U krizi koja nas je pogodila i život nam okrenula naglavačke, mnogi bi se mogli naći kod kuće duži vremenski period. Na koji način povećati produktivnost, održati dobro fizičko i mentalno zdravlje i ne provesti cijeli dan u pidžami kada radite kod kuće?
Za početak, mnogima će možda najveći izazov biti premještanje iz kreveta na kauč, ali to treba početi puno prije nego počnete s radom. Ne treba zaboraviti da ste, iako kući, u biti na poslu, te sjedenje u pidžami osam sati nije najbolje rješenje, stoga mora postojati fizički „prekidač“- kao što su pranje zubi i oblačenje, kako biste se prebacili na rad. Naravno, to mogu biti i vaši uobičajeni jutarnji rituali, poput ispijanja kafe ili omiljenog čaja ili kratke šetnje te odlaska u prodavnicu. Svakako, „višak“ vremena koji vam je trebao za odlazak na posao možete potrošiti i na doručak uz manje stresa ili ga možete provesti s najdražima.
Uredite prostor za rad
Ako već niste, onda je vrijeme da si uredite prostor za rad. Poželjno je da imate izdvojen kutak za rad, kako bi vas podsjetio da, iako ste kući, imate isti nivo odgovornosti. Ne zaboravite da se od vas očekuje maksimalna profesionalnost i posvećenost poslu kao i da ste u uredu. Osim toga, vjerojatno ćete sastanke uživo i razgovore s kolegama zamijeniti videopozivima, a to je još jedan razlog da budete izdvojeni od ostalih dijelova stana i ukućana. Na taj način će oni proteći u miru, a vi ćete biti usredotočeniji.
Radno vrijeme i disciplina
Rad kod kuće ima i mnogo zamki, posebno ako ne razgraničite radno vrijeme i prepustite se privatnim stvarima dok ste još na poslu. Stoga bi se trebali pridržavati radnog vremena, a vrijeme za pauze, pregledavanje društvenih mreža ili dopisivanje s prijateljima ograničiti. Ukućanima dajte do znanja da, iako ste kući, morate biti koncentrirani i odgovorni za svoj posao i da ćete im se, kad završi vaše radno vrijeme, moći posvetiti. Dobra organizacija i disciplina jako su bitni za efikasnost i postizanje radnih ciljeva.
Postavite realne ciljeve
Budite realni u onome šta možete postići tokom jednog dana. Ako vam je na spisku obaveza sto stvari, naravno da ih nećete moći riješiti. Umjesto toga, odaberite tri do pet koje trebate uraditi, a cilj je da većina završi prije ručka, jer poslije podne radna sposobnost opada za 20 posto.
Iako vam se čini da kod kuće imate veće mogućnosti, ne upadajte u zamku pretjerane ambicioznosti. Budete realni i moći ćete postići više, a umjesto razočarenja jer niste napravili sve, osjećat ćete se zadovoljno jer ste odradili zacrtano.
Pravite kraće pauze
U uredu je vaš radni dan isprekidan, bilo sastancima, pauzom za ručak, ili odlaskom do toaleta. Iako to može biti frustrirajuće, oni dijele dan i prirodno presijecaju radno vrijeme. Suprotno tome, rad kod kuće može biti vrlo nestrukturiran. Bez planirane interakcije licem u lice, razgovora i dogovora s kolegama ili klijetima, taj rad može potrajati duži neprekinuti period.
Da biste bili produktivni, potrebno je da sami sebi nametnete strukturu rada. Na primjer, koncentrirajte se na rad od 45 do 60 minuta, a potom napravite kraće pauze. Istraživanja su pokazala da više kraćih pauza tokom dana bolje utječe na produktivnost nego duže, ali rijeđe pauze.