Business

Damir Kalmar, direktor Stanić Tradea: U 2011. ćemo nastaviti pozitivan trend

0

Damir Kalmar, direktor Stanić Tradea: U 2011. ćemo nastaviti pozitivan trend, Life.baAko promatramo generalnu sliku bosanskohercegovačkog tržišta, ekonomska kretanja, te uticaje krize koji su široko prisutni u svim sferama života, onda konačna ocjena poslovanja Stanić Tradea u 2010. godini sigurno ima pozitivan karakter. Izjavio je ovo u razgovoru za Urban magazin Damir Kalmar direktor Stanić Tradea. Pojašnjava kako su, i pored toga što je 2010. bila obilježena poslovnim izazovima i zamkama, ipak su, kako ističe, pronašli pravi put koji ih je doveo ne samo do pozitivnog rezultata, već je osnažio njihovu poziciju na tržištu i, što je najvažnije, naučili su kako iskoristiti uticaj kriznih čimbenika u unapređenju i izgradnji same kompanije.

–          Kroz godine napornog rada na tržištu BiH postali smo nezaobilazan čimbenik u svim segmentima tržišta i tržišnih atributa, što ćemo svakako nastojati iskoristiti u vremenu koje je pred nama. Ako govorimo o rezultatima u 2010., s ponosom moram istaknuti da smo premašili realizaciju ostvarenu u 2008. i, naravno, 2009. godini, kaže Kalmar.

Dodaje da su, s obzirom na to da je vrsta roba sa kojima rade (CE) doživjela, pored građevinske i industrije namještaja, možda i najveći  pad u zahtjevu tržišta i prioritetima kod kupovine, ovakvi rezultati ponos svih uposlenih u  kompaniji Stanić Trade.

–          Ako prodaju LG proizvoda predstavimo brojkama, možemo reći da je svaki stanovnik BiH na ovaj brend u 2010. potrošio osam KM, što je do prije tri godine iznosilo upola manje, četiri KM. Svaki treći prodani LCD, PDP ili LED u BiH je LG, što ipak mnogo više govori od samih brojeva, ističe Kalmar.

Kako se Stanić Trade suočava i bori sa izazovima krize?

–          Posljednje dvije godine definitivno su obilježene kriznim situacijama koje nisu uobičajene u poslovnom okruženju. I sama reakcija na takve situacije uvijek otvara mnogo više pitanja, nego li nudi logičkih odgovora i definiranih rješenja. Moja ocjena je kako smo u posljednje dvije godine mnogo naučili o samom upravljanju u kriznim situacijama. Ta škola nam je definitivno pomogla da negativne efekte krize pretvaramo u pozitivne rezultate. Uticaj globalne krize i recesije i dalje je prisutan na našem tržištu, te će i naredna godina biti godina okarakterizirana kriznim ekonomskim efektima. Dakle, naš zadatak i cilj je pronaći i na pravi način iskoristiti sve nedostatke ili slabosti naših konkurenata na tržištu, kako bismo u konačnici unaprijedili naše djelovanje na tržištu BiH.

Po čemu se Stanić Trade razlikuje od drugih kompanija iste ili slične branše?

–          Osnova našeg uspjeha u ovom kriznom vremenu je naša fleksibilnost, ali i strukturiranost u planiranju i realizaciji zacrtanih ciljeva i zadataka. Strukturiranost podrazumjeva vrlo jednostavno, ali neminovno načelo rada, posebno u ovakvim situacijama, u kojim se tačno zna po kojim pravilima se ocjenjuju pojedine situacije, pa se u skladu s tim poduzima sljedeći korak, opet popraćen transparentnim pravilima. Mi spadamo u kompanije koje paralelno razvijaju i distributivnu mrežu i vlastiti retail. Koliko god je to u ranijem razdoblju, zbog politike prodajnih cijena i nelojalne konkurencije na bh. tržištu, izgledalo kao nemoguća misija, u konačnici nas je možda baš ta činjenica i održala u životu u ovom turbulentnom kriznom vremenu. U trenutku najtežeg udara svih kriznih čimbenika na tržište BiH, iskazali smo svoju fleksibilnu prednost, te smo se vrlo brzo restrukturirali po novim zahtjevima tržišta, eliminirali sve potencijalne generatore negativnog i neprofitabilnog rezultata, te sve raspoložive resurse stavili u funkciju zdrave i perspektivne produktivne moći. Rezultat svega ovoga je poslije dvije godine još jača, bolja i stabilnija kompanija sa jasno zacrtanim ciljevima i  planovima, koja trenutno broji veći broj uposlenih, ima veći broj partnera u distributivnoj mreži, te u konačnici generira veći profit u odnosu na ranije godine. Ovo je svakako najveći i najznačajniji rezultat kojim se svakako može pohvaliti i Uprava i cijeli tim Stanić Tradea.

LIFE:  Istraživanje ukazalo na veliki problem oglašavanja na streaming servisima

Koje su to novosti vezane za rad kompanije, kao i brendove koje zastupate u godini na izmaku?

–          Pored dobro poznatih brendova sa kojima radimo LG i Philips, ove godine smo pokrenuli i dva nova, HotPoint Ariston i SHARP. Kod HP Ariston prvenstveno tražimo segment proizvoda koji nem nedostaje u LG asortimanu, a visoka kvaliteta samih proizvoda i poznati italijanski dizajn sigurno će privući nove kupce u krug naših distributera i partnera. Sharp, kao vodeći svjetski proizvođač panela za LCD I LED TV aparate, u portfolio proizvoda koje distribuira naša kompanija donosi tehnološki najsavremenija i najkvalitetnija rješenja. U završnoj fazi je realizacija ugovora o zastupanju SONY proizvoda od naredne godine. Također, želim istaknuti kontinuirani rad na unapređenju i nadgradnji vizualnosti naših prodajnih objekata „Techno Shop“. Mogu reći da je Stanić „Techno Shop“ postao prepoznatljiv kao “brend“ u kom god gradu da se nalazi, kako vizuelno, tako i kroz sada već poznati slogan koji ga promovira – “Kod nas kvalitet ima najbolju cijenu“, a koji je potvrđen od strane naših kupaca, s obzirom na njihove stalne posjete našim prodajnim objektima.

Šta je najveća vrijednost kompanije na čijem ste čelu?

–          Svakako je to tim vrijednih, predanih i pouzdanih djelatnika Stanić Tradea koji su svo proteklo vrijeme imali bezrezervnu podršku i vjeru u sve odluke i zahtjeve Uprave, te im stvarno od srca češtitam na postignutim rezultatima. Naravno, jednako vrijedna je i čitava armija naših partnera-distributera, manjih ili većih po obimu prometa; oni zajedno s nama prolaze i dobre i loše faze u poslovanju, ali, siguran sam, duboko uvjereni u ispravnost i opravdanost svog izbora i zajedničkog nastupa na bh tržištu. Ova činjenica čini me jako ponosnim na čelu kompanije Stanić Trade.

Kakvi su planovi za narednu godinu?

Damir Kalmar, direktor Stanić Tradea: U 2011. ćemo nastaviti pozitivan trend, Life.ba

Prilikom posjete Koreji našlo se malo vremena za upoznavanje tradicionalnih običaja

–          Planovi su dosta ambiciozni i, kao što sam rekao, mi smo tek na početku ostvarenja velikih i ozbiljnih ciljeva. Mislim kako je pravo vrijeme da napravimo taj iskorak naprijed i još više i ozbiljnije zauzmemo pozicije na tržištu koje nam pripadaju. Razvoj kompanije vidimo u tri osnovna pravca djelovanja, i to kroz proširenje retaila, unaprjeđenja i proširenja distributivne mreže, te kroz nove atraktivne programe koje ćemo ponuditi našim kupcima. Naša primarna zadaća je pružiti kupcima više, kvalitetnije, sigurnije, bolje, jednom riječju – drugačije od ostalih. Ova zadaća nije jednostavna niti lagana, ali smo vremenom dokazali sebi i drugima kako to možemo. Uvjeren sam kako je naredna godina također i godina nastavka pozitivnog trenda rasta u kompaniji Stanić Trade.


Comments

Comments are closed.

You may also like