LifeZdravlje

[savjeti] Amela Ivković O'Reilly, nutricionista – Neka hrana bude vaš lijek!

0

Jedite cjelovitu hranu, ishranu koja je bogata  hranjivim sastojcima. Naš imuni sistem oslanja se na hranu punu hranljivih sastojaka da dobro funkcionira.

Smrt od infekcija u zemljama u razvoju često nije posljedica same infekcije, već nemogućnosti tjela da se bori protiv nedostataka hranljivih sastojaka. 

Piše: Amela Ivković O'Reilly, nutricionista

Šta znači antivirusna hrana?

Virusi uzrokuju bolesti –  Oni su “maleni paket” DNK-a ili RNK “spakovani  u proteinsku oblogu.” Jedini cilj virusa je stvoriti više virusa, upravo to se događa kada virus inficira ćeliju. Nakon što zaražena ćelija umre, ona oslobađa sve novostvorene viruse koji idu u zarazu još ćelija, i tako dalje, i tako dalje.

Budući da više od 90%  ljudi  ima nedostatak jednog ili više hranjivih sastojaka u minimalnoj dozi, kako bi se spriječile bolesti,  moramo se fokusirati na poboljšanje kvalitete naše ishrane.

Izbacite šećer i rafinirani škrob. Nikada nije bilo bolje vrijeme za detoks šećera i bezvrijedne hrane. Istraživanja su pokazala da rafinirani šećeri mogu potisnuti vaš imuni sistem satima nakon konzumacije. Ograničivanje škroba i šećera pomoći će vašem imunom  sistemu da bolje funkcioniše kao i vašem ukupnom zdravlju.

Osigurajte adekvatan unos proteina.

Protein je kritičan za funkciju imunog sistema, a deficit proteina je veliki faktor rizika za smrt od infekcija.

Jedite oko 1 gram / kg ili otprilike polovinu tjelesne težine u gramima proteina dnevno, odnosno oko dvije porcije proteina. Biljni proteini (mahunarke, orašasti plodovi / sjemenke) adekvatni su ako se konzumiraju u dovoljnoj količini.

Dodajte svojim obrocima bijeli luk, luk, đumbir i puno začina (origano, kurkuma, ruzmarin)! Dodajte ih svojim supama i jelima od povrća, kao i jelima od graha i umacima. Bijeli luk i luk nude antimikrobna svojstva širokog spektra.

Jedite više obroka šarenog voća i povrća s visokim sadržajem vitamina C, A i fitonutrijenata koji podržavaju imuni sistem.

Izaberite više lisnatog zelenog povrća, kruciferno povrće (brokula, prokulice i karfiol), paprika, slatki krompir i tikvice. Cilj je dvije porcije voća i osam ili više porcija povrća! Porcija je pola šolje.

Jedite fermentiranu hranu da podržite svoj mikrobiom i imunitet- vaši imunitet grade zdrave bakterije u crijevima površine 1 teniskog terena.

Prema Medicinskom centru Univerziteta u Marylandu, probiotici promovišu probavno i imunološko zdravlje onima koji imaju teške virusne infekcije.

Vrijedni izvori probiotika su jogurt, kefir, fermentirani proizvodi kao što je  kiseli kupus, turšija i kiseli krastavci.

Da biste smanjili ili spriječili simptome koji se javljaju zbog virusne infekcije, redovno unosite različite probiotičke izvore hrane u svoju ishranu.

Alkalizirajte svoje tijelo. Šećer i prerađena hrana obično čine vaše tijelo malo kiselijim i osjetljivijim na virus COVID-19.

Ishranom cijelovite biljne hrane i to puno njih, pet do osam šoljica dnevno, dobar je način alkalizacije vašeg tijela. Pokušajte napraviti velike količine supe  od povrća i kostiju – temeljac, što može poboljšati vaš pH. 

Pijte puno tečnosti, posebno toplije tečnosti. Konzumiranje adekvatne tečnosti podržava sve funkcije vašeg tjela, uključujući imuni sistem. Napravite supe i čorbe i konzumirajte ih tokom cjele sedmice.

Pijte biljne čajeve poput čaja od đumbira i kurkume.

Izbjegavajte koncentrirane voćne sokove i zaslađene napitke, jer je sadržaj šećera štetan za imuni sistem.

Pokazano je da konzumiranje pileće supe smanjuje upalu, povećava potrebnu hidrataciju i bori se protiv začepljenosti nosa povezanog sa gornjim respiratornim infekcijama.

Izbjegavajte kremaste i konzervirane supe, koje često sadrže zasićene ili trans masti i povećavaju rizik od bolesti srca i drugih bolesti. Domaće i prirodne supe idealne su, posebno one koje sadrže razno povrće.

Obogatite jelovnik namirnicama bogatima vitaminima C, E i A te mineralima cinkom, bakrom i selenom.

Postoje kvalitetni dokazi da visoke doze vitamina C (1-2 g/dan) skraćuju trajanje i ublažavaju simptome viroza. Dovoljne količine ovog vitamina osigurava citrusno voće poput limuna, naranče, grejpa, šipka te bobičasto voće koje ujedno sadrži bogatstvo antioksidansa. Drugo mjesto po popularnosti zauzeo je kiseli kupus kojeg odlikuje vrlo visok sadržaj C vitamina, djeluje povoljno na imuni sistem te skraćuje vrijeme prehlade.

LIFE:  WHO: U Evropi više od 95 posto preminulih od COVID-19 starijih od 60 godina

Vitamin E, posebno u kombinaciji sa selenom, može igrati važnu ulogu u prevenciji prehlada i drugih infekcija gornjeg disajnog  sistema, dok vitamin A jača imunitet i djeluje na oporavak i regeneraciju sluznice gornjih disajnih  puteva. Učestala konzumacija orašastih plodova, sjemenki osigurati će dovoljno vitamina E, dok će unos vitamina A pokriti mrkva, kelj suhe kajsije, slatki krompir, brokula i jaja.

Određeni začini poput čilija, bibera ili karija koji inače potiču drenažu, mogu osloboditi disajne  puteve i olakšati simptome, a sličan efekat pružaju hren I  senf. 

Cink

Izovri su nam meso, mahunarke i sjemenke, školjke, jaja i djeluju na sprečavanju virusnih bolesti gornjih disajnih  puteva i skraćuju  njihovo trajanje. Istraživanja u  kojima se  koriste ćelijske kulture pokazale su da cink može smanjiti replikaciju virusa, a posebno postoje studije o koronavirusima koji demonstriraju ovu pojavu.

Selen je najvažniji mineral za imuni sistem kako bi  funkcionisao  na svom optimalnom nivou.

Bez adekvatnog selena u vašem tijelu, vaš imuni sistem će ostati osjetljiv  na virusni napad.

Istraživanja su dokazala da je selen ključan za zdrav rad imunog sistema. Manjak selena umanjuje rad vašeg  imunog  sistem i čini vas sklonijim infekcijama, posebno virusnim infekcijama.

Virusi se lakše razmnožavaju kod ljudi s nedostatkom selena. Iz tog razloga selen ponekad nazivaju i „virusnom kontrolom rađanja“. Selen pojačava funkciju vaših bjelih krvnih zrnaca. Selen se nalazi u brazilskim orasima i nekoj morskoj hrani. 

Zeleni čaj (Camellia sinensis)

Zeleni čaj ima antioksidativne kvalitete  koja mogu umanjiti rizik od virusnih oboljenja.

Ova biljka ima katehine i  poznato je da epigallokatehin (EGC), epikatehin galat (EKG) i epigallokatehin galat (EGCG) također sprečavaju ulazak nekih vrsta virusa u zdrave ćelije.

Đumbir 

Istraživanje  iz 2013. objavljena u “časopisu etnofarmakologije”otkrilo je da je svježi đumbir efikasan protiv određenih virusa u ljudskom respiratornom traktu. Istraživanje  iz 2009. objavljena u „Globalnom časopisu čistih i primijenjenih nauka“ zaključila je da đumbir posjeduje antibakterijska svojstva protiv obje uobičajene bakterije stafilokok i streptokok. Istraživanje iz 2005. objavljena u „Biochemical and Biophysical Research Communications“ otkrila je da đumbir sadrži protein koji je također učinkovit protiv raznih gljivica.

Origano 

Origano je moćno antivirusno sredstvo koji uklanja većinu virusnih  infekcija!

Propolis je još jedno sjajno sredstvo za vaš antivirusni arenal.

Ima  anti-upalna svojstva, koja mogu biti korisna kao  lijek za ublažavanje simptoma.

Osigurajte dovoljno sna!

Svi znamo da san obnavlja i liječi tijelo. Bez adekvatnog sna optimalna imuna  funkcija je gotovo nemoguća! Uđite u bolji ritam i krenite  ranije u krevet. Cilj je sedam do osam sati sna tokom noći ( u krevet prije 11 sati).

Redovno vježbajte. Blaga do umjerena tjelovježba (otprilike 30-45 minuta) pomaže u jačanju imunog sistema.

Ako ste u mogućnosti vježbati vani u prirodi ili na balkonu.

Kotrola stresa!

Povećan nivo  stresa povećava podložnost virusnim infekcijama. Sada je vrijeme da naučite meditaciju, nove vježbe, bavite se jogom, pravite  tople kupke, duboko disanje, vježbajte kućnu masažu sa svojim najmilijima.

Lista antivirusnih namirnica

Gljive

Alge

Agrumi, ali posebno limun

Porodica kupusa

Porodica mrkve

Porodica luk – luk, bijeli luk, prasa

Kokosovo mlijeko

hladno prešano kokosovo ulje

Paradajz

Crni ribiz i njihov sok

Čaj

Orasi

Šipak

Hrana bogata flavonoidima poput  agruma, heljde

Hrana bogata lizinom, poput integralnih lanenih sjemenki

Voće i povrće jakih  boja  koji sadrži hranu sa visokim procentom  antioksidantima – mnogo su moćniji ako su svježi i u sezoni i kada prirodno sazrijevaju

Piše: Amela Ivković  O'Reilly

Nutricionista

www.nutricionista.ba

https://www.facebook.com/nutricionista.ba

Član udruženja nutricionista Irske, Član udruženja nutricionista Velike Britanije, Član kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije

Dip. NT, M.B.A.N.T  M.N.T.O.I M.R.S.M

Facebook komentari


BiH: Potvrđeni prvi slučajevi zaraze korona virusom u Sarajevu

Previous article

Lukaku: Solskjaer je želio da ostanem u Manchester Unitedu

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

More in Life