Sport

VN Kine: Sve što trebate znati

0

VN Kine: Sve što trebate znati, Life.ba

Ovog vikenda će se održati sedma utrka za Veliku nagradu Kine, na stazi koja je izgrađena 2004. godine u Šangaju.

Sam grad Šangaj veći je od cijele države Bahrain, da ne spominjemo broj stanovnika, jer Šangaj se nalazi na spisku 10 najnaseljenijih gradova na planeti. U Šangaju živi otprilike isti broj stanovnika kao i u širem području Los Angelesa, a interesantno je da je i veći od glavnog grada Kine, Pekinga.

Standardi Formule 1

Kina je godinama pokušavala dovesti ludi najbrži cirkus u svoju zemlju, no bez velikog uspjeha. Prvobitno su pokušavali F1 dovesti na stazu Zhuhai, koja očigledno nije ispunjavala standarde Formule 1. Tek 2001. godine uspjeli su nagovoriti Bernia da potpiše ugovor, ali samo pod uslovom da naprave potpuno novu stazu, koja bi bila smještena negdje u okolici Šangaja.

Bernie, stari lisac, znao je da je Šangaj, daleko bolja opcija po pitanju marketinga nego Peking, koji se također spominjao kao jedna od lokacija gdje bi Kina mogla izgraditi novu stazu.

Nakon potpisivanja ugovora, posao dizajniranja je dat, kome drugome do, Hermanu Tilkeu, koji je dizajnirao stazu u duhu Kine, pazeći da adekvatno prikaže tradiciju i istoriju Kine.  Vrijedni kineski radnici su završili izgradnju u rekordnom roku, za manje od dvije godine. Izgradnja staze, na teškoj močvarnoj podlozi, koštala je 267 miliona eura.

Kad je otvorena, bila je impresivna, kao što je to i danas. Staza može primiti 200.000 gledalaca, a stalna mjesta za sjedenje imaju kapacitet 50.000 ljudi. Ipak, otkako se održava ova utrka, nikada nisu uspjeli prodati sve karte ili popuniti sva mjesta.

Razlog tome su visoke cijene karata, koje su nedostižne običnom narodu u Kini. Cijena najjeftinije karte je često ekvivalent šestomjesečne prosječne plaće kineskog radnika, pa ne čudi što su tribine najčešće poluprazne, ili su popunjene djelimičnim kapacitetom i po partijskoj naredbi.

LIFE:  Odbojkaši Bosne i Hercegovine poraženi u Sjevernoj Makedoniji

Herman Tilke je, kada je radio na planu ove staze, napravio layout staze po uzoru na Mandarinsko slov/glas „Shang“, zašto nema baš adekvatnog prevoda u jednoj riječi, osim što bi to moglo prevesti kao „izdići se iznad“.

VN Kine: Sve što trebate znati, Life.baI cjelokupni kompleks održava kinesku kulturu i tradiciju, a najspektakularniji dio je media centar i restoran, koji su smješteni u 140 metara širokom aluminijskom mostu koji se prostire preko staze. Ovaj most simbolizira ulogu Šangaja, kao vrata svijeta, ujedno i vrata u svijet auto-moto sporta za kineski narod.

Prostor i smještaj za timove se nalazi iza staze u obliku kuća koje su dizajnirane po uzoru na tradicionalne Yu-yuan bašte.

Duboki temelji

Da bi cijeli kompleks smjestili tamo gdje su ga i planirali, kineski graditelji su morali iskopati 40 metara duboke temelje na kojem počivaju sve zgrade i sama staza.

Otkako se održava ova utrka, nijedan Formula 1 vozač nije uspio dva puta pobijediti. Nauspješniji po mjerilima konstantnosti visokih rezultata je Kimi Raikkonen, koji je pobijedio jednom i četiri puta se penjao na jedno od podijumskih mjesta, više nego bilo koji drugi vozač, uz sve to nikada ga nije na ovoj stazi u kvalifikacijama nije nadmašio njegov timski kolega.

Najuspješnija ekipa na ovoj stazi je Ferrari. Interesantno je da je svaka Ferrarijeva pobjeda imala svoje specijalno i posebno značenje. Prvu utrku održanu u Kini, pobijedio je Barrichello za Ferrari, Michael Schumacher je ostvario 2006. godine svoju posljednju pobjedu prije nego je odlučio otići u mirovinu (i vratiti se ove godine), a Raikkonen je pobijedio 2007. godine, ostvarivši tako 200-tu pobjedu Ferrarija u Formuli 1. (PunGas.com)

[nggallery id=50]


Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

You may also like