Da li biste plaćali da pratite influensere?  

- Advertisement -

Hoćemo li u budućnosti plaćati članstvo da bismo pratili zvijezde društvenih mreža, odnosno sadržaje koji nam nude? Potaknuti velikim padom prihoda od oglašavanja, kreatori sadržaja nadaju se da će vjerni obožavatelji platiti za gledanje njihovih videozapisa. Neki od najpopuarnijih YouTubera već su kreirali posebne platforme – klubove, gdje je pristup sadržajima moguć samo nakon plaćanja članstva.

Tvorci popularnog YT kanala za kuhanje “Sorted Food”, koji ima 2,4 miliona pretplatnika, prepoznali su da, kao i mnogi drugi autori digitalnih sadržaja, upadaju u zamku. Naime, njihov kanal je bio izuzetno popularan, ali nisu radili stvari onako kako su željeli, već su postavljali videozapise kreirane da udovolje YouTubeovom algoritmu.

“Shvatili smo da ako ne budemo pažljivi, da bismo se mogli naći u igri gdje mi kreiramo sadržaj prema pravilima platforme, a ne prema onome što naša zajednica i publika žele”, objašnjava Ben Ebbrell, jedan od suosnivača Sorteda, koji inače broji pet članova koji se pojavljuju na ekranu i čak 18 iza kulisa. Uvidjeli su kako popularnost njihovih videozapisa raste a potom naglo opada na YouTubeu, ali nisu željeli da se pridržavaju “hirova” platforme, kako kažu. “To je iskustvo s kojim se susreće gotovo svaki YouTuber, ali malo ko učini bilo šta po tom pitanju.”

PROČITAJTE JOŠ:  Potraga u Zenici: Dječaka udario kombijem pa pobjegao

Odlučili su pronaći rješenje koje bi podržalo njihovo poslovanje bez obzira promovirao ih YouTube ili ne. Pored svog besplatnog kanala, osnovali su klub s plaćenim članstvom, koji je ljudima omogućio pristup ekskluzivnim aplikacijama, sedmičnom podcastu i originalnom sadržaju. Oglašavali su klub u svojim video zapisima i na postojećim platformama društvenih medija.

Nakon godinu dana razvoja, The Sorted Club pokrenut je 2019. i bio je jedan od prvih. Zaista, stavili su mnogo na kocku, ali ovi YouTuberi odličili su se kladiti da će ih njihova publika pratiti s platforme. Do sada su bili u pravu: imaju na hiljade članova, a u periodu od marta do maja 2020. broj članova kluba koji plaćaju 4,99 funti mjesečno narastao je za 37%.

Da li bi klubovi članova mogli biti put ka održivom poslovanju za influensere čiji prihod ovisi o politikama već postojećih, većih platformi? Ukoliko se postave na pravi način mogli bi zacrtati novu budućnost superzvijezda na društvenim mrežama i pomoći im da se direktnije povežu sa svojom publikom.

PROČITAJTE JOŠ:  Snimak jednog čovjeka preplavio društvene mreže: "On je superheroj, spasio je stotine života"

Članstva autorima sadržaja na mrežama daju stalne, pouzdane i izravne prihode, kao i mogućnost direktnog pristupa super-fanovima.

Ali naravno, razvoj vlastitog neovisnog kluba za članove je skup. Istinska neovisnost dostupna je samo najvećim digitalnim kreatorima koji mogu priuštiti takvu investiciju – a oni su često već imaju različite tokove prihoda, osim pukog prihoda od oglašavanja. Stoga bi ova članstva mogla i probuti jaz među influenserima, ali i promijeniti suštinu društvenih mreža, mišljenja su stručnjaci.

“Kreatori sadržaja ili influenseri već dugo traže načine da stabiliziraju svoje prihode u industriji “gozbe ili gladi” koja obiluje neizvjesnošću”, kaže Zoe Glatt, istraživačica internet kulture u London School of Economics, ali i ističe “Za mene je ono što signaliziraju ove šeme članstva još jedan korak ka industriji influensera koja sve više liči na tradicionalne medije, što je oprečno ideji društvenih mreža koje su u stratu drugačije postavljene”, ističe.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Godišnjica masakra u Ahmićima: Zločinci poručuju da bi sve ponovo uradili

Hiljade građana i brojne delegacije iz Bosne i Hercegovine,...

Sergej Barbarez će zamijeniti Savu Miloševića?

Nogometni savez Bosne i Hercegovine je odlučio ne produžiti...

Potraga u Zenici: Dječaka udario kombijem pa pobjegao

Zenička policija traga za vozačem kombija koji je danas...

Tuga: Danas će biti klanjana dženaza Amili Šehović, a njenom sinu Salihu sutra

Dženaza Amili Šehović (34), čije je tijelo zajedno s...