Barcelona: Toyota GT-86, vozili smo!

- Advertisement -

Toyota je pobudila veliko zanimanje kada je najavila model Toyota GT-86, prvenstveno zbog toga što se iz dizajnerskih studija Toyote odavno nije pojavio sportski automobil.

Međutim, da bi vam ispričao priču o Toyota GT-86, moram se vratiti nekoliko godina unatrag. Igrom slučaja, prije 4 godine sam također bio pozvan od strane Toyote da u Španiji isprobam novi model Yarisa. Ne bilo kakav, nego TS model, koji bi trebao biti kao, neki wanna be sportski model. Naravno, perfomanse nisu baš takve da se automobil, iskreno, može i tako nazvati. No u svakom slučaju, interesantan je to model. Tada sam imao priliku razgovarati sa nekoliko Toyota inžinjera koji su konstruisali ovaj automobil, kao i sa direktorom odnosa sa javnošću Toyota Europe.

Kao i većina novinara na toj testnoj vožnji, pitali smo predstavnike Toyote da li ovo znači da će se Toyota okrenuti malo i sportskom segmentu i hoćemo li uskoro vidjeti neke sportske modele Toyote. Ipak, Toyota ima značajnu istoriju u autosportu i prilično zanimljive modele iz istorije koji su postale čak i ikone. No u periodu, kada se dešava prezentacija Yaris TS, Toyota je već odlučila da se povuče iz Formule 1, i skoro iz svih sportova. Bio je to period kad je Toyota imala samo jedan cilj: Postići status br. 1 proizvođača automobila na svijetu. To je automatski značilo da su se u potpunosti okrenuli proizvodnji automobila za široku potrošnju.

A gdje je turbo?

Sportski automobili to nisu, i na pitanje o budućnosti sportskog segmenta u Toyoti dobili smo odrješite odgovore da je “danas kriza, i da svi misle o cijeni goriva”, da su “sportski automobil skupa igračka za koju niko danas nema novaca, te da treba misliti i o okolišu i praviti automobile koji troše vrlo malo goriva, i koji ne zagađuju okolinu.”

Da budem potpuno iskren…. razmišljam cijelo vrijeme testnih vožnji, i nikako ne dolazim do logičnog objašnjenja zašto je Toyota tako promijenila mišljenje. Jasno, ostvarili su svoj cilj i bili su jedan period br. 1 proizvođač. To više nisu, a izgleda da sada i nemaju pretjeranu želju da to budu. To mi je bila jedna dilema.

Jasno, sportski automobili su po pravilu skupi, njihovo održavanje je skupo, a potrošnja goriva se obično može mjeriti u desecima litara… ako govorimo o pravom sportskom automobilu.

Da budem potpuno iskren…. razmišljam cijelo vrijeme testnih vožnji, i nikako ne dolazim do logičnog objašnjenja zašto je Toyota tako promijenila mišljenje. Jasno, ostvarili su svoj cilj i bili su jedan period br. 1 proizvođač. To više nisu, a izgleda da sada i nemaju pretjeranu želju da to budu. To mi je bila jedna dilema.

Druga dilema je nastala kada sam pogledao tehničke karakteristike prije nego sam otputovao za Španiju. Atmosferski motor, boxer nastao u suradnji sa Subaru (i Subaru će prodavati identičan automobil pod svojom značkom) samo 200 KS (ja sam jedan od onih koji smatraju da sportski automobil nikad nema dovoljno snage, i da uvijek treba više), težina zaista manje-više dobra i iznosi malo iznad 1200 kg. Sve O.K. ali samo 200 KS?!

…Prije nego sam zavrtio prve kilometre, na parkingu gledam koje gume koristi Toyota GT-86. Paf.. šta je sad ovo..Michelin i to model gume koji se inače koristi za Priusa?

Jasnije postaje kada se susretnete sa automobilom. Istina, i sama Toyota u svim materijalima naglašava da je Toyota GT-86 njihov entry level, automobil za zabavu, koji neće biti pretjerano skup, ali će biti siguran i zabavan i davati dobar osjećaj u vožnji. Prije nego sam zavrtio prve kilometre, na parkingu gledam koje gume koristi Toyota GT-86. Paf.. šta je sad ovo..Michelin i to model gume koji se inače koristi za Priusa?! A Prius je daleeeeekoooo od sportskog automobila. Očekivao sam neki high end Michelin, još bolje, bio sam siguran da će to biti Bridgestone Potenza S001, no tu je guma koju montiraju na Priusa u prvoj ugradnji?! Valjda se isto tako željelo postići lakše driftanje, ali bi opet trebao još snažniji motor da bi užitak bio potpun i za malo ekstremnije vozače.

Gepek je toliko mali, da kolegu nismo nikako mogli ugurati u njega. Leš svakako ne može stati... provjereno
Gepek je toliko mali, da kolegu nismo nikako mogli ugurati u njega. Leš svakako ne može stati... provjereno

Toyota neće puno posvećivati pažnje pojačavanju motora u budućnosti, jer izgleda da očekuju da će vlasnici iskoristiti fabrički GT-86 kao osnovu za prepravke. I zaista, već postoji solidan customize program u Japanu koji će perfomanse dići na mnogo ozbiljniji nivo.

Bolje performanse

Sav moj skepticizam pao je u vodu kad sam dodao prvi pun gas, krećući iz hotela prema testnoj stazi. Automobil je nevjerovatno dobro postavljen, i čak i sa takvim gumama, odlično se ponaša na cesti. Za gume ću kasnije dobiti pojašnjenje od glavnog inžinjera Toyote koji je vodio projekt GT-86, da su te guma zapravo namjerno tu, i da nije nikakva mjera štednje Toyote da im novinari ne bi napravili preveliki trošak potrošnje gume. Toyota je ovaj automobil pravila na način da on bude savršen, i da uopšte nije bitno kakve gume stavite. I on zaista dobro funkcionira na “Prius gumama”, ali ipak, sam se ne mogu složiti s tim. Ja bih tu odmah nabacio Bridgestone S001 bez razmišljanja i tek onda vjerujem da bi perfomanse bile značajno bolje.

Međutim, ideja ovog automobila nije u top perfomansama po pitanju ubrzanja (iako je jako dobro), niti po maksimalnoj brzini. Priča je u osjećaju koji daje. Zaista, kada ga vozite i dodajete gas, zahvaljujući nečemu što se zove Toyota sound generator (a zapravo se radi o sistemu otvora koji prenose akustiku iz prostora motora u kabinu), dobijate osjećaj kao da vozite 300 na sat. A zapravo ne idete tako brzo. Cijeli osjećaj koji daje automobil jeste da se zaista osjećate da se nalazite u sportskom automobilu, beskompromisnom, ali zapravo riječ je o automobilu koji ima odličnu stabilnost zahvaljujući jako niskom težištu, i dobrom rasporedu težine.

Zahvaljujući odličnim konstrukcijskim rješenjima, Toyota GT-86 podiže adrenalin, ali u suštini ste jako sigurni, i automobil je jako stabilan (pogotovu ako stavite neke bolje gume). Tu dolazimo do ciljane publike za ovaj auto. Cilja se na generaciju iznad 40 godina, koja želi dodatni automobil, u kojem će se “tata” zabavljati vikendima. Zabave ima u izobilju, i za ono za što su namijenili ovaj automobil, u potpunosti je uspio projekt.

Sigurni uslovi

Toyotu GT-86 smo probali u svim uslovima, vozeći po gradskoj gužvi Barcelone, okolnim malim lokalnim cestama, autoputem, brzim cestama, nešto lošijim lokalnim cestama da bi na kraju završili na stazi za utrke, gdje smo uz Toyotine rally vozače isprobali automobil na stazi u sigurnim uslovima i tražeći krajnju granicu automobila. Tu se tek vidi ta laka kontrola nad GT-86, gdje čak i vikend wanna be racer može izgledati kao vrhunski drifter. Dakle za Toyotu, cilj je ispunjen.

To je stvar ličnog ukusa, ali do momenta kad sam ugledao Toyotu GT-86 ni za jednu Toyotu nisam mogao reći da mi je atraktivnog izgleda, odličnog dizajna...

A cilj im je i prodati 15.000 Toyota GT-86 u Europi, što vjerujem neće predstavljati problem, jer je automobil odlično dizajniran, vrlo atraktivan, i vrlooo zabavan za voziti.

Kad smo kod dizajna, ja imam poseban odnos prema Toyoti. Volim njihove automobile, ali ih usprkos svemu nisam nikad kupovao (do sad). Imam izuzetan respekt prema njihovim modelima i zbog izdržljivosti, niskog troška održavanja, i kvaliteti izrade. Dobar odnos cijene i kvalitete. Međutim, u zadnjih 12 godina uvijek sam tersao predstavnicima Toyote da je njihov dizajn jako dosadan i neatraktivan. To je stvar ličnog ukusa, ali do momenta kad sam ugledao Toyotu GT-86 ni za jednu Toyotu nisam mogao reći da mi je atraktivnog izgleda, odličnog dizajna… GT-86 zaista izgleda fenomenalno i jedan je od automobila koji izgleda čak i bolje uživo nego na fotografijama.

Toyota GT86
Toyota GT86

Linije dizajna vuku inspiraciju iz bogate istorije Toyote sa sportskim automobilima. Zapravo mi je danas jako interesantno da dosta proizvođača izvlači iz arhive linije koje su koristili prije 50 godina. Isto je i sa inspiracijama za Toyotu GT-86. Mada modeli iz 60-tih prošlog vijeka koji su bili inspiraciju, očigledno su svojevremeno bili inspirirani Ferrarijevim modelima tog doba. No, to u svakom slučaju nećemo zamjeriti, jer je sam izgled automobila mene konačno oduševio, i konačno mogu reći da jedna Toyota izgleda sportski i ima atraktivan dizajn! Bravo! A sad molim Toyotu da kad ovako prelijepo nacrtaju automobil, da nacrtaju i novi dizajn  ključeva 🙂

Prostor za napredak

Nekome to neće smetati, ali meni kao entuzijasti za utrkama i autosportovima, ključ koji izgleda kao da je ključ od RAV4, nikako ne ide u sportski automobil. Ali, dobro, eto prostora za napredak. Valjda će za koju godinu biti i GT86 sa više snage, koji će zadovoljiti one ljude koji vole ekstremniju i nesigurniju vožnju. Do tada, može se krenuti i od dizajna ključa, koji također treba biti sportski. Toyota GT 86 u prodaji na tržištu BiH naći će se od narednog mjeseca sa cijenom od oko 59.000 KM sa uračunatim PDV-om. Naravno, u prodaji će se naći i verzija Subaru, ali Subaru se u BiH i tako i tako ne prodaje.

Razlika između Subaru modela i Toyota modela, uglavnom se odnosi na suspenziju, koju je Toyota izmijenila kako bi automobil bio više Toyota a manje Subaru. Pretpostavljam da će isto uraditi Subaru, i naglasiti neke svoje karakteristike.

[nggallery id=832]

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...