[life tema] Njeno Veličanstvo – Crna

- Advertisement -

Već 40 godina otkrivam da je crna boja kraljica svih boja – Pierre-Auguste Renoir.

Organizacija pod nazivom Time’s Up je u januaru 2018. godine podstakla sve slavne ličnosti koje su se našle na crvenom tepihu Zlatnog globusa da u znak solidarnosti protiv seksualnog uznemiravanja žena u Hollywoodu, ali i na drugim radnim mjestima, obuku crne haljine i odijela.

Autor: Sanja Savić

Samo trideset dana poslije, grupa žena u američkom kongresu slijedila je isti primjer na govoru predsjednika Donalda Trumpa koji je i sam optuživan od strane brojnih žena za seksualno zlostavljanje.

Iako u crnoj boji nema ničega što konkretno predstavlja protest, istina je da ipak ni jedna druga boja ne šalje tako jasnu poruku kao crna.

https://www.instagram.com/p/BR-l88lBsgE/

Crna boja ima neospornu moć.  Za razliku od zelene ili crvene koje predstavljaju specifične talasne dužine svjetlosti, crna zapravo nije boja, već nedostatak ili potpuna apsorpcija svjetlosti.

Zbog toga, crna sa sobom nosi i širok spektar asocijacija. Često je vežemo uz smrt, žalost, crnu magiju i tamu, ali ona također simbolizuje i eleganciju, bogatstvo, snagu i moć.

Često je susrećemo u odorama religioznih redova. Može biti zlokobna poput crnih ogrtača vračeva, ili buntovna poput kožnih jakni bajkera. U mnogim kulturama, to je boja žalosti i boja erotizma, ali istovremeno i simbol šika i sofisticiranosti.

https://www.instagram.com/p/BPevG9hjzBe/

Kada govorimo o modnoj industriji, crna je ubjedljivo najpopularniji izbor. U nedavnoj analizi među više od 183.000 online prodavnica odjeće širom SAD, otkriveno je da je oko 38,5% haljina bilo crne boje, što je čini daleko najčešćom dostupnom bojom. Samo oko 10,7% haljina pripalo je bijeloj boji, koja se našla na drugom mjestu po popularnosti.

Također, pokazalo se da je trend crne odjeće među ženama značajno porastao u posljednjih nekoliko godina kada govorimo o „fast fashion“ brendovima poput Zare, H&M, Boohoo i Forever 21.

https://www.instagram.com/p/Brr7EUBhPGD/

Jedan od mogućih razloga zašto je crna baš uvijek popularna jeste i taj da pristaje svim tonovima kože, slaže se uz sve boje kose, pristaje svakoj figuri i generalno je siguran izbor pri kupovini zato što nikad ne izlazi iz mode.

Crna boja na oko daje neodoljivu vizuelnu privlačnost i čini da tijelo izgleda vitkije i skladnije.

Teško je reći i odrediti kada je trend crne boje došao u Evropu i Ameriku, pošto zvaničnog početka nema. Istorijski gledano, crna boja je još od perioda starih Grka predstavljala simbol tugovanja, ali je bila i veoma poželjna zbog svog izgleda.

Britanski pisac i kritičar John Harvey u svojoj knjizi „Priča o crnoj“ navodi da su Rimljani odjeću farbali u crno prvenstveno za tugovanje, ali postoje indicije da su je cijenili najviše zbog elegancije.

I u 16. stoljeću nailazimo na trend crne odjeće među evropskim bogatašima, od španskog plemstva na jugu, do nizozemskih trgovaca na sjeveru.

Harvey navodi da je prekretnica ipak stigla početkom 20. stoljeća kada je crna boja došla u središte pozornosti zahvaljujući brendu Chanel koji je predstavio čuvenu malu crnu haljinu 1926. godine.

Neposredno prije toga, crna je bila standardna boja za kućne sluge i djevojke koje su čistile podove prodavnica.

Međutim, već u tom periodu dotadašnje društvene norme su polako počele gubiti svoj oblik formalnosti, a žene su se počele udaljavati od raskošnih, ukočenih haljina i sve više su usvajale male crne haljine i sportski šik izgled.

Kada je Vogue 1926. godine objavio skicu Chanel jednostavne, praktične crne haljine, nazvavši je „Fordom“ ženske garderobe, otpočela je nova era u ženskoj odjeći. Crna boja je promovisana kao pametna, elegantna i atraktivna.

https://www.instagram.com/p/BXFf1ulBcqV/

Za muškarace, crna boja se doima dostojanstveno, razborito i pomalo buntovno.

To je vrlo dobro znao i Johnny Cash koji je svojim crnim kombinacijama na neki način Amerikancima bio podsjetnik na svakodnevne nepravde u njihovoj sredini.

U svojoj knjizi „The Book of the Courtier“, svojevrsnom vodiču za život na aristokratskim dvorovima renesansne Italije iz 1588., grof Baldassare Castiglione kaže da je crna boja ili barem nešto tamno ono što se preferira na muškarcima.

I Harvey u svom djelu navodi da je crna boja standard za muškarca još od 1810. godine, velikim dijelom zahvaljujući Beau Brummellu koji se smatra izumiteljem modernog muškog odjela i svojevrsnim ocem savremene muške odjeće.

https://www.instagram.com/p/BP2DlKwDXOE/

Brojni dizajneri su usvojili i uzdigli crnu za svoje potrebe, od Balenciage, Yves Saint Laurenta, pa do japanskog talasa dizajnera poput Issey Miyake i Rei Kawakubo iz Comme des Garçons.

U drugoj polovini 20. stoljeća, crna boja postala je usko povezana sa pobunom i marginalizovanim grupama poput bajkera.

https://www.instagram.com/p/BOUMOTADiAs/

Kada je riječ o bojama, čini se da crna nema konkurenciju. Često možemo čuti kako su određene boje ili trendovi “nova crna”. Ali stvarnost je da “nove crne“ nema.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Stigla je Keune revolucija u njezi obojene kose

Svjetski kozmetički brend za profesionalnu njegu kose Keune Haircosmetics...

Jedna od najljepših glumica preminula u 32. godini

Poznata indijska glumica i manekenka Poonam Pandey preminula je...

Ljekovita svojstva nevena

Neven je biljka koja pripada porodici tratinčica, a koristi...