Mercedes C klase: Generacije se mijenjaju, ali neke stvari ostaju iste (vozili smo)

- Advertisement -


Prva generacija C – klase predstavljena je prije 18 godina s modelom W202, no svi ljubitelji srebrene zvijezde reći će da je otac C- klase zapravo model 190. U Mercedesu su početkom osamdesetih godina počeli razmišljati o proizvodnji kompaktnijeg i jeftinijeg automobila, pa je u prosincu 1982. predstavljena serija W201. Odlike nove serije bile su kompaktnije dimenzije, manja težina i bolja potrošnja, no vozne osobine, sigurnost i pouzdanost prešle su na razinu većih i luksuznijih Mercedesovih modela, zbog čega je W201 i dobio naziv „Bejbi Benz“.

Automobil se isporučivao s patentiranim stražnjim multilink ovjesom razvijenim korištenjem lakših materijala, a na popisu opreme nalazili su se zračni jastuci, ABS i ostali detalji koji su ovoj limuzini osigurali dojam skupljeg modela. S gotovo četiri i pol metra dužine, te širinom od 1,67 i prepoznatljivim kutijastim dizajnom, automobil je imao vrlo dobra aerodinamička svojstva, a ako govorimo o dizajnu, Bejbi Benz je predstavljao pogled u budućnost Mercedesovih modela.

Proizvodnja u tvornicama u Sindelfingenu i Bremenu zaustavljena je u travnju 1993. nakon 1,8 milijuna proizvedenih jedinica. Njemačka tvrtka je svoju vrhunsku tehnologiju u kompaktnom izdanju kasnije označila nazivom C – klasa koji se koristi i danas, a prvi predstavnik je model W202 iz 1993.

Iste godine Mercedes je predstavio prvu generaciju C – klase, model W202 koji je do sve do 1997. i pojave A-klase bio najmanji model. Druga generacija stigla je 2000., a treća predstavljena 2007. sada je osvježena i sa 2000 novih dijelova spremna za borbu s konkurencijom.

Nova C –klasa prošla je klasični proces facelifta, no s obzirom na kvalitetu treće generacije, stručnjaci iz Stuttgarta nisu morali izvoditi čuda. Radi se o blagom zatezanju bora i unaprijeđivanju pojedinih sitnica koje će ovom automobilu sigurno pomoći u zadržavanju odličnih prodajnih rezultata. Najveća razlika vidljiva je na prednjoj masci, koja sada ima veće i elegantnije farove s neizostavnim LED diodama koje služe kao dnevno svjetlo, za razliku od velikih pravokutnih farova na liniji 190 koji su dugo godina bili simbol Mercedesovih modela.

Osvježenu C – klasu možemo još prepoznati i po novim stražnjim svjetlima, masivnijem stražnjem odbojniku, novom dizajnu retrovizora i atraktivnim aluminijskim naplatcima.

Mercedesovi inženjeri potrudili su se i oko unutrašnjosti koja je obogaćena nekim detaljima iz veće E – klase. Crno – bijeli informacijski zaslon sada je zamijenjen zaslonom u boji koji prikazuje sve važne informacije, uključujući organičenje brzine na cesti kojom vozite.


Dosta noviteta ima i na polju sigurnosti, pa ova C – klasa dolazi s deset sustava zaštite temeljenih na najnovijoj radarskoj tehnologiji koja uz pomoć senzora smanjuje mogućnost sudara, posebice po noći. Ako prijeti opasnost od nesreće, automobil će sam usporiti ili u potpunosti zaustaviti vožnju. Attention assist sustav prati ponašanje vozača i upozorava na pauze nakon duge vožnje. Sistem funkcioniše tako da što snima parametre vožnje i način na koji vozač vozi, te ukoliko se pojave bilo kakve anomalije i odstupanja od uobičajenog načina vožnje, sistem će upozoriti vozača da je vrijeme da se zaustavi i da napravi pauzu.

Iako smo se tokom sedmodnevnog testiranja trudili aktivirati ovaj sistem sa izuzetno dugim vožnjama, izgleda da smo ili previše dobri vozači koji voze uravnoteženo i nakon 16 sati vožnje ili sistem baš i ne radi kako treba.

Na popisu opreme nalaze se i sustavi za praćenje mrtvog kuta, te ograničenja brzine, i mnogo toga što će vam pomoći da sigurno stignete na destinaciju.

Uistinu, tehnološki, posljednja generacija C klase je svjetlosnim godinama ispred prve C-klase, što se naravno i očekuje od Mercedesa, pa makar spadao i u entry level Mercedesove game vozila. No i pored svih tehnoloških novotarija sa kojima smo uživali tokom testa u novoj C klasi, postoje neke stvari koje su identične: osjećaj za volanom, pogled preko karakteristične ispupčene Mercedes haube (nema greške, odmah znate da ste za volanom Mercedesa), kvačilo (koje daje identičan osjećaj u svakoj generaciji C-klase), i karakterističan hod mjenjača. Zapravo, kada bi vas neko posjeo za volan prve i posljednje C klase, koje dijele skoro dvije decenije razvoja tehnologije, i pitao vas da odredite u kojem automobilu sjedite na osnovu toga kakav je osjećaj kada pritisnete kvačilo, promijenite brzinu ili na osnovu udobnosti sjedišta – teško da bi iko mogao tačno odgovoriti. To je ono što Mercedesa čini velikim brandom u auto industriji jer stvari koje funkcionišu dobro, oni samo tehnološki usavršavaju do krajnih granica, a neke stvari zauvijek ostaju iste. Kontinuitet koji garantuje kvalitet. Najpopularniji Mercedesov model sada dolazi i s Agility Control sustavom koji kao dio standardne opreme utječe na ponašanje podvozja ovisno o stanju na cesti.

Tu su i intelignenta svjetla koja su nas oduševila tokom testiranja. Za razliku od sličnih sistema koje smo imali prilike isprobati na drugim automobilima, moramo priznati da je Mercedesov sistem definitvno radi besprijekorno i svjetlosni snop idealno prati putanju vozila i ekstremno dobro vrši zadaću osvjetljavanja puta.
Nažalost, nekada automobilski brendovi zaista znaju razočarati u nekim stvarima. Recimo, parking senzori u C klasi nisu serijska oprema nego se moraju doplatiti, a parking senzore u serijskoj opremi prirodno je očekivati kada govorimo o ovom segmentu vozila. Na kraju krajeva, ni prozvodno, parking senzori ne koštaju previše, pa nije baš najjasnije zašto Mercedes ovaj dio opreme nije uvrstio u serijsku proizvodnju. U svakom slučaju, nekako bi se osjećao prevarenim kada bi kupio automobil koji ima raznorazne inteligentne računarske sisteme, a nema jednostavne senzore blizine.

Niska potrošnja

Svaki model obnovljene C – klase ima snažnije motore i manju potrošnju, a to se posebno odnosi na najštedljiviju izvedbu koju smo imali na testiranju – C220 CDI. Vrlo niska emisija štetnih plinova od 117 g / km još uvijek je viša od BMW-ovog rivala 320d, no C-klasa je u ovoj izvedbi i dalje jedan od najčišćih automobila u klasi.

Iako je riječ o najekonomičnijem modelu C – klase, C220 CDI je sve samo ne spor. Sa 170 konja 100 km/h hvata za 8,4 sekunde. Problema nema ni kod pretjecanja zahvaljujući okretnom momentu od 400 Nm, a ponosni vlasnici najviše će hvaliti potrošnju od 5 litara na 100 km. Niska potrošnja veliki plus u današnja vremena. Uz to, testni model nosi oznaku i AMG koja se ovaj put odnosi na paket opreme, vizuelne dodatke, ali i ovjes, koji je krući nego kod standarnde verzije, što omogućuje dosta agilnu vožnju, ali kao posljedicu ima nešto lošiju udobnost nego smo navikli u Mercedes automobilima.

Svi modeli mogu se opremiti šesterostupanjskim ručnim mjenjačem ili sedamstupanjskim 7G – tronic automatikom koji u „Sport“ modu brže mijenja stupnjeve.

[nggallery id=476]

Nakon upoznavanja s osvježenom C – klasom, možemo samo reći da očekujemo nastavak zanimljivog dvoboja s BMW-ovom serijom 3. Nova generacija C – klase dobar je automobil koji će zadovoljiti sve potrebe današnjeg vozača, no sve ima svoju cijenu. U slučaju C220 CDI Blueefficiency AMG kojeg smo vozili na testu sa opremom koja uključuje i fenomalna inteligentna svjetla, iznosi oko 39.000 eura. Osnovna varijanta košta oko tridesetak hiljada eura. Puno ili malo…ili dovoljno? Sve zavisi zbog čega kupujete ovakav automobil i šta on za vas predstavlja. Postoje automobili koje kada kupujete, gledate i troškove servisa i potrošnju i zapreminu prtljažnika i svaku sitnicu… a postoje i brandovi koji nisu samo brandovi na papiru, nego su i garant kvaliteta, koji dolaze u paketu sa dozom imidža i zavisti komšija.

Razlika očigledna

Prvu generaciju C-klase koju smo vozili, nije odlikovao bogat paket opreme, mada u svoje doba, vjerovatno je i obim opreme koji uključuje ABS, ASR, šiber i nešto, danas, sitnih elektronskih pomagala, nije bio za odbaciti. No gledano tehnološki, razlika je više nego i očigledna, i ekstreman razvoj informatičkih i računalnih tehnologija u autoindustriji najbolje se može vidjeti upravo kroz jedan ovakav primjer kada uporedite dva automobila: jedna koji je razvijan u prvoj polovici 90-tih i drugi koji je razvijan krajem prve decenije ovog vijeka.

Obzirom da se danas tehnologija razvija takvom brzinom da se faktički već svake dvije godine primjena tehnologije mijenja iz temelja, bit će interesantno vidjeti šta će se desiti sa Mercedesovim vozilima za sljedećih 15. Godina, i kakve će sve moderna čuda tehnologije posjedovati. Ono što sada možemo pretpostaviti na osnovu koncepata koji su do sada predstavljeni, a neki se već i nalaze i u luksuznijim Mercedes generacijama, Mercedes C klase (ukoliko se uopste bude tako zvao) 2035. godine bit će opremljen autopilotom, radarom koji će sprečavati kolizije sa drugim objektima u saobraćaju, motor će biti ili hibrid, ili potpuno električni sa baterijama koje će imati kapacitet za 700 pređenih kilometara, opciju automatsko parkiranja bez uticaja vozača, lak koji je otporan na ogrebotine i čiju boju ćete moći promijeniti pritiskom na dugme u vozilu, sigurnosnu kapsulu za putnike, kamere na svim stranama vozila, direktnu vezu sa Mercedesovim servisom putem integrisanog internet modula, instrumenti će biti pretočeni u 3D vizualizaciju…. samo se treba strpiti sljedećih 15 godina.

U prvoj emisiji druge sezone Sedme brzine donosimo vam test novog Mercedesa C – klase i usporedbu s prvom generacijom iz 1993, a sve to ne bi bilo moguće velike pomoći ekipe portala pungas.com, najstarijeg portala o automobilima u Bosni i Hercegovini.

Tekst: Edis Jašarević

Tišina! Snima se 🙂

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...