Life

Nekoliko savjeta koji bi mogli pomoći da budete sretniji

0
Ilustracija - Dean Treml/Red Bull Content Pool

Ubrzanim načinom života, svakodnevnim stresom i obavezama, održavanje stabilnog i pozitivnog mentalnog zdravlja postao je jedan od najvećih izazova današnjice.

Na svu sreću, ono ne podrazumjeva velike promjene u načinu života, a ovi mali koraci su nešto što bi svi trebali uvrstiti u svakodnevnu rutinu, bez obzira kako se osjećamo, kako bi bili mentalno zdravi(ji) i sretni(ji).

Započnite dan na pravi način

Ukoliko je anksioznost dio vaše svakodnevnice, onda sigurno znate da je ona najintenzivnija ujutro. Pokušajte izbjegavati aktivnosti koje pokreću razinu stresa prije nego što ste zaista spremni. Odvojite vrijeme nakon buđenja za stvari poput tuširanja, kafe, tjelovježbe ili meditacije. Vrijeme koje ujutro posvetite sebi je dobar način da se psihički pripremite za sve ono što sa sobom nosi dan.

Tjelovježba je ključna

Fizička aktivnost pozitivno utiče na fizičko, ali i mentalno zdravlje. Vježbanje pojačava pozitivne, a smanjuje negativne emocije, bez obzira na to koliko dugo vježbamo. Vježbom oslobađamo endorfine, hormne sreće, koji čine da se osjećamo energičnije i fokusiranije. To, svakako, ne znači da je potrebno da idete u teretanu. Dokazano je da šetnja, vožnja bicikla, pa čak i korištenje stepenica umjesto lifta, može imati značajan efekat.

Pokušajte vježbe disanja

Kad smo pod stresom, naš dah postaje kratak, a disanje plitko. Stoga, primjena nekih od meditativnih tehnika disanja može učiniti da se osjećamo opuštenije. Vježbe disanja započnite dubokim, punim udisajima i laganim izdahom na usta. Ovo će napraviti veliku razliku u tome kako se osjećate pod stresom.

Izbacite negativne riječi iz upotrebe

Ukoliko se fokusirate na probleme, sigurno je da ćete utonuti u stanje lošeg raspoloženja još dublje. Da li se u vašem govoru i mislima često pojavljuju riječi poput „nikad“, „ne“, „ne mogu“, „niko“? Pokušajte da uhvatite sebe u stanju negativnog razmišljanja i potrudite se da to promijenite. Ukoliko često govorite „ne mogu“, okrenite to na „mogu“ i potražite načine da zaista tako bude.

LIFE:  Foto: Vlasnici automobilčića iz regije pokazali kolekcije

Ne podcjenjujte snagu sna

Postoji uska veza između kvaliteta spavanja i kvaliteta mentalnog zdravlja. Ako ne dopuštate svom umu i tijelu da se opuste, možete ući u začaran krug. Osjećaj iscrpljenosti pojačava osjećaj anksioznosti, a to će uticati na vašu sposobnost da mirno spavate. Obavezno vodite računa o količini sna, optimalno je sedam do osam sati u toku noći.

Isključite tehnologiju

U današnjem digitalnom svijetu, lako je pomisliti da trebate biti na raspolaganju 24 sata dnevno, kako bi ste provjerili e-mail uveče, pa čak i na odmoru. Istraživanja pokazuju da radno vrijeme izvan ugovorenog vremena ima ozbiljne posljedice na naše mentalno zdravlje.

Uspostavljanje jasnih granica, posebno kada je riječ o tehnologiji, od suštinskog je značaja za očuvanje mentalnog zdravlja. Isključite svoj poslovni broj i spakujte laptop kada napuštate kancelariju.

Pravite dnevne liste

Svaki dan napišite brzu listu zahvalnosti sa deset stvari na kojima ste u tom trenutku zahvalni. Kad počnemo cijeniti sitnice oko sebe koje uzimamo zdravo za gotovo, poput svog zdravlja, dobre hrane, komunikacije sa prijateljima i porodicom, počet ćemo se i bolje osjećati.

Živite u trenutku

Umjesto da razmišljate o onome što se dogodilo u prošlosti ili o tome šta slijedi u budućnosti, jednostavno uživajte u trenutku. Istinski uživajte u sadašnjem vremenu kroz sva vaša čula – dodir, sluh, vid, miris, ukus. Ispunite svoj um onim što je „sada“.

Opskrbite tijelo hranjivim sastojcima

Na raspoloženje može da utiče nedostatak određenih vitamina i minerala. Na primjer, vitamin B12 povezan je sa poboljšanjem raspoloženja i sna, pa se potrudite da svom tijelu pružite sve ono što mu je potrebno, kroz balansiranu ishranu, dovoljnu količinu vode, voća i povrća i suplemente.

Facebook komentari


Formula 1: Maxu Verstappenu prva pol pozicija u karijeri

Prethodni članak

Ed ‘rekorder’ Sheeran

Sljedeći članak

Možda će vam se svidjeti

Komentari

Odgovori

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Još u rubrici Life