LifeLife news

Opasnost za masne naslage na trbuhu dolaze od namirnice koju jedemo svaki dan 

0

Masnoća na trbuhu, poznata kao visceralna masnoća, najštetnija je vrsta masti. Znanstvenici su potvrdili da upravo visoka razina masnoće na trbuhu znatno povećava rizik od srčanih bolesti, srčanog i moždanog udara, pa čak i određenih karcinoma.

Naravno, vježbanje je jedan od najboljih načina za smanjivanje masnoća, pogotovo na trubuh, samim time poboljšava se i kardiovaskularno zdravlje, ali prehrana također igra veliku ulogu u velićini vašeg ‘konfekcijskog broja’.

Ako se pridržavate zdrave prehrane bogate cjelovitom hranom, možete spriječiti nakupljanje masnoća na trbuhu. Jedna od namirnica koju je znanost usko povezala s masnoćama na trbuhu je bijeli kruh.

U jednoj studiji istraživači sa Sveučilišta Tufts oko dvije godine su pratili prehrambene navike 459 osoba srednje životne dobi. Na osnovu izbora hrane, svrstani su u šest grupa po načinu prehrane.

Studija objavljena u The American Journal of Clinical Nutrition, otkrila je važnu razliku: dok su oni sudionici koji su jeli tipičnu američku prehranu “od mesa i krumpira” dobili najviše ukupne težine, ona je bila ravnomjernije raspoređena po cijelom tijelu. S druge strane, ljudi koji su jeli najveću količinu bijelog kruha i druge visoko rafinirane namirnice dobili su najviše masnoća na trbuhu.

U zasebnom pregledu British Journal of Nutrition, istraživači su otkrili da jedenje manje bijelog kruha, kao i mediteranska prehrana može pomoći smanjiti količinu kilograma i masnoće na trbuhu koje biste s vremenom mogli dobiti.

Brojne studije su pokazale da bijeli kruh uzrokuje masnoće na trbuhu, ali nisu objasnile zašto se to događa. Međutim, znanstvenici imaju nekoliko teorija. Kao prvo, bijeli kruh ima puno kalorija i jednostavnih ugljikohidrata, a siromašan je vlaknima, zdravim masnoćama i proteinima. Kao rezultat, bijeli kruh klasificiran je kao hrana s visokim glikemijskim indeksom (visokim GI).

Studije pokazuju da konzumacija hrane s niskim GI rezultira osjećajem sitosti nego kada jedete hranu s visokim GI. Drugim riječima, hrana s visokim udjelom GI jednostavno vas ne zasiti kao što to čini druga hrana, što može prouzročiti prejedanje i debljanje.

Drugi način na koji bijeli kruh može uzrokovati debljanje i salo na trbuhu je taj što potiče oslobađanje inzulina u tijelu. Inzulin je hormon koji luči gušterača i koji izvlači šećer iz vašeg krvotoka u jetru, masnoću i mišiće. Kada jedete više jednostavnih ugljikohidrata, oslobađa se više inzulina i vjerojatno će se više glukoze pohraniti kao masnoća i mast na trbuhu.

Što onda učiniti? Iako je dokazano da je bijeli kruh povezan sa stvaranjem masnoće na trbuhu, to ne znači ga morate u potpunosti izbaciti. Naime, integralni kruh s puno vlakana zapravo je povezan s manje trbušnog sala kada se konzumira uz zdravu prehranu.


Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like