[život poslije korone] Modna industrija

- Advertisement -

Pandemija koronavirusa opustošila je modnu industriju: odgoda putovanja i socijalno distanciranje prisilili su trgovine i tvornice na zatvaranje, a modni događaji su odgođeni ili otkazali.

Modna industrija, baš kao i većina ostalih, pod velikim je pritiskom zbog situacije uzrokovane panedemijom koronavirusa; prodaja odjeće drastično je pala, modne sedmice te događaji s crvenih tepiha otkazani su ili odgođeni.

Ovogodišnja Coachella, jedan od najpopularnijih muzičkih festivala, koji osim muzičkih prati i postavlja i modne trendove, zakazan za april, odgođen je za septembar.

Najveći modni događaj, rezerviran svake godine za maj, čuvena Met Gala također je odgođena, kao i brojna predstavljanja kolekcija modnih kuća od Armanija, Diora, Guccija, Hermèsa, Max Mara, Prada i Versace…kao i sedmice mode širom svijeta, od Sydneya do Sao Paula.

Prema svemu sudeći, vjerojatnije je da ćemo barem nekoliko idućih mjeseci gledati fotografije slavnih u pidžami nego u haute couture.

Kako bi pomogle u trenutnoj situaciji i odgovorile potrebama, neke od najvećih modnih kompanija su usmjerile svoju proizvodnju. Tako je konglomerat LVMH potpuno zaustavio proizvodnju parfema i počeo proizvoditi sredstva za dezinfekciju, dok su Chanel, Burberry i Hermès usmjerili svoje napore u izradi maski i medicinskih odijela.

I online prodaja značajno pala

Za mnoge svjetske brendove prihvaćanje digitalnih trendova bilo je nužno kako bi se prilagodili situaciji i usmjerili prodaju kroz svoje web shopove i društvene mreže i tako zadržali pažnju kupaca.

Ipak, za sve koji su vezani za modnu industriju postoje ozbiljne zabrinutosti jer je i online prodaja značajno pala. Svi ti modni događaji su uvijek više od blistave zabave za pokazivanje zvjezdanih outfitova. Sastavni su dio modne industrije i poslovanja, služe za izlaganje brendova, što je ključno za marketing; okupljaju kupce, urednike, modne magove, poznate i utjecajne ličnosti.

Ilustracija

Iza kulisa, u salonima se obavlja prodaja, a emisije koje ih prate i zapošljavaju od producenata, modela, šminkere i frizere i mnogih drugih, rade na tome da modeli i odjeća izgledaju najbolje. Fotografije zvijezda, slavnih osoba i modela uličnih stilova na putu za revije često nadahnjuju kupce, pa se postavlja pitanje može li modna industrija funkcionirati bez takvih događaja.

Čak i prije nego što je mračni spektar koronavirusa zaustavio svijet, modne revije su sve više dolazile „pod paljbu“ zbog svog formata i onečišćenja prirode. Očigledno je da su promjene bile nužne.

Modne revije u novom formatu

I urednica američkog Voguea Anna Wintour u intervjuu za novi broj izjavila je kako je virus gurnuo modnu industriju u neizbježne promjene u načinu na koji funkcioniraju revije i općenito proizvodnja koja se sve više okreće održivosti.

„Nema šanse da ćemo se vratiti na staro. Showovi su bili veliki i skupi pa se odmah moramo pozabaviti tim zaista važnim pitanjima“, rekla je Wintour.

Wintour je najavila globalne razgovore Voguea o budućnosti modnih revija kakve smo dosad mogli vidjeti, online trgovini i budućnosti maloprodaje.

O digitalnim se alternativama razgovaralo i povremeno se prakticiralo i ranije. Međutim, bila je potrebna pandemija da potakne barem jednu sedmicu mode da u potpunosti postane digitalna.

Irina Shayk

Krajem prošlog mjeseca Šangajska sedmica mode za sezonu jesen 2020. prva je koja je održana digitalno. Na njoj je oko 150 brendova predstavilo svoju odjeću na kanalu Tmall.

Ovaj online eksperiment se pokazao izuzetno uspješnim ne samo za brendove, već i za klijente i kupce koji su mogli odmah reagirati i učestvovati te, naravno, kupovati i naručivati viđeno.

Joshua Hupper, osnivač modne kompanije Babyghost, izjavio je tada za WWD da je online revija idealna varijanta, jer su svi mogli ‘doći’ na događaj, bez obzira gdje se nalazili.

„Imali smo oko 3000 online gledaoca, ne mogu ni zamisliti kako bi to uživo izgledalo, da imate toliko gostiju, koliko vam mjesta treba. Ovako možete pozvati sve koje trebate i želite da vide vašu kolekciju, kapaciteti prostora nisu vam bitni“, dodao je Hupper.

I British Fashion Council odlučilo je spojiti revije ženske i muške odjeće te Londonsku sedmicu mode prebaciti na digitalnu platformu kojoj će moći pristupiti svi modni entuzijasti.

Caroline Rush, izvršna direktorica BFC-a, kazala je da nas trenutna pandemija sve potiče da ozbiljno razmislimo u kakvom društvu živimo i kako želimo živjeti i poslovati kada se to završi.

Ilustracija

„Stvarajući Fashion Week u novom formatu, prilagođavamo digitalne inovacije koje najbolje zadovoljavaju naše trenutne potrebe i postaju nešto poput globalne demonstracije budućnosti“, kazala je Rush.

Slijedeći navedene primjere, većina aspekata modne industrije mogla bi se poboljšati prelaskom na digitalno, a uz zabrinjavajuće podatke o prodaji i prognoze, ovo je vrijeme da modne kompanije iskoriste digitalni potencijal.

Iako potrošači možda nisu sasvim spremni potpuno se odreći ljudskih interakcija, postoji nada da će se odlučiti da kupuju manje i kupuju bolje. Recesije imaju tendenciju da dovedu do štednje, pa ćemo razmisliti o svojim kupovnim navikama, okolišu i kako možemo podržati održiviju modnu industriju.

Pročitajte još sadržaja iz Life serijala Život poslije korone na ovom linku

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Stigla je Keune revolucija u njezi obojene kose

Svjetski kozmetički brend za profesionalnu njegu kose Keune Haircosmetics...

Jedna od najljepših glumica preminula u 32. godini

Poznata indijska glumica i manekenka Poonam Pandey preminula je...

Ovo su najbogatiji ljudi u BiH

Portal BiznisInfo.ba je sačinio je listu najuspješnijih preduzetnika pa...