorne organizacije Rokpa, pomogla je u osnivanju javnih kuhinja u Poljskoj te putovala na Tibet kako bi nadgledala projekte organizacije.

RIMINI PROTOKOLL MASTER CLASS

STEFAN KAEGI

5.10.2011 14h

Stefan Kaegi rođen je 1972. u Švicarskoj. Studirao je umjetnost u Cirihu i dramu na Univerzitetu Giessen. Jedan je od umjetničkih direktora kompanije Rimini Protokoll te je uz svoju partnericu Helgard Haug i partnera Daniela Wetzela, jedna od vodećih ličnosti u savremenom dramskom pisanju. U svom radu Rimini Protokoll najčešće kreira predstave sačinjene od stvarnog života na sceni, sa stvarnim protagonistima/cama umjesto glumaca/ica, tzv. “ekspertima svakodnevnog života”. Dokumentarstück ili dokumentarni teatar zaštitni je znak Rimini Protokolla.

Odbacivanjem “priče” u korist istraživanja, oni stvaraju situacije na granici između performansa i društvenih studija, fikcije i stvarnosti, umjetnosti i novinarstva.

U predstavi “Terero portero”, vratari iz Buenos Airesa stajali su na ulici i govorili o svom poslu, dok su u isto vrijeme njihovi glasovi puštani u sali u kojoj je sjedila publika.

U Brazilu, Kaegi se zaputio u sirotinjske četvrti, a u Bugarskoj je putovao sa vozačima kamiona. Predstava “Deadline”, izvedena u Hamburgu, koristila je glasove pogrebnika i studenata medicine da bi predstavila nove pogrebne običaje.  Predstava “Deutschland 2” bila je igrana reprodukcija kompletne osamnaestosatne sjednice njemačkog Bundestaga i uključivala je dvjesto građana Bonna, bivše njemačke prijestolnice. Za predstavu “Call Cutta” Kaegi je postavio cijelu telefonsku centralu u Kalkuti iz koje su gledaoci u Berlinu navigirani preko mobilnih telefona.

Rimini Protokoll je dobio nagradu Faust Theater Prize 2007., kao i evropsku nagradu “Nove realnosti u teatru” 2008. godine.

Stefan Kaegi dobit će Srebrnog lava, nagradu uspostavljenu u čast novih teatarskih tokova, na 41. Internacionalnom teatarskom festivalu u Veneciji u oktobru 2011. godine. U objašnjenju stoji da je Kaegi zasigurno jedna od naistaknutijih figura nove generacije umjetnika koji na pozorište gledaju kao na medij kroz koji postavljaju vrlo važna politička i društvena pitanja.

Predstava Stefana Kaegia “Radio Muezzin” dio je World MESS programa Internacionalnog teatarskog festivala MESS 2011.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Latif Moćević održao koncert Vrt ljubavi: Čarobna noć u Bošnjačkom institutu

U prelijepom ambijentu sale Bošnjačkog instituta u Sarajevu odlični...

Upitan opstanak Nacionalne i univerzitetske biblioteke BiH

Rukovodstvo Nacionalne i univerzitetske biblioteke se zbog nedavnih, kako...