Zdravlje

Još nekoliko razloga zbog kojih biste trebali jesti namirnice bogate vitaminima C, E i A

0
Još nekoliko razloga zbog kojih biste trebali jesti namirnice bogate vitaminima C, E i A, Life.ba
Ilustracija - Photographer Credit: Helge Kirchberger Photography / Red Bull Content Pool

Naš imuni sistem, da bi funkcionirao adekvatno, oslanja se na hranu bogatu hranljivim sastojcima, i zato je cjelovita ishrana važna.

“Jedite više obroka šarenog voća i povrća s visokim sadržajem vitamina C, A i fitonutrijenata koji podržavaju imuni sistem. Izaberite više lisnatog zelenog povrća, kruciferno povrće (brokula, prokulice i karfiol), paprika, slatki krompir i tikvice. Cilj je dvije porcije voća i osam ili više porcija povrća! Porcija je pola šolje, savjetuje nutricionistica Amela Ivković  O'Reilly.

Obogatite jelovnik namirnicama bogatima vitaminima C, E i A te mineralima cinkom, bakrom i selenom.

Vitamin C sadrži citrusno voće, šipak, bobičasto voće, kiseli kupus

Postoje kvalitetni dokazi da visoke doze vitamina C (1-2 g/dan) skraćuju trajanje i ublažavaju simptome viroza. Dovoljne količine ovog vitamina osigurava citrusno voće poput limuna, naranče, grejpa, šipka te bobičasto voće koje ujedno sadrži bogatstvo antioksidansa. Drugo mjesto po popularnosti zauzeo je kiseli kupus kojeg odlikuje vrlo visok sadržaj C vitamina, djeluje povoljno na imuni sistem te skraćuje vrijeme prehlade.

LIFE:  Omiljeno bobičasto voće – 7 razloga zašto biste trebali jesti jagode

Vitamin E u sjemenkama i bobičastom voću, a vitamin A u mrkvi, kelju, suhim kajsijama, slatkom krompiru, brokuli i jajima

Vitamin E, posebno u kombinaciji sa selenom, može igrati važnu ulogu u prevenciji prehlada i drugih infekcija gornjeg disajnog  sistema, dok vitamin A jača imunitet i djeluje na oporavak i regeneraciju sluznice gornjih disajnih puteva.

Učestala konzumacija orašastih plodova, sjemenki osigurati će dovoljno vitamina E, dok će unos vitamina A pokriti mrkva, kelj suhe kajsije, slatki krompir, brokula i jaja.

Određeni začini poput čilija, bibera ili karija koji inače potiču drenažu, mogu osloboditi disajne  puteve i olakšati simptome, a sličan efekat pružaju hren i senf.

Facebook komentari

You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *