Mostarski aerodrom odavno je bolna tačka grada na Neretvi. Aerodrom godinama loše posluje, iako bi zbog lokacije trebao i mogao poslovati puno bolje. Prošle godine kroz tu zračnu luku prošlo je manje od 2.000 putnika, što je daleko najlošiji rezultat od svih aerodroma u regiji.
Godinama je nejasno zbog čega je to tako. Građane pogotovo boli činjenica da se svake godine u to poduzeće slije velika količina novca ali bez vidljivog učinka. Ostaje vidjeti hoće li tako biti i ovaj put jer će aerodrom opet dobiti nekoliko milijuna maraka s različitih razina vlasti, te hoće li se obistiniti najave novog uzleta mostarskog aerodroma u ovoj godini.
Sporazum za spas?
Naime, predsjednik Vlade Hercegovačko-neretvanske županije, Nevenko Herceg, i gradonačelnik Mostara, Mario Kordić, u srijedu su potpisali Sporazum o načinu izvršenja obveza HNŽ-a prema Gradu Mostaru. Sporazum je prema riječima potpisnika dokaz uspješne suradnje Grada Mostara i Vlade HNŽ, a sve u cilju dobrobiti i grada i županije.
U više navrata je to, kako su naveli, potvrđeno kroz Strategiju razvitka Županije, posebice kroz turizam kao jednu od najbitnijih grana gospodarstva. Upravo tim povodom će se sredstva u iznosu od osam milijuna maraka prioritetno usmjeriti u Zračnu luku Mostar, čiji je vlasnik i Grad, a kako bi se na kvalitetan način iskoristili potencijali i bili dostupni turistima iz cijeloga svijeta.
– Uvjeren sam kako će se ostvariti planovi i najave čelnika grada Mostara o ponovnom uspostavljanju letova – osobito niskotarifnih kompanija s kojima su već obavljeni određeni razgovori, a tomu će zasigurno doprinijeti i izdvajanje značajnih proračunskih sredstava, rekao je premijer Nevenko Herceg.
Četiri tranše
Sukladno sporazumu prvi milijun će biti uplaćen već ovih dana, dok će se tijekom godine uplatiti još jedan. Treća i četvrta tranša u iznosu od po dva milijuna će se uplatiti do kraja 2023. odnosno 2024, a ostatak od oko 1,8 milijuna tijekom 2025. godine.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić je također izrazio veliko zadovoljstvo.
– Iznos koji je definiran Sporazumom u idućim godinama koristit će u proračunu Grada prioritetno za potrebe Zračne luke kako bismo dobili komparativnu prednost kada su u pitanju turizam i gospodarstvo. Naravno, sredstva će biti korištena i za druge projekte Grada. Generalno mislim da je dobar put rješavati međusobne odnose, pa i sporove kroz dijalog. Držim kako će ovaj sporazum doprinijeti boljitku građana Mostara, ali i cijele županije. Radi se o javnom novcu svih nas. Nema opraštanja već smo našli model i mogućnost kako dodatno naći sredstva koja se nalaze u javnom prostoru do kojih mi nismo mogli doći iz konkretnih razloga jer postoje i druge obaveze vlade. Mislim da je ovo win-win situacija da dođemo ranije u mogućnost korištenja tih sredstava, dodao je Kordić.
Zasad bez letova, šta dalje?
Upitan da prokomentira o kojim zračnim linijama se pregovara, Kordić je kazao kako je prerano govoriti o tome te da u ovom trenutku može potvrditi samo sezonsku liniju Dusseldorf – Mostar, ukoliko ne bude problema s pandemijom koronavirusa.
Dio oporbe u Gradskom vijeću usprotivio se sporazumu, o čemu je još na sjednici kada je odluka usvojena govorila Irma Baralija (NS). Ona se oglasila i nakon što je sporazum potpisan, tvrdeći da je po srijedi “čisti kriminal u režiji dvije vladajuće stranke”.
S druge strane gradonačelnik Mostara istaknuo je da je ovo “win-win” situacija.