Foto i Video: Peugeot 508 – Izaziva emocije (vozili smo)

- Advertisement -

Danas je na Vlašiću predstavljen Peugeot 508, a novinarima je omogućena i kraća testna vožnja tokom koje smo se uspjeli uvjeriti u samo neke od njegovih karakteristika. Izaziva emocije. Počev od performansi i izrazite fleksibilnosti HDi motora kojim su pokretani testni primjerci namijenjeni novinarima na današnjoj prezentaciji, do stila i elegancije sve to uz mnoštvo detalja kojima je posvećena posebna pažnja.

Počet ćemo sa motorom. Naš 508 pokretao je 2.0 HDi HDi FAP sa 103 kW (140 KS) i 340 Nm sa 6-brzinskim manuelnim mjenjačem i emisijom CO2 od 125 g/km.

I bilo da smo se vozili autoputem, ili brdovitim i krivudavim planinskim predjelima, automobil se ponašao jednako dobro. I upravo su optimiziranje aerodinamike i smanjenje težine bili ključni prioriteti od samog početka projekta kreiranja novog modela. A težnja ka optimiziranju težine na kraju je urodila plodom i bitno uticala, ne samo na potrošnju goriva, već i na pasivnu sigurnost te dinamičke performanse.

Jednostavnije rečeno, u unutrašnjosti nećete osjetiti buku motora. Tek tihi i uglađeni taktovi zahvaljujući kojima osjećaj u kabini Peugeota 508, čak i pri velikim brzinama, bez pretjerivanja možemo uporediti sa grobnom tišinom. Gotovo pa doslovno. A nije da nismo imali teško stopalo na papučici gasa. I nije baš za pohvalu, jer s vremena na vrijeme kršili smo ograničenja brzine, jer, u pojedinim trenucima na autoputu, vozili smo brzinom i od 210 km/h, a da se pri tome ugodan osjećaj tišine u unutrašnjosti vozila nije narušavao. Potrudite li se više, možda će moći ćete čuti i rad turbine. Čak i na toj brzini. Izvlačili smo maksimum i na relativno zahtjevnom Vlašiću. Na kraju, kombiniranom vožnjom, uz česta „maltretiranja“ u gradskim, ali i uvjetima vožnje na otvorenom, putni računar je pokazivao prosječnu potrošnju između 6,5 i 6,6 litara goriva na 100 pređenih kilometara. Bila je to prva emocija. Ok, znamo, reći ćete da pretjerujemo, ali to su činjenice.

Emocija druga: Dizajneri su posvetili posebnu pažnju detaljima u veoma komfornoj i udobnoj unutrašnjosti vozila. Tako će prvi susret sa kontrolnom tablom ljubiteljima „dugmića“ izazvati veliku radost. Da ne bude zabune. Svaka komanda na svom je mjestu i vrlo malo vremena je potrebno za privikavanje na luksuzni ambijent. Uostalom, kome još treba mnogo vremena da se navikne na lijepe stvari. Zar ne?

Tu su još i brojni specijalni tehnološki dodaci kao što je Head-up display u boji, klima uređaj sa četiri zone, Hands-free pristup i paljenje dodatno ističu ekskluzivitet putničkog prostora. U SW verziji, koju doduše nismo vozili, užitak u vožnji povećat će veliki panoramski stakleni krov. Treba istaći i to da je u cilju zadovoljenja najvišeg nivoa tehničkih zahtjeva, prije lansiranja, Peugeot uradio testne vožnje sa preko dva miliona pređenih kilometara u stvarnim uslovima eksploatacije.

Jedinu zamjerku uputit ćemo na račun naslonjača za ruke u prostoru između vozača i suvozača, odnosno poklopcu koji se otvara jedino sa vozačeve strane. Iz praktičnih razloga, a imajući u vidu činjenicu da bi taj prostor mogao koristiti i suvozač, mišljenja smo da je bilo možda i boljih rješenja. Probajte, iz perspektive suvozača, zamisliti kako bi izgledalo da želite nešto dohvatiti iz tog pretinca tokom vožnje. Treba malo truda. Dakle, čak je i taj detalj prilagođen vozaču.

Emocija treća: Dizajn plijeni pažnju i ističe ovaj automobil iz mora dosadnih i nemaštovito dizajniranih automobila kakve svakodnevno srećemo na putevima. Kvalitetni materijali korišteni su u unutrašnjosti.

Emocija četvrta: Bh. putevi su takvi kakvi jesu. Očajni, nesigurni, neobilježeni…Ali, ni to ni u kome slučaju ne narušava osjećaj ugodne vožnje u Peugeotu 508.

Iz kompanije Vermont, generalnog bh. uvoznika i distributera Peugeot automobila, kasnije su novinarima pojasnili kako su kvalitet, stil i efikasnost nešto čime Peugeot implementira novi izraz brenda. Novi model se proizvodi u Francuskoj za evropsko tržište. Dostupan u dvije verzije, salonskoj i SW.

Emocija pet: Povratak na polaznu tačku (u našem slučaju Sarajevo) nije nas obradovao. Jer, vratili smo se u još snažnijem (163 KS 2.0 Hdi sa još bogatijom opremom), a vjerujte, premalo je to vremena da bismo mogli osjetiti sve što ovo srce francuske krstarice pruža.

[nggallery id=257]

Na kraju, dodat ćemo i to da osnovni 508 sa 1.6 Vti Euro 5 motorom i auto-pilotiranim mjenjačem sa 6 brzina košta 39.732 KM sa PDV-om. Imajući u vidu direktne konkurente kao što su VW Passat, Toyota Avensis, Opel Insignia te Ford Mondeo, Peugeot zasigurno može očekivati dobre rezultate na našem tržištu. Jer, poređenja radi, cijena Volkswagen Passata u startu je veća za gotovo 3.000 KM. A napravili bismo grešku kad bismo i pokušali uporediti udobnost u vožnji kod ova dva automobila. Zato i nećemo.

Motori i ovjes

508 je dostupan u različitoj motorizaciji, snage od  82 do 150 kW (112 do 204 KS). Svaki motor je dobro pozicioniran u svojoj kategoriji, kako u pogledu potrošnje goriva i emisije štetnih CO2 gasova tako i u smislu performansi i fleksibilnosti. Motor koji predstavlja vrh ponude je novi, 2,2 L HDi FAP sa 150 kW (204 KS).

508 je dostupan sa dvije vrste ovjesa: nova verzija McPherson ovjesa za većinu verzija, osiguravajući vrhunski spoj udobnosti i držanja na cesti te “GT” verzija projektovana striktno za zahtjeve najjačeg motora u ponudi 2,2 HDi sa 204 KS.

Praktičan i prostran za svakodnevnu upotrebu

U pogledu praktičnosti, izbor posebno efikasne arhitekture omogućuje vrlo velikodušan kapacitet. Svaki putnik uživa povlašteni status, komfornost i namjensku opremu. Dimenzije unutrašnjeg prostora su kao u modelu 607, odnosno 5,3 cm više prostora između koljena putnika na stražnjem sjedištu i prednjeg sjedišta nego u modelu 407. Prtljažnik se jednostavno otvara pritiskom na tipku daljinskog uređaja, sa vozačke pozicije ili pritiskom na “0” na oznaku 508 na prtljažniku. Dodatno olakšanje predstavlja opcionalna motorizacija prtljažnika na SW izvedbi.

Prtljažnik 508-ice posjeduje kapacitet od 545 litara (515 dm3 po VDA standardu) u salonskoj verziji te 660 litara (560 dm3 VDA) u SW verziji. Sa preklopljenim sjedištima, jednim jednostavnim pokretom stvara se prostor od 1581 litara (1381 dm3 VDA) kod salonske verzije i 1865 litara (1598 dm3 VDA) kod SW-a.

Efikasnost motora

Težina, aerodinamika i naravno ekspertiza brenda, pozicioniraju 508 među vodeće u svom segmentu u svim kategorijama motorizacije:

Dizel motori:

– 1,6L e-HDi FAP sa 82 kW (112 KS) i 285 Nm sa elektronski kontrolisanim 6-brzinskim manuelnim mjenjačem i emisijom CO2 gasa od 109g/km

– 1,6L HDi FAP sa 82 kW (112 KS) i 254 Nm sa 5-brzinskim manuelnim mjenjačem i emisijom CO2 od 124 g/km;

– 2,0L HDi FAP sa 103 kW (140 KS) i 340 Nm sa 6-brzinskim manuelnim mjenjačem i emisijom CO2 od 125 g/km;

–  2,0L HDi FAP sa 120 kW (163 KS) i 340 Nm sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem i emisijom CO2 od 149 g / km;

– 2,2L HDi FAP sa 150 kW (204 KS ) i 450 Nm sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem i emisijom CO2 od 150 g/km.

Benzinski motori:

– 1,6L VTi sa 88 kW (120 KS) i 160 Nm sa elektronski kontrolisanim 6-brzinskim manuelnim mjenjačem i emisijom CO2 od 144 g/km;

– 1,6L THP sa 115 kW (156 KS) i 240 Nm sa 6-brzinskim manuelnim mjenjačem i emsijom CO2 od 149 g/km.

–  1,6L THP sa 115 kW (156 KS) i 240 Nm sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem i emsijom CO2 od 164 g/km.

HYbrid4 Tehnologija budućnosti

Specifičnost modela 508 je HYbrid4 tehnologija koja je za ovaj model najavljena za 2012. godinu. Ova tehnologija podrazumjeva HDi dizel motor u prednjem dijelu vozila i električni motor u stražnjem dijelu. Tehnologija nudi potencijalnu snagu od 147 kW (200 KS) te rješenje pogona na sva 4 točka koji smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih CO2 gasova čime 508-ica idealno kombinuje užitak u vožnji i ekološku odgovornost.

Maksimalna sigurnost

Sigurnosti vozila doprinose i 6 zračnih jastuka: 2 prednja, 2 bočna i 2 zračne zavjese za prednji i zadnji red sjedišta. Prednja sjedišta posjeduju nove “zakrivljene“ naslone za glavu sa većim mogućnostima prilagođavanja položaja nego prije.

Diskovi prednjih točkova u 3 različite veličine ostavljaju svoj pečat sigurnosti: 283 x 26 mm (na 1.6L VTi, 1.6 HDi i 2.0 HDi 140 ks), 304 x 28 mm (na 1.6L THP i 2.0 HDi 140ks)  ili 340 x 30 mm za GT verziju. Na zadnjim točkovima, sve verzije posjeduju diskove dimenzija 290 x 12 mm. 508 dolazi sa najnovijom generacijom ESP-a koji uključuje CDS (kontrola stabilnosti), AFU (pomoć pri kočenju) i REF (elektronska raspodjela sile kočenja). ESP također uključuje i inteligentne hill assist te traction control funkcije.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...