NASA otkrila najmanju planetu izvan Sunčevog sistema

Američka svemirska agencija (NASA) saopćila je da je njezin teleskop otkrio najmanju planetu izvan Sunčevog sistema, samo 1,4 puta veću od Zemlje.

Novootkrivena planeta nazvana Kepler 10-b, koja kruži oko zvijezde Kepler 10, udaljena je od Zemlje 560 svjetlosnih godina i ima slične geološke karakteristike, prenosi agencija Associated Press.

U saopćenju NASA-e se kaže da na planeti, čija je masa 4,5 puta veća od Zemljine, nije moguć život, jer joj je orbita 20 puta bliže njenoj zvijezdi nego što je Merkur udaljen od Sunca, pa temperatura na njenoj površini dostiže 1.500 Celzija.

Kepler je ime svemirskog teleskopa lansiranog 2009. godine, s ciljem otkrivanja planeta sličnih Zemlji izvan Sunčeva sistema. Teleskop ima ultraprecizan fotometar koji mjeri male otklone u sjaju zvijezda do kojih dolazi kada neka od planeta prođe ispred nje, navodi NASA i dodaje da se veličina planete može izračunati prema trajanju tih periodičnih smanjivanja sjajnosti. Astronomi su već otkrili planete izvan Sunčeva sistema koje su po masi sličnije Zemlji, ali do sada nijedna nije bila tako mala.