Iako Mostar ima sve predispozicije za kvalitetan razvoj zračne luke, iz nekog ‘misteriozonog’ razloga mostarski aerodrom praktički ne funkcionira od početka pandemije korona virusa. Čak što više, to je jedini aerodrom u cijeloj regiji koji se nije uspio oporaviti od negativnog utjecaja pandemije, i skoro dvije godine ne uspijeva uspostaviti nijednu redovnu liniju.
Da nema pokojeg čarter leta sportskih klubova koji povremeno odlaze na europska natjecanja, s mostarskog aerodroma praktički ne bi ništa ni letilo, a ni sletilo na njega. Osim ptica.
Zračna luka Mostar najavljivala je proteklog proljeća za kolovoz i rujan ove godine charter letove iz Italije, Poljske i Irske čija bi realizacija ovisiti o zakonskim i drugim propisima vezanim za ograničenja putnika uzrokovanih pandemijom covida-19.
Prošao je kolovoza, prolazi i rujan, a letovi iz Italije, Poljske i Irske ne slijeću u Mostar. Naravno da nikakve veze ograničenja vezana za covid nemaju, jer ti isti letovi bez ikakvih problema slijeću na okolne aerodrome. Tako smo prije nekoliko dana pomalo informaciju da je prije nekoliko dana 170 putnika iz irskog Corka trebalo sletjeti u Mostar.
Bio bi to prvi normalni ovogodišnji let, ukoliko ne računamo putovanja igrača Veleža i dolazak Red Bullovih skakača, ali ni on se nije dogodio i to zbog toga, kako je objavljeno, jer su imali kvar i odlučili sletjeti u Zadar umjesto u Mostar.
Građani se s pravom pitaju da li se mostarski aerodrom planski uništava da bi se tako pogodovalo drugim zračnim lukama, pogotovo u susjednim zemljama? Jasno, to je teško dokazati, ali podatci drugih zračnih luka u BiH i susjednim zemljama pokazuju da se itekako može uspješno raditi i u pandemiji, ali Mostar iz nekog razloga korača prema samouništenju.
Aerodrom Banja Luka u srpnju ove godine oborio je sve rekorde kada je imao najveći broj putnika tijekom jednog mjeseca u svojoj povijesti. Samo u tom mjesecu kroz taj aerodrom prošlo je 27.829 putnika, što predstavlja povećanje od 63 posto u odnosu na 2019. godinu. Oporavak bilježe i svi ostali aerodromi u regiji, a jedino onog mostarskog nema ni na jednoj mapi letova.
U BiH se čak grade nove zračne luke poput one u Bihaću i Trebinju, što znači da svi računaju iskoristiti potencijal. Jedino se u Mostaru ništa ne miče. Putnika zasada nema, a sve su prilike da ih neće ni biti.
U prošloj 2020. godini kroz mostarsku Zračnu luku prošla su tek 1.678 putnika. Godinu ranije broj putnika iznosio je 34.207, što je dosta manje ako usporedimo poslovanje aerodroma u Tuzli ili Sarajevu.
Najveći broj putnika Zračna luka Mostar imala je još 2013. godine kad je zabilježeno njih 78.205, te 2015. godine kad je zabilježeno 75.244 putnika. Nakon 2015. godine broj putnika je u konstantnom padu, i prije Covid pandemije.