Muzika

Mračna strana K-popa, industrije idola koja trenutno vlada svijetom muzike

0
Mračna strana K-popa, industrije idola koja trenutno vlada svijetom muzike, Life.ba

Grupe iz takozvanog K-pop žanra dugo su bile popularne samo na azijskom tržištu, ali posljednjih 10-tak godina brzinom munje proširile su se na zapad. Malo tko nije čuo za južnokorejsku grupu BTS koja trenutno dominira svijetom muzike.

U trenutku kad je muzička industrija na koljenima zbog pandemije koronavirusa, BTS je organizirao online koncert pod nazivom „Bang Bang Con“ na kojem je sudjelovalo više od 700 hiljada obožavatelja i zahvaljujući tome zaradio više od 30 miliona dolara.

Međutim, stručnjaci iz muzičke industrije već dugo upozoravaju na mračne strane K-popa, pažljivo skrivene iza naoko glamurozne fasade.

Južna Koreja dom je mnogih agencija i diskografskih kuća koje su u stalnoj potrazi za novim zvijezdama ovog žanra. Vrbuju ih u ranim tinejdžerskim godinama i zatim pripremaju za veliki debi i status takozvanih idola. Njihova slava nikad nije dugog vijeka jer ih se u kasnim dvadesetima već smatra prestarima za karijeru i mijenjaju ih nove i mlađe nade, a „stari“ idoli pokušavaju nakon toga pronaći novu karijeru.

Njihov način života je gotovo pa spartanski i uglavnom su zatvoreni u studio i teretanu.

Standardi ljepote u K-pop industriji su nevjerojatno visoki. Svi idoli moraju u svakom trenutku izgledati lijepo, mladoliko i biti u sjajnoj fizičkoj formi. Nju najčešće postižu propisanim restriktivnim dijetama, iscrpljujućim režimom tjelovježbe, ali i gladovanjem koje dovodi do raznih poremećaja u prehrani.

Jedna od najpopularnijih dijeta u toj industriju je takozvana „Paper Cup“ dijeta u sklopu koje idoli dnevno jedu količinu cjelovitih žitarica, voća i povrća koja stane u devet malih papirnatih čaša od dva decilitra.

Bivša članica grupe Crayon Pop, Way, opisala je i kako su izgledali njihovi satovi plesa: „Plesale smo s vrećama pijeska od 4 kilograma na stopalima. Naš učitelj plesa želio je da se naviknemo na njih jer će tako naša izvedba izgledati lakše tokom nastupa.“

Prema nepisanom pravilu, idoli nemaju ljubavni život. Javno ne smiju biti u vezi jer tako djeluju dostupnije svojim obožavateljima. Prema logici K-pop diskografa, što su obožavatelji odaniji idolima to je njihov prihod veći jer su obožavatelji onda skloniji trošiti novac na koncerte i sav popratni službeni asortiman proizvoda vezan uz idole.

Većina idola dolazi pod okrilje diskografske kuće ili agencije preko audicija, a ako ih prođu i postanu dio nove grupe, odvajaju se od porodice.

LIFE:  2Pac: Buran život legendarnog repera kojem je uloga revolucionara bila suđena

„Prije nego što sam postala neko i nešto, nisam se mogla susretati sa svojom porodicom i prijateljima. Svi članovi benda živjeli su zajedno u istom stanu kako bismo u svakom trenutku bili dostupni za rad. Morali smo im davati svoje mobitele i nismo se smjeli viđati čak ni s najbližom porodicom“, priznala je Way.

Pritisak pod kojim žive idoli ponekad je neizdrživ, a sve rezultira najtragičnijim ishodom – samoubojstvom.

Slučaj 25-godišnje Choi Jin-ri poznatije kao Sulli, glumice i K-pop zvijezde koja si je 2019. godine oduzela život, nagnao je mnoge da javno raspravljaju o najmračnijoj strani ove industrije.

Sulli je karijeru započela 2005. kao glumica, a 2009. debitirala je u grupi f(x). Nije se uklapala u standardni model idola i to joj dio javnosti nikad nije oprostio. Njezini „grijesi“ bili su to što nije skrivala da ima dečka, a otvoreno je razgovarala i o svom mentalnom zdravlju. Sulli je 2014. uzela stanku zbog fizičke i psihičke iscrpljenosti, a godinu dana nakon toga odlučila je napustiti grupu.

Bila je izložena stalnom maltretiranju internetskih trolova koje je naposljetku uzrokovalo njezinu depresiju i tražila je od svoje agenciju da je zaštite. Međutim, bilo je prekasno.“ Ja nisam loša osoba. Žao mi je. Zašto govorite sve te ružne stvari o meni? Što sam vam napravila da sam to zaslužila“, upitala se Sulli u svom posljednjem obraćanju na Instagramu.

Šest sedmica nakon Sulline smrti, samoubojstvo je počinila njezina najbolja prijateljica i još jedna K-pop zvijezda, Goo Hara.

Izlazak iz industrije u nekim je situacijama gotovo nemoguć jer agencije vežu idole za sebe posebnim ugovorima sa strogim financijskim uvjetima.

Prema klasičnom ugovoru, agencija plaća sve troškove koji se poslije odbiju od zarade idola, ali ako su troškovi veći od zarade – idoli moraju agenciji vratiti izgubljen novac kako god znaju i umiju.

Idoli s lažnom nadom o svijetloj budućnosti povećavaju svoj dug kompaniji dok u jednom trenutku ne izgube sve. Ja sam jednom morala prodati svoje stvari, uključujući laptop i klavir, samo kako bih preživjela, kaže Way iz Crayon Popa.

Facebook komentari

You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *