BlogSarkazam

Sezona parenja političara i naroda

0

            Svaka parna kalendarska godina Bosni i Hercegovini donese uzbudljivu jesen obilježenu izborima. One godine koje nazivano prestupnim nam tako redovno donose lokalne izbore, dok se u ovima koje jesu djeljive sa brojem dva a nisu sa brojem četiri po pravilu održavaju izbori za više nivoe vlasti.

Piše: 

Dakle, sedmog oktobra će u Bosni i Hercegovini biti održani sedmi poslijeratni opći izbori i po sedmi put će birači svoje glasove dati onim kandidatima koji su ih tokom kampanje uspjeli uvjeriti da baš oni zaslužuju te toliko željene glasove koji lagodan život o trošku poreznih obveznika znače.

Ovo „tokom kampanje“ treba uzeti sa rezervom pošto izborna kampanja u ovoj zemlji nikad ne prestaje, tako da vrijedi naglasiti da ovdje o kampanji govorimo kao o onom mjesecu koji prethodi izborima i u kojem se prave predizborni skupovi, nosaju zastave, iskorištavaju volonteri, lijepe plakati i ispaljuju parole.

„Svršimo zajedno“

Kad smo kod parola i slogana, čini se kako je sa najoriginalnijim sloganom ove izborne kampanje izišao jedan kandidat Hrvatske demokratske zajednice BiH čiji billboard krasi poruka „Svršimo zajedno“. Svakom razumnom čovjeku je odmah jasno da je ovaj kandidat želio svojim biračima nedvosmisleno poručiti kako će on s njima ostati do samoga kraja, šta god taj kraj predstavljao. No, kako u Bosni i Hercegovini glasanje i oglašavanje nisu razumni procesi njegova parola se nekako shvatila kao poziv na zajednički orgazam, vjerovatno u onom momentu kada kampanja kulminira danom izbora a glasački listići penetriraju u one kutije koje je dala Centralna biračka komisija (CIK).

Ruku na srce, u ovom sloganu nema ništa loše, tim prije jer je i sama Centralna izborna komisija pozvala političke aktere da se suzdrže od zapaljujuće retorike dok za napaljujuću nisu ništa rekli.

Na kraju krajeva, čovjek je samo pošteno napisao ono što svi odavno znamo – da izborna kampanja i izbori ustvari predstavljaju sezonu parenja političara i naroda i da je sve to jedna velika igra udvaranja i zavođenja atraktivnog biračkog tijela. Ko god misli suprotno neka samo povuče određene paralele sa životinjskim svijetom…

U sezoni parenja životinje luče feromone, šire mirise, uljepšavaju se, izvode određene rituale, grade nastambe, poklanjaju darove, upuštaju se u borbe sa protivnicima – znači u manjoj ili većoj mjeri iskazuju sve elemente koje sadrži prosječna izborna kampanja. Razlike su samo u tome što – primjerice – nekim govedima miriši mošus a nama asfalt, što jeleni ukrštaju rogove na proplancima umjesto da ukrštaju argumente u televizijskim emisijama, što pauni ne nose Armanijeva i Bossova odijela nego se šepure onim perjem koje im je dragi Bog dao i što oni hudi dabrovi ne presijecaju crvene vrpce na svojim branama nego ih puste u rad bez prevelike pompe.

Sve ovo su neke obične paralele sa uobičajenim ritualima životinja kada je osvajanje partnera u pitanju ali priroda nam daje brojne čudnovate oblike života sa još čudnovatijim oblicima ponašanja. No, nema tog prirodnog čuda kojem čovjek kao društvena životinja ne može parirati tako da i najčudniji rituali parenja u prirodi mogu naći svoje pandane u ponašanju političara tokom kampanje.

Primjer pauna

Uzmimo, naprimjer, eto tog pauna. Prije nego što raširi repno perje, paun se pretvara da je pronašao hranu i na taj način skreće pažnju na sebe. Gladna paunica se tu ponada nečem konkretnom od čega se živi ali zauzvrat dobije narcisoidnog hvalisavca koji nema šta ponuditi. Svaka sličnost sa predizbornim pričama o boljem životnom standardu i rednim mjestima je… neizbježna.

Prugasta guja je sljedeća životinja čiji neobični ritual zavođenja ima sličnosti sa izbornom kampanjom. Ovdje se više stotina mužjaka bore za naklonost ženke i to tako da opsjednu sa svih strana, baš kao kandidati prosječnog birača. U tom zmijskom klupku se često zna desiti da kandidati u svojoj borbi i udave svoju biračicu, što je otprilike nivo brige za birača koji se pokazuje u izborima na našim prostorima.

LIFE:  Službena zabilješka br. 20: Bez bruke nema nauke

U sezoni intenzivnog pokretanja građevinskih radova, valja spomenuti pticu vrtlaricu – krilato stvorenje koje nastanjuje predjele Australije i Nove Gvineje. Ovdje kandidat svoju ciljnu grupu zavodi gradnjom gnijezda uz optičku iluziju da je gnijezdo veće nego što jeste. Ovo postiže redajući kamenčiće od najmanjeg ka najvećeg a nakon izbora biračica sama dovršava gradnju. Lažu pri izgradnji objekta koje uz to grade o trošku birača, hmmm… Poznato odnekud?

Miš torbar

Miš torbar je takođe čudnovat kandidat kojem kampanja parenja traje – ne biste vjerovali – tri do četiri sedmice. Za vrijeme kampanje ovaj miš… recimo da pokušava da zadovolji što šire biračko tijelo što ga toliko iscrpi da mu otpadne dlaka i oslabi imunitet do te mjere da ugine pred kraj kampanje i ne pređe izborni prag. Ovdje se vidi značaj optimizacije resursa i definiranja ciljne grupe jer nije se rodio ko bi sav narod zadovoljio.

A narod k'o narod, nekad se čini kako stalno glasa za iste kandidate još otkako je stekao pravo glasa. Baš kao prerijska voluharica. Ovom glodaru se prilikom prvog… izlaska na izbore naučno rečeno „desi nešto u glavi“ što ga čini nesposobnim za promjenu partnera, baš kao i našem prosječnom biraču koji bi želio promjene a uvijek glasa za istu stranku. Politička monogamija je čudo prirode, moglo bi se reći.

Kod nekih vrsta pravo da budu odabrani imaju samo alfa-mužjaci. Takva je, naprimjer, riba ciklid gdje ostali mužjaci poštuju striktnu hijerarhiju do te mjere da potisnu svoju spolnost i maltene postanu ženke. Kad alfa-mužjak nestane njegovo mjesto zauzme neki drugi kojem za ovu prigodu ponovo narastu genitalije. Nećemo reći da ovo podsjeća na klasični koncept liderstva u našim političkim strankama ali nećemo reći ni da ne podsjeća.

Još jedna zanimljiva stvar kod izbora jeste negativna kampanja. Nekad kandidati u pokušaju da osvoje glasove stvaraju zaglušujuću buku i nastupaju agresivno preko svake mjere. Primjer takvog udvaranja biračkom tijelu u prirodi nalazimo u dalekoj Tasmaniji gdje je tasmanski vrag u želji da bude izabran spreman da vrišti, ujeda i bori se svakim ko mu stane na put. Agresivni su čak i prema biračkoj bazi pa napadaju i ženke, što je sve skupa jako kontraproduktivno pa tasmanski vragovi uglavnom kratko žive i sa scene nestaju sami i omraženi.

Kabasti simboli divljeg svijeta

Ponekad partije ili kandidati negativnom kampanjom toliko zagade javni prostor ali im se to zna i isplatiti. Ovo znaju čak i nilski konji, ti kabasti i simpatični simboli divljeg svijeta Afrike i kredita u švicarskim francima. Tokom svoje izborne kampanje u sezoni parenja nilski konj izbacuje fekalije u pravcu potencijalnih partnerica i još ih raspršuje helikopterskim pokretima repa. Medijski istupi pojedinih kandidata nisu daleko odmakli od ovoga, čak bi se moglo reći da su nilski konji na višem civilizacijskom nivou jer šta je malo fizioloških nusprodukata naspram ovdašnjih prijetnji ratovima ili uskraćivanjem ljudskih prava?

Uglavnom, narod je tu da strpljivo podnosi sve te silne pokušaje udvaranja partnera koji su ih do sad više puta razočarali lažnim obećanjima, pronevjerenim sredstvima, zaboravljenim kamenima temeljcima, neprincipijelnim koalicijama, govorom mržnje, ubijanjem nade… Političari su opet tu da poput dikobraza uriniraju po onima čiju naklonost žele osvojiti i sve će to trajati još dvije sedmice nakon čega će, baš kao i u svijetu prirode, vrijediti princip – poslije biranja nema kajanja.

Facebook komentari

Engleska: Southgate dobija novi četverogodišnji ugovor

Prethodni članak

Još dva dana do prvog “Dukat FIT BLCITY” noćnog maratona

Sljedeći članak

Možda će vam se svidjeti

Komentari

Komentarisanje nije moguće.

Još u rubrici Blog