0

Legenda kaže da se negdje u svijetu, svaki dan, svake minute proda po jedna bočica slavnog Chanel no. 5 parfema.

Totalna istina ili ne, gotovo cijelo stoljeće od njegovog nastanka, Chanel No.5 se i dalje smatra jednim od najprodovanijih parfema ikad.

Piše: Sanja Savić

Ono što izdvaja Chanel No.5 od ostalih mirisa tog vremena – uglavnom cvijetnih u kombinaciji jasmina, jorgovana ili ruže – bila je njegova “apstraktna” konstrukcija i pretjerana upotreba aldehida.

Legenda tvrdi da je Ernest Beaux stavio preveliko dozu aldehida u slavnu bočicu pod brojem 5, a da li je to bilo slučajno ili namjerno, do danas ostaje misterija o kojoj se samo nagađa.

Čak i sama priča o Coco Chanel pomalo podsjeća na legendu. Gabrielle Bonheur Chanel rođena je 19. augusta 1883. godine u francuskom selu Saumuru, a sa još dvije sestre napuštana je od strane oca sa svojih 12 godina.

Nakon odrastanja u sirotištu, Gabrielle Chanel je 1910. godine otvorila svoj prvi pariški butik u ulici 21 Rue Cambon u kojem je kreirala i prodavala šešire.

Svoje ime je izgradila prodajom šešira, ali i odjevnih komada koji ne samo da su bili lijepi i elegantni, već su bili i oslobađajući za žene koje su se u tom periodu stezale teškim, čvrstim korzetima.

Sa određenom dozom zanemarivanja društevnih etiketa i brojem žena u gradu koje su obožavale njene kreacije, Coco Chanel je postala sinonim za dobro obučenu, samopouzdanu ženu.

Chanel No.5 parfem – legenda koja odolijeva vremenu, Life.ba

Chanel No.5 parfem

Do početka 20-ih godina, brend Chanel je je već važio za fenomen u francuskim modnim krugovima, a do kraja 1921. godine, Coco Chanel je bila jedna od najpoznatijih ženskih modnih dizajnera u Fracuskoj sa buticima širom Pariza, Deauvillea i Biarritza.

Miris majčinog svježeg sapuna iz djetinjstva je ostavio ogroman trag u njenom sjećanju, pa je njena sljedeća smjernica u karijeri bila da dizajnira parfem, što je već bio trend među ostalim modnim kućama u Fracuskoj.

Ono čemu su svi parfimeri težili jeste miris koji odiše svježinom i čistoćom, a u to vrijeme jedini način da se postigne taj efekat bila je upotreba citrusa poput limuna, bergamota ili narandže koji su mirisali lijepo, ali se nisu zadržavali na koži.

U to vrijeme hemičari su već izolovali organske spojeve aldehide koji su mogli postići ovaj efekat, ali kako su bili izuzetno moćni, parfimeri su oklijevali da ih koriste.

U ljeto 1920. Coco Chanel je sa svojim tadašnjim ljubavnikom knezom Dimitrijem Pavlovichem otišla na Azurnu Obalu gdje je upoznala Ernesta Beauxa, rusko-francuskog hemičara i parfimera koji je radio za rusku kraljevsku porodicu.

U to vrijeme, otmjene, bogate žene su nosile parfeme koji su replicirali samo jedan cvijet, dok su se teški parfemi poput mošusa i jasmina smatrali nečim što nose žene nižeg klasnog staleža ili prostitutke da bi provukle pažnju muškaraca.

LIFE:  [foto] Dvije godine od požara u Notre Dameu: Još se čeka početak obnove

Chanel No.5

Coco je željela da njen parfem bude mješavina svježine i senzualnosti. Nakon 10 mjeseci rada, Ernesto je za Coco Chanel kreirao deset različitih parfemskih uzoraka u broju od 1 do 5 i 20 do 25.

Vjerujući da je pet njen broj koji joj donosi sreću, Coco je odabrala uzorak pod brojem 5, a njegovo zvanično lansiranje je simbolično uslijedilo 5. maja 1921. godine.

Kako bi proslavila svoj mirisni privijenac, Coco Chanel je Ernesta i prijatelje izvela u restoran na Rivijeri, a oko stola za kojim su sjedili se proširio miris zbog kojeg se svaka žena u prolazu zaustavljala da pita šta je to i odakle dolazi.

Po prvi put u istoriji parfema nastao je miris koji je uravnotežio mošus, jasmin, ylang-ylang i sandalovinu sa mirisom moćnih aldehida kako bi se postigao osjećaj svježine i senzualnosti, a uspjeh parfema je bio gotovo instantan i spektakularan.

Chanel No.5 je u Evropi za kratko vrijeme zadobio status fenomena, a 1924. godine je po prvi put predstavljen i u New Yorku gdje je izauvao potpunu pomamu i euforiju.

Pored toga što je predstavljao revolucionarnu parfemsku kreaciju, za uspjeh Chanel No.5 je zaslužna i sama Coco Chanel koja je konstantno osmišljavala načine kako da parfem još više izreklamira.

Jednom prilikom je svim američkim vojnicima koji su se zatekli u Parizu potpuno besplatno ponudila bočicu parfema kako bi je oni po povratku kući u Ameriku poklonili svojoj djevojci ili ženi.

Elegantna pravougaona bočica nije bila prva za najprodavaniji parfem svih vremena. Kako se prvobitno bočica sa zaobljenim vrhom pokazala previše krhkom, Coco je osmislila novi oblik inspirisan Place Vendomeom u Parizu. Dodala je legendarno duplo “C” crnom voštanom pečatu na vrat bočice iz 1921, i najpoznatiji logotip u svijetu je kreiran.

Chanel br. 5 je postao dio kolekcije Muzeja savremene umjetnosti u Njujorku 1959, a postao je i tajno oružje mnogih slavnih ličnosti, od Marilyn Monroe i Nicole Kidman, do Nigella Lawson i Melanie Sykes. Kada su Marilyn Monroe u jednom razgovoru pitali u čemu odlazi na spavanje, kratko je odgovorila – „Samo Chanel No.5, naravno.“  Parfem Chanel No.5 je zauvijek postao simbol ženstvenosti i luksuza.

Danas gotovo da nema uticajne slavne glumice ili manekenke koja nije na neki način reklamirala ili bila zaštitno lice kampanje za Chanel No.5.

Najnoviji podaci pokazuju da je ovaj parfem u Velikoj Britaniji najprodovaniji u posljednjih 25 godina, a eksperti za parfeme čak tvrde da ovaj parfem ženu čini atraktivnijom.

Priče o nastanku Chanel No.5 su i danas obavijene su mnogim kontroverzama i  misterijama, ali je neosporno da ima gotovo mitsku auru koja je nemjerljiva sa bilo kojim parfemom ikad kreiranim.

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like